Taip nurodė daugiau kaip 60 proc. apklaustųjų. „Įdomu, kad žinomų ekspertų – nuomonės lyderių – įtaką pripažįsta kur kas daugiau vyrų negu moterų. 7 iš 10 vyrų visiškai pasitiki vieša ekspertų nuomone. Iš moterų tik kas antra pripažino, kad ekspertų įžvalgos joms labai svarbios. Moterys labiausiai pasitiki pažįstamų žmonių nuomone (apie 75 proc.), o apie reklamos įtaką renkantis prekes ar paslaugas pripažino tik trešdalis moterų“,- sakė apklausą atlikusios visuomenės nuomonės tyrimų bendrovės „Prime Consulting“ vadovas Saulius Olencevičius.
Apklausoje dalyvavo 1000 Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio gyventojų, kurių amžius – nuo 18 iki 60 ir vyresnių gyventojų.
„Matant, kaip žmonės vertina nuomonės lyderius, nieko nuostabaus, kad vis daugiau bendrovių į reklamą pastaruoju metu įtraukia žinomus žmones, tai matome ir prekybos centrų, ir telekomunikacijų bendrovių reklamose. Jau nekalbant apie bankus, kurių pagrindiniais „veidais“ tapo vyriausieji ekonomistai. Daug tam dėmesio skiria ir statybininkai bei NT agentūros, kurioms svarbu ne tik greitai reaguoti į rinkos pokyčius, bet ir mėginti daryti įtaką visuomenės nuomonei“,- sako Tęstinių mokymų centro atstovas Arūnas Armalis.
Jo teigimu, socialinių tinklų, tokių kaip facebook, įtakai pasiekus piką, viešųjų ryšių bei reklamų, kuriose šmėžuoja ar pasisako nuomonės lyderiai, tik didės. Apklausa parodė, kad žmonės nori papildomos informacijos apie prekes ar paslaugas rasti internete. O tai – taip pat ekspertų „daržas“, galimybė informuoti žmonės bei formuoti nuomonę apie prekes, paslaugas, tendencijas.
Analizuojant apklausos duomenis matyti, kad labiausiai viešais ekspertais – nuomonės lyderiais pasitiki 18-19 m. ir 30-50 m. žmonės. Apie 73 proc. šių amžiaus grupių respondentų teigė, kad ekspertų nuomonė jiems daro stiprią įtaką. Apie reklamą, kaip darančią „stiproką“ įtaką pasisakė tik apie 35 proc. didžiųjų miestų gyventojų.