Prieš 15 metų, audringo mūsų tuometinio sovietinio gyvenimo perversmo laikais, kažkokio humanitarinio universiteto studentei iš užsienio kalbos išverčiau medžiagą su antrašte "Ką reikia žinoti kiekvienam verslininkui" (autorius Herbertas Kesonas). Vertimas buvo pateiktas kaip kursinis darbas, užskaitytas ir sėkmingai pamirštas šios "jaunos specialistės". Bet aš nepamiršau. Aš pradėjau taikyti Kesono patarimus, adresuotus "tikriems" verslininkams, ir suvokiau, jog jie ne šiaip pritaikomi, bet ir vertingi!
Atsakomybė, atkaklumas ir nuolatinis nepasitenkinimas pasiektais rezultatais – štai esminės sąvokos, kurios suformuoja verslininko ir rinkoje dirbančio profesionalaus vertėjo požiūrį į darbą.
Kolegų dėmesiui pateikiu tuos H. Kesono samprotavimus, kurie savu laiku man padėjo greičiau užimti pozicijas vertėjų rinkoje. Tikiuosi, jog šie patarimai bus įdomūs bei naudingi ir kitiems. Štai sutrumpintas jų variantas.
Kiekvienas žmogus, užsiimantis arba ketinantis užsiimti verslu, turi pats savęs paklausti: "Kokių privalumų aš jau turiu ir kokių privalumų prieš kitus žmones galiu įgauti? Kokios yra mano stipriosios, neginčijamos savybės?".
Jeigu žmogus neturi jokių privalumų, tuomet viskas, ką jis bedarytų savo versle, atsisuks prieš jį. Jo darbai greičiausiai visada liks maži. Tokiu atveju pagrindo tobulėti paprasčiausiai nebus.Šeši faktoriai, turintys ypatingos reikšmės pasisekimui arba nesėkmei:
Buveinė
Svarbiausia – ne parduotuvės dydis, o praeivių gausa. Žmogus turi atkakliai ieškoti geriausios vietos savo verslui.
Specialiosios žinios
Žmogus, turintis įgimtų arba įgytų komersanto savybių, gerų rezultatų gali pasiekti bet kurioje srityje. Kodėl? Todėl kad versle jis pirmenybę teiks pardavimui. O tai ir yra tinkamiausias būdas tvarkyti reikalus.
Asmeninis populiarumas
Malonus žmogus, kurį daug kas žino, kuris turi daug draugų, turi akivaizdžių pranašumų. Versle daug kas priklauso nuo simpatijų ir aplinkinių palaikymo.
Asmeninės savybės
Tai vienas iš geriausių pranašumų., kuriuos turi žmogus. Jeigu žmogus pagarsėjęs sąžiningumu ir patikimumu, padorumu, jo verslas gali vystytis lėtai, bet bus tvirtas.
Efektyvumas
Būtent ši savybė labiausiai padės sukurti tikrą verslą. Būtent ji mėgėją pavers profesionalu.
Nesiblaškydamas jis išstudijuos sąlygas, kuriomis vystosi jo verslas. Jis planuos ir priims pagrįstus sprendimus. Pirmiausia atliks svarbiausius darbus ir susikoncentruos į pelno siekimą.
Kiekvienas ambicingas verslininkas turi būti profesionalas. Firma visuomet turi stengtis padidinti savo pelną. Kiekvienas verslininkas norėtų turėti monopolį. Tai vienintelis būdas atsikratyti konkurencijos. Tačiau monopolija būna retai ir ją išlaikyti ilgą laiko tarpą neįmanoma.
Kiekvienai firmai tikslinga specializuotis vienoje ar kitoje srityje. Ji turi būti firmos veidas. Jeigu šią specializaciją gerai išreklamuosite, ji gali tapti pagrindiniu pelno šaltiniu. Specializacija yra beveik toks pats privalumas kaip ir monopolija.
Kiekvienas žmogus, parduodantis tik tai, ką parduoda ir jo konkurentai, atsiduria labai nepalankioje padėtyje. Jo prekių kainas reguliuoja konkurencija. Jam nepadės mažesnės kainos. Pardavimai padidės, bet tuo pačiu pelnas gali sumažėti. Būtina kokiu nors būdu išsiskirti, savo verslą padaryti ypatingą. Būtina apie tai galvoti nuolat, kol jūsų verslas kuo nors neaplenks konkurentų verslo.
Netgi pats menkiausias privalumas verslininką gali padaryti lyderiu tame rajone, mieste ir net srityje. Publiką visuomet traukia kažkas ypatingo. Jeigu žmogus negali padaryti nieko ypatingo, jo laukia arba nesėkmė, arba nereikšmingas pasisekimas.
Galime pastebėti, jog silpni verslininkai dažniausiai gamina įprastus produktus pačiais įprasčiausiais būdais. Tai ir yra pagrindinė priežastis, kodėl toks verslas lieka smulkus. Galime pastebėti ir kitką: kiekvienas stambus verslas turi kokių nors pranašumų, gamina ypatingus arba ypatingu būdu produktus.
Pranašumai
Pranašumai – štai pagrindas sulaukti sėkmės.
Daugelis žmonių, pradedančių savo dalykinį gyvenimą, mėgdžioja konkurentus. Jie pasmerkti monotonijai. Jie nori būti "normalūs". Jie bijo eksperimentuoti. Jie daro tai ką ir kiti. Tai klaida.
To, kas visuotinai priimta ir neišeina iš įprasto supratimo rėmų, paprasčiausiai nepastebime. Niekuo neišsiskiriantį verslą visuomet supa užmaršties debesis. Jis niekuomet nesulaukia aplinkinių palankumo, o jį pasiekti – pagrindinis žmogaus tikslas dalykiniame gyvenime.
Tik nedaugelis žmonių stengiasi būti originalūs. Patys žmonės yra niekuo neišsiskiriantys ir nemato prasmės savo verslą padaryti nepakartojamą.
Bet turime pasakyti ir štai ką: normalus vidutinių gabumų žmogus gali sukurti stambų verslą, turintį daug skiriamųjų bruožų. Tereikia turėti sveiko proto ir ambicijų.
Žmogaus verslas turi būti protingas. Jis turi turėti išskirtinių bruožų. Tai pirmas dalykas, kurį reikią pabrėžti. Bet koks verslas, įprastas visomis prasmėmis, niekada nesugebės atsilaikyti prieš konkurencijos smūgius. Jis tik grumsis dėl savo išgyvenimo.
Dalykiniame gyvenime, kaip ir gamtoje, išgyvena tik geriausiai prisitaikę. Verslas auga tik tol, kol vysto savo pranašumus.
Protingas vadybininkas kiekvieną savaitę paskiria laiko apmąstymams, kaip patobulinti savo verslą, kaip jį padaryti dar labiau išsiskiriantį. Jis žino, kad tobulinti galima iki begalybės. Ir jis žino, kad tai daryti reikia nuolat. Tai, kas buvo privalumas vakar, rytoj gali būti niekas.
Menką įmonę reikia tempti pirmyn ir šiandien, ir rytoj, ir kiekvieną dieną. Tam, kad sukurtumėte tikrą verslą, reikia nuolat stengtis. Šis procesas panašesnis ne į namo statymą, o į fermerio darbą.
Verslas kuriamas nuolat išryškinant privalumus. Pagrindinis principas, kuriuo reikėtų vadovautis, – optimalių sąlygų sėkmei pasiekti kūrimas. Darbą palengvinančių technologijų diegimas.
Eksperimentavimas ieškant naujų pirkėjų. Iškabos atnaujinimas. Reklama: išleiskite jai ne mažiau nei 2% pajamų. Specialus personalo mokymas ir kita, kas padeda pelnyti publikos palankumą.