Šis '72 BMW 2002 buvo Robo močiutės automobilis. Taip jau nutiko, kad laikui bėgant jis patapo jo project car'u. Tai kad Robas pasinėręs į driftą ir JDM, matyt ir insipravo, kad į šį 2002 modelį jis sukišo priekinę S14 pakabą. Didelei nuostabai, pastaroji pasirodė besanti ti 10 mm platesnė už BMW.
Po to sekė daugybė kitų modifikacijų, kurių santrauką galite pamatyti žemiau.
Įdomių sprendimų čia netrūksta. Pavyzdžiui - Volvo 240 stabdžių suportai su 4 cilindriukais bei '83 VW Rabbit stabdžių diskai. Tiesa... vėliau viską pakeitė į Wilwood stabdžius su 12" ir 11" galiniais diskais.
Ratukai - SSR Professor 2, 16x8" priekyje ir 16x9" gale.
Beje, variklis šioje žiurkikėje irgi buvo pakeistas. M20 atkeliavo iš ’90 E30 325e. Kaltiniai viduriai, darbinis tūris padidintas iki 3,2 l.
4.11:1 diff'as iš E24 6-Series. Daug kito gėrio...
Visas tiuning meniu:
1972 BMW 2002
Owner: Rob Daehn
Location: Sacramento, CA
Occupation: Starbucks manager
Engine: 3.2L M20 325e with S52 forged crank, 85mm JE pistons, forged connecting rods, 272˚ cam, Schatz & Krum chip-tuning, HKS filter, honed intake manifold, Ireland Engineering headers, custom mandrel-bent catless 3" Magnaflow exhaust with center-exit tailpipes, E36 318i radiator
Drivetrain: five-speed E36 transmission, shorter first, second and third gears, UUC Motorwerks Ultimate short shifter, lightweight flywheel and clutch kit, 4.11:1 E24 diff in custom casing and subframe, AKG Motorsport polyurethane mounts
Brakes: Wilwood four-piston calipers front and rear, 12x1.75" front and 11x1.5" rear Wilwood rotors with Massive hats, billet Comp Brake hydraulic handbrake, E30 brake pedal assembly, BMW 750 master cylinder, braided lines
Suspension: shortened E30 M3 Koni adjustable front struts with Ground Control coilover kit in 38mm raised strut towers with camber plates, 500 lb Eibach springs, Circuit Sport S14 adjustable control arms, tension rods, AKG Motorsport bumpsteer strut spacers, custom 22mm front sway bar. Aluminum Pro Comp adjustable rear coilovers with 800 lb Eibach springs in 57mm raised towers, upper and lower heim-joint mounts, AKG solid aluminum subframe mounts, Ireland Engineering 22mm sway bar. E30 steering column, European E21 steering rack, Peak Perfomance tie-rods
Wheels & Tires: 16x8" front, 16x9" rear SSR Professor 2 wheels with 195/40 R16 and 205/40 R16 Yokohama S.drive tires
Exterior: custom front spoiler, fender flares, skid plate, carbon hood and trunk, Vitaloni mirrors, Sparco fuel cap, Hella lamps, Xenon HID headlight conversion
Interior: Sparco Sprint 5 seats, 215 steering wheel, shift knob and pedals, Crow Racing six-point harnesses, Auto Power cage
Thanks: Nita, Sofia, Emilia, Tony, Mach at TNT, Jay at Ground Control, Mark at fatlace.com, Nelson Parker,
massivebrakes.com