• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Neseniai spaudoje pasirodė pranešimai, kad Italijoje svarstoma galimybė uždrausti sėsti prie automobilio vairo vyresniems nei 80 metų gyventojams. Ar Lietuvai nederėtų pasekti italų pavyzdžiu ir bent apsvarstyti visų už ir prieš?

REKLAMA
REKLAMA

Trūksta atidumo

Pagrindinis šio siūlymo Italijoje šalininkas, Italijos parlamento Transporto komiteto vadovas Mario Valducci teigia, jog siūlymas uždrausti vairuoti automobilius vyresniems negu 80-ies metų žmonėms paremtas vairuotojų atidumo stoka ir išsiblaškymu. Nors Italija priklauso labiausiai išsivysčiusių pasaulio pramoninių valstybių grupei - Didžiajam aštuonetui (Kanada, Prancūzija, Vokietija, Japonija, Rusija, Jungtinė Karalystė ir JAV), 2009-aisiais keliuose žuvusių žmonių skaičius - vienas didžiausių Europos Sąjungoje. Ar kaltas senjorų išsiblaškymas ir neatidumas, gali atsakyti tik valdantieji, inicijavę tokią diskusiją.

REKLAMA

Ar šalyje sumažės avarijų, jeigu keliuose nebeliks senjorų? Į šiuos ir kitus klausimus atsakymų ieško Italijos bendruomenė.

Ilga senatvė Italijoje

Akivaizdu, kad žmonių, žuvusių automobilių avarijose, skaičius anaiptol nėra pagrindinis kriterijus, kodėl guvus žilabarzdis italas negalėtų sėsti prie nuosavo „Fiat Punto“ vairo. Tačiau tai, pasak valdančiųjų, yra vienas iš būdų mažinti avaringumą šalyje.

REKLAMA
REKLAMA

Nežinia, ar toks draudimas bus priimtas, nes Italijoje, kitaip nei Lietuvoje, paisoma ne tik šalies „kišenės“ dydžio, bet ir žmonių norų (iki tam tikro lygio). Pagrindinė priežastis, kodėl saulėtoje Italijoje kils nepasitenkinimo banga, siekiant uždrausti senjorams manevruoti keliuose - net 20,2 proc. šalies gyventojų sudaro 65 metų ir vyresni žmonės. Į užtarnautą poilsį - pensiją - vyrai išeina 65-erių, o moterys 60-ies metų ir ilgai mėgaujasi nerūpestingo gyvenimo malonumais, mat vidutinė gyvenimo trukmė Italijoje yra viena didžiausių pasaulyje - 80,2 m. Todėl šioje šalyje dėl ekonominių tikslų geresnė išeitis būtų pasitelkti mokslo išradimus negu draudimus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau kuo panaši Italija ir Lietuva? Ar mums derėtų svarstyti galimybę pasekti italų pavyzdžiu?

Kelių ereliai Lietuvoje

Nors policijos pareigūnai pastebi, jog pastaraisiais metais Lietuvos keliuose avarijų mažėja, o eismo įvykių užfiksuojama net penkis kartus mažiau, nuoširdžiai džiaugtis nėra dėl ko. Keliuose vis dar apstu kelių erelių. Tačiau jų amžius anaiptol neprilygsta italų senjorų amžiui.

REKLAMA

Jeigu Italijoje avarijų skaičių norima sumažinti, draudžiant vairuoti senjorams, Lietuvoje derėtų uždrausti vairuoti ką tik „pražydusiam“ jaunimui nuo 18 iki 24 metų. Kadangi Lietuvoje daugiausia 20-24 metų gyventojų (268 tūkst. 121), būtent jie sukelia daugiausia avarijų - tai didžiausia grėsmė Lietuvos keliuose.

REKLAMA

Mažiausiai problemų mūsų šalies keliuose sudaro tokie senjorai kaip Italijoje - 80-ies ir vyresni. Jų Lietuvoje yra vos 89 tūkst. 503, maždaug tiek, kiek gyvena Alytuje ir Kretingoje kartu sudėjus. Vidutinė gyvenimo trukmė Lietuvoje gerokai trumpesnė negu Italijoje: vyrų - 66,3 m., moterų - 77,6 m. O tai, kad senjorai Marijos žemėje tėra menka grėsmė kelyje, taip pat puikiai atspindi ir menkos jų gaunamos pajamos išėjus į pensiją. Jų neužtenka net įsipilti keliolika litrų degalų kelionei iš kaimo į miestą, o ką jau kalbėti apie naujo „Fiat“ įsigijimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galimybė uždrausti vairuoti automobilius vyresniems negu 80-ies metų gyventojams Italijoje yra realesnė, negu uždrausti vairuoti automobilius kelių ereliams lietuviams. Žinoma, tokie greitai pakylantys ereliai Lietuvoje priversti greitai ir nutūpti. Tačiau tiek Italija, tiek Lietuva turėtų svarstyti galimybes, kaip išmokyti ir erelius, ir senjorus saugaus ir atidaus vairavimo įgūdžių.

Indrė MIKELIONYTĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų