Pirminė kombinezono paskirtis buvo važiuoti į kalnus slidinėti, vėliau, pamačius, kad tai be galo komfortiška, drabužis imtas dėvėti įvairiai. „Sugalvojau dizainą, įsigijau medžiagų, suradau siuvėją – taip gimė pirmieji kombinezonai, kurie tada neturėjo nei vardo, nei minties, kad vėliau juos nešios daugelis žmonių“, – pasakoja pašnekovas.
Įregistravus individualią veiklą prasidėjo pirmieji užsakymai. Jiems buvo taikytos atskiros pačių žmonių išsirinktos spalvos, bet vėliau, gamybai didėjant, buvo sukurti standartinių spalvų modeliai. „Turime nemažą tiek vyriškų, tiek moteriškų kombinezonų pasirinkimą – jų yra įvairių spalvų ir dydžių. Nustačius standartinius modelius, dirbti pasidarė paprasčiau ir greičiau, o ir klientų ratui didėjant tiesiog fiziškai nebespėtume prisitaikyti prie kiekvieno individualaus užsakymo“, – teigia D. Žutautas.
Jis atskleidžia, kad pirmajai medžiagų partijai nupirkti ir gamybos išlaidoms padengti teko parduoti automobilį, o dar vėliau investuoti apie 15 000 litų, kad drabužiai pradėtų atsipirkti. „Dabar „Shmutke“ augina pati save, veikia elektroninė parduotuvė, taip pat šių drabužių galima įsigyti penkiose Lietuvos parduotuvėse. Su kiekviena parduotuve atsidarome ir po atskirą sandėlį tiekimui. Tai jau išaugo į uždarbį“, – neslepia D. Žutautas, kurio kurti kombinezonai kainuoja 270 litų.
Kalbant apie kainą vyras atskleidžia, kad visada būna žmonių, nesuprantančių, iš kur atsiranda produkto kaina, dažnas lygina „Shmutke“ kombinezonus su pigesniais analogais. „Pajuokaujant galima palyginti du automobilius ir paklausti, o kodėl jų kaina skiriasi? Taip pat yra ir su drabužiais – vieni galbūt yra masinės gamybos, o kiti – vienetiniai, iš kokybiškų medžiagų, nors abiejų bendrinis pavadinimas yra tas pats „drabužis“.“
Metus gyvuojantis prekės ženklas „Shmutke“, kurio pavadinimas kilo spontaniškai ir lipte prilipo, tikslingai dirbo reklamos linkme. „Leidome straipsnius keliuose populiariuose Lietuvos žurnaluose, taip pat užsakėme reklamą vienos aukštus reitingus turinčios radijo stoties eteryje, darėme konkursus norėdami pralošti keletą kombinezonų, taip supažindindami žmones su jais, o vėliau jau pats produktas pradėjo reklamuoti save“, – kalba pašnekovas.
„Shmutke“ neapsiriboja kombinezonais – neseniai Darius sugalvojo naują stilingų džemperių su lietuviškos valiutos, lito, atvaizdais kolekciją. Jaunas verslininkas, nestokojantis idėjų, neslepia, kad yra iš tų, kurie į viską žiūri labai paprastai, – jo negąsdina iššūkiai ar kliūtys, nes tai natūralus dalykas kuriant bet ką. Kuriant verslą svarbiausia, pasak Dariaus, susidūrus su bet kokiu klausimu išlikti ramiam ir nepanikuoti, kliūčių buvo ir bus – išspręsti galima viską.