alkoholio akcizai

Šiame puslapyje rasite informaciją apie gairę pavadinimu „alkoholio akcizai“. Visi straipsniai, video, nuotraukos, komentarai patalpinti tv3.lt naujienų portale apie gairę pavadinimu „alkoholio akcizai“.

Marius Dubnikovas. Alkoholio akcizų politika rodo savo rezultatus

Dar nuo „žaliųjų“ draudimų periodo akcizams padvigubėjus vynui ir alui, pardavimų kreivės stipriai keičia trajektorijas. Valstybinė mokesčių inspekcija paskelbė, kad sumažėjo dviejų kategorijų pardavimai – alaus ir spirituoto vyno. Per praėjusius 2021 metus daugiausiai augančių pardavimų trejetukas buvo putojantis vynas, kur pardavimai augo 17,3 proc. tarpiniai kokteiliai su spiritiniu likeriu – 13,6 proc. ir stiprieji gėrimai 9,7 proc.

Gerti ir rūkyti taps prabanga: nuo sausio 1 d. auga cigarečių ir alkoholio akcizai

Nuo Naujųjų metų – blogos žinios rūkantiems ar mėgstantiems išlenkti alaus bokalą arba išgerti taurę vyno. Nuo sausio 1 d. didėja alkoholio ir tabako gaminių akcizai. Nuo Naujųjų pigiausias alus brangs maždaug 2 euro centais, virš 8,5 proc. stiprumo vynas apie 10 euro centų, o stiprieji gėrimai – apie 30 euro centų. Brangs ir rūkalai, o visų svaigalų kainos atitinkamai didės iki pat 2025-ųjų. Iš alkoholio akcizų valstybės biudžetas 2022 metais papildomai gaus apie 17,3 mln.

Marius Dubnikovas. Lietuvių taurelės stiprėja, bet neaplenkiama ir vyno lentyna

2021 metai baigiasi ir galima pateikti daug apibendrinimų. Vienas jų – tai alkoholio vartojimo pokyčiai Lietuvoje. Galima konstatuoti, kad toliau stiprėja lietuvio taurelė ir akcizų politika toliau tai skatina. Pagal 11 šių metų mėnesių Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis, ženkliai augo vyno ir stipraus alkoholio pardavimai, o alaus kiekiai traukėsi. Surenkami mokesčiai iš šių kategorijų judėjo atitinkamai.

Marius Dubnikovas. Pagal alkoholio vartojimą Lietuva dar labiau tolsta nuo Vakarų

Valstybinė mokesčių inspekcija paskelbė naujus duomenis apie parduoto alkoholio kiekius sausio – gegužės mėnesiais. Tendencijos po truputį ryškėja – per penkis šių metų mėnesius labiausiai mažėjo spirituotų vynų ir alaus pardavimai (atitinkamai minus 12,5 proc. ir 3,1 proc.). Daugiausiai augo alkoholinių kokteilių pardavimai – 36 proc., taip pat augo putojančių vynų pardavimai (25 proc.) ir ramaus vyno – 14 proc.

Didžiausiai alaus bendrovei vadovaujantis Viršilas: beviltiškai tolstame nuo Vakarų ir vis labiau lygiuojamės į Rusiją

Alaus gamintojai pandemijos metu susidūrė su dvejopa situacija. Jie nebegalėjo tiekti alaus barams, kavinėms ir restoranams, tačiau pastebėjo, kad parduotuvėse parduodamo alaus kiekiai augo. Žmonės į parduotuves ėjo rečiau, bet daugiau pirko ne tik maisto produktų, bet ir alaus. Taip pat šiuo metu viešumoje vis daugiau kalbama apie alkoholio pardavimo ribojimų mažinimą. Vėl gėrimus norima sugrąžinti į paplūdimius ir degalines, o sekmadieniais nebetrumpinti pardavimo laiko.
2021-04-20

„Nuodėmės mokestis“ Lietuvoje: vietos jį didinti dar yra, bet ar reikia

Alkoholio apmokestinimo klausimas visada priverčia gyventojus ir verslininkus suklusti. Net ir visai nesena Lietuvos istorija demonstruoja, kad politikai su malonumu kas kelerius metus tai stipriai kėlė, tai netrukus drastiškai mažino mokesčius alkoholiui, taip ir skandindami, ir gelbėdami verslininkus. Dabar, kai alkoholio akcizai keliami jau kelerius metus, analitikai prognozuoja, kokių pokyčių šiuo klausimu galime tikėtis netolimoje ateityje.

Marius Dubnikovas. Alkoholio akcizai: lietuviai geria vis daugiau stiprių gėrimų

Valstybinė mokesčių inspekcija paskelbė naujus duomenis apie alkoholio pardavimus ir surinktus mokesčius per pirmus aštuonis šių metų mėnesius. Alkoholinių gėrimų vartotojai į biudžetą per minėta laikotarpį išviso sumokėjo 227,7 mln. eurų akcizo arba 10 proc. daugiau nei per analogišką laikotarpį pernai. Stipraus alkoholio mėgėjai sumokėjo 61 proc. viso akcizo, kas sudarė 140 mln. eurų (+20 mln. eurų), o alus ir vynas į biudžetą sunešė atitinkamai 58 mln. eurų (-1,3 mln. eurų) ir 12 mln.
2019-09-23

Marius Dubnikovas. Akcizų kare latviai šovė sau į koją – kur šaudys lietuviai?

Nuo rugpjūčio 1 dienos Latvijoje įsigalioja sumažintas akcizo mokestis stipriajam alkoholiui, kuris žymi naujas mokestines kovas tarp Baltijos šalių. Šį kartą dėl pasienio prekybos ir alko-turistų iš Skandinavijos. Latvija skaičiuoja, kad akcizo mažinimas jų biudžetui kainuos 32 mln. eurų per metus.

Latviai apsisprendė – stipriojo alkoholio akcizai mažės 15 proc.

Latvijos parlamentas ketvirtadienį per pirmąjį svarstymą pritarė Akcizų įstatymo pataisoms, kuriomis šio mokesčio tarifas stipriajam alkoholiui mažinamas 15 procentų. Pataisoms pritarta 61-u balsu „už“, aštuoniems parlamentarams balsavus priešingai. Pataisos priimamos skubos tvarka, reaguojant į Estijos jau priimtą sprendimą alkoholio akcizus nuo rugpjūčio mėnesio apkarpyti 25 procentais. Tai gali sumažinti alkoholinių gėrimų pardavimus Latvijoje bei kartu – valstybės iždo įplaukas.
2019-06-20

Premjeras tiki, kad alkoholio suvartojama mažiau

Premjeras Saulius Skvernelis sako, jog šiemet drastiškai padidinti alkoholio akcizai pasiteisino - sumažėjo alkoholio vartojimas, tačiau nebuvo prarastos biudžeto pajamos. „Tas akcizų pakėlimas, kuris tikrai buvo drastiškas, kalbant apie silpnąjį alkoholį - alų. Jis pasiekė rezultatus. Akcizų surinkimas nėra sumažėjęs. Iš esmės surenkame daugiau arba tą patį. (...) Turime vartojimo sumažėjimą atskiruose sektoriuose - silpnųjų alkoholinių gėrimų. Manau, kad tikslai yra pasiekti.
REKLAMA
REKLAMA
Į viršų