Daugiau apie tai – TV3 žinių reportaže.
Transporto saugos administracijos inspektorius krašto kelyje ties Pabrade stabdo komercinių mašinų vairuotojus ir tikrina dokumentus.
„Laba diena, Transporto saugos administracija, prašome vairuotojo pažymėjimą ir autobusų dokumentus. <...>
Dokumentai turi būti tvarkingi, nuo techninių pasų iki krovinio važtaraščių, leidimų ir taip toliau. Techninė būklė labai svarbu, padangos, šviesos. Ieškome ir randame pažeidimų, taikome sankcijas“, – kalbėjo inspektorius Rytis Nemeikšis.
Nori iš kelių išguiti sunkiasvorį transportą
Vairuotojai džiaugiasi, kad kol kas už važiavimą šiuo keliu dar nereikia mokėti ir neslepia apmaudo, kad teks pirkti vinjetes, kainuojančias nuo 12 eurų už dieną iki 3 tūkstančių eurų už metus sunkiausioms krovininėms mašinoms.
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis aiškina, kad apmokestina krašto kelius siekdamas iš jų išguiti asfaltą labiausiai gadinantį sunkiasvorį transportą. Ministras viliasi, kad tokios mašinos suks į jau ilgus metus mokamas autostradas ir magistralinius kelius, mat važiavimo kaina jais ir krašto keliais bus ta pati.
„Visi žino kelius, kurie neapmokestinti ir kuriais galima pravažiuoti. Tai sukelia Lietuvai ir žmonėms problemą – keliais naudojamasi, už tai nemokama, jie laužomi“, – sakė ministras.
Už važiavimo krašto keliais vinjetes ministras per pusmetį viliasi iš vairuotojų surinkti apie 4 milijonus eurų ir juos pridėti prie dabar surenkamų 70 milijonų eurų per metus, tačiau vargu ar jie visi atiteks kelių tvarkymui.
„Kol nėra Kelių fondo, lėšos keliauja kaip visada – per įmonę į valstybės biudžetą“, – teigė E. Sabutis.
Perspėja, kad brangs prekės
Lietuvoje nuo kito mėnesio apmokestinus antra tiek kelių, kiek jų buvo iki šiol, verslo atstovai perspėja mokesčių naštą perkelsiantys galutiniams vartotojams. Dėl to esą brangs Lietuvoje jų vežamos prekės.
„Transportas veža gyvulius, pašarus, kaštus reikės perkelti kažkur. Kitur, kaip į savikainą ir maisto produktų kainas, nėra kur“, – aiškino Paukštininkystės asociacijos vadovas Gytis Kauzonas.
Vežėjai perspėja, kad valdžiai apmokestinus krašto kelius, daliai transporto jais nebebus prasmės važinėti ir jie suks į magistralinius kelius, taip dar labiau juos apkraudami.
„Dabar važiuojant į Palangą nejauku, kai lenktyniauja vilkikai, nesugeba aplenkti. Jei bus papildoma apkrova, bus apgailėtina situacija“, – įsitikinęs „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas.
Nuo kito mėnesio apmokestindama krašto kelius, Vyriausybė tuo neapsiribos ir po metų grasina apmokestinti dar daugiau kelių. Tiesa, žada, kad kelių mokesčius turės mokėti tik komercinis transportas, o asmeniniais automobiliais vairuotojai ir toliau važinės nemokamai.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:







































































































































































































































