Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
Beje, galiu išversti porą sakinių iš autoriteto (Edm.Phelps) nuomonės apie SSSR giuvimą.
Klausimas: Ar pastebejote ką nors nepaprasto per pastaruosius 20 metų ekonominėj plėtroj?
Atsakymas: Vienas iš tokių įvykių buvo SSSR ir tos geografinės ekomominės zonos subyrėjimas. Na, jeigu manęs kas nors būtų paklausęs, ar ši sistema gyvuos pr amžius, aš duočiau neigiamą atsakymą. Vis dėlto tai buvo kažkas netikėto....
----------
Aushra Q: Is there anything surprising for you in the recent 20 years of the world’s economic development?
EP: One of the events was certainly the collapse of the Soviet Union and the economic system, which evolved in this region. Obviously, if anyone asked me some time ago if that system would last forever I would give a negative answer. Yet, it was something unexpected. It seems to me that the majority of humankind’s achievements are largely surprising. One of the accusations against the school of classical economics is that it does not anticipate any possibility of unexpected changes, e.g. structural changes. In the preliminary period of post-communist economic development I was astonished that it was so slow. Nevertheless I realized that it takes time and we can see now that the growth rate in recent years has rapidly picked up. In addition, at some point I started to have an impression that the US economy experiences stagnation, but America has once again started to gain speed. This century has already brought about two crises —the burst of the internet bubble in 2000-2001 and the current financial crisis. Was it possible to anticipate any of them?
Klausimas: Ar pastebejote ką nors nepaprasto per pastaruosius 20 metų ekonominėj plėtroj?
Atsakymas: Vienas iš tokių įvykių buvo SSSR ir tos geografinės ekomominės zonos subyrėjimas. Na, jeigu manęs kas nors būtų paklausęs, ar ši sistema gyvuos pr amžius, aš duočiau neigiamą atsakymą. Vis dėlto tai buvo kažkas netikėto....
----------
Aushra Q: Is there anything surprising for you in the recent 20 years of the world’s economic development?
EP: One of the events was certainly the collapse of the Soviet Union and the economic system, which evolved in this region. Obviously, if anyone asked me some time ago if that system would last forever I would give a negative answer. Yet, it was something unexpected. It seems to me that the majority of humankind’s achievements are largely surprising. One of the accusations against the school of classical economics is that it does not anticipate any possibility of unexpected changes, e.g. structural changes. In the preliminary period of post-communist economic development I was astonished that it was so slow. Nevertheless I realized that it takes time and we can see now that the growth rate in recent years has rapidly picked up. In addition, at some point I started to have an impression that the US economy experiences stagnation, but America has once again started to gain speed. This century has already brought about two crises —the burst of the internet bubble in 2000-2001 and the current financial crisis. Was it possible to anticipate any of them?
Jus labai gudrus pasimistas.
Bet.
Ar galite ką nors gero pasakyti apie Ameriką?
O gal Jūs ten neesate buvęs?
Kai ten nuvažiavau 1996 metais, tai pagalvojau: na štai, ir tikrą komunizmą pamačiau....
Pasakykite tiesiai šviesiai: pykstate ant Amerikos, nes ji galingesnė nei Rusija.
Kiek kartų?
Sunkus klausimas.
Bet.
Ar galite ką nors gero pasakyti apie Ameriką?
O gal Jūs ten neesate buvęs?
Kai ten nuvažiavau 1996 metais, tai pagalvojau: na štai, ir tikrą komunizmą pamačiau....
Pasakykite tiesiai šviesiai: pykstate ant Amerikos, nes ji galingesnė nei Rusija.
Kiek kartų?
Sunkus klausimas.
Ačiū už nuorodą. Perskaičiau pirmu skaitymu. Akad. Sachraovos žmonos Bonner pasisakymas puikus. Kartu ji sako esanti močiutė ir negali lygintis į tokius mokslinčius, kaip pvz mano čia paminėtas Nedas Felpsas.
Manau, kad klaidinatis jai klausimas apie socializmo-kapitalizmo konvergenciją. Suartėjimas? Negali suartėti valstybinė nuosavybė su privačia nuosavybe.
Ar TSRS galėjo išlikti?
Nežiūrint, kad ir socializme veikė daug entuziastų-antreprenerių, ta sistema buvo pasmerkta pralaimėjimui prieš kapitalizmą, kuriame liaudies masės gali naudotis "free enterprise", tai yra laisvai veikti ir turėti savo nuosavybę. Masiškai.
Produktyvumo rodikliai buvo ne socializmo naudai. Na kad ir buitinėje sferoje: parsivežti iš kapitalizmo modernų radijo imtuvą-plejerį, automobilį, ir ttttttt.
Karinėje srityje SSSR kopijavo. Pvz, Nuklono elektronikos gamykla (kurioje dirbau), Arba Venta. Ir tttttt.
SSSR išardymas ne klaida, bet civilizacijos veikimo gerinti gyvenimo kokybę pasekmė.
Manau, kad klaidinatis jai klausimas apie socializmo-kapitalizmo konvergenciją. Suartėjimas? Negali suartėti valstybinė nuosavybė su privačia nuosavybe.
Ar TSRS galėjo išlikti?
Nežiūrint, kad ir socializme veikė daug entuziastų-antreprenerių, ta sistema buvo pasmerkta pralaimėjimui prieš kapitalizmą, kuriame liaudies masės gali naudotis "free enterprise", tai yra laisvai veikti ir turėti savo nuosavybę. Masiškai.
Produktyvumo rodikliai buvo ne socializmo naudai. Na kad ir buitinėje sferoje: parsivežti iš kapitalizmo modernų radijo imtuvą-plejerį, automobilį, ir ttttttt.
Karinėje srityje SSSR kopijavo. Pvz, Nuklono elektronikos gamykla (kurioje dirbau), Arba Venta. Ir tttttt.
SSSR išardymas ne klaida, bet civilizacijos veikimo gerinti gyvenimo kokybę pasekmė.
Juokingų komentarų rinktinė.
Kažkokių siauro požiūrio antiamerikonų, antibušistų, neomarksistų, gal šiap sovietikų-nostalgikų, juos Lietuvoj vadina "burokais", kliedėsiai.
Galite būti ramūs Kremliaus advokatai - tiek JAV, tiek EU (ir Lietuva, žinoma) su finansine krize susitvarkė, ekonomikoje pastebimai artėja recesija. Bet, gerbiamieji, argi tai krizė? Bijokite dievo, dar tikrai ją prisišauksite. Blogiausiu atveju Lietuvos ūkis (užimtumas, uždarbiai) nusmuks į 2004- 2005 metų lygį, ir tiek, na sulėtės (sunormalės) augimo tempai. Negi visai praradome nuovoką - argi kokiais 2004 metais gyvenome krizėje, skurde?
Samonis klaidžioja patamsiais - nei Bušo, nei iki Bušo JAV biudžetas nebuvo subalansuotas, jis visada buvo neigiamas... (tad ar galima juo tikėt? )
Raminkimės.
Kažkokių siauro požiūrio antiamerikonų, antibušistų, neomarksistų, gal šiap sovietikų-nostalgikų, juos Lietuvoj vadina "burokais", kliedėsiai.
Galite būti ramūs Kremliaus advokatai - tiek JAV, tiek EU (ir Lietuva, žinoma) su finansine krize susitvarkė, ekonomikoje pastebimai artėja recesija. Bet, gerbiamieji, argi tai krizė? Bijokite dievo, dar tikrai ją prisišauksite. Blogiausiu atveju Lietuvos ūkis (užimtumas, uždarbiai) nusmuks į 2004- 2005 metų lygį, ir tiek, na sulėtės (sunormalės) augimo tempai. Negi visai praradome nuovoką - argi kokiais 2004 metais gyvenome krizėje, skurde?
Samonis klaidžioja patamsiais - nei Bušo, nei iki Bušo JAV biudžetas nebuvo subalansuotas, jis visada buvo neigiamas... (tad ar galima juo tikėt? )
Raminkimės.
Tam, kas rašė: "Lietuviškas modelis pagamintas Lietuvoje "...2008-12-27 22:09:28
-------------------
Jis gana tiksliai aprašo Lietuvos - išsivaduojančios valstybės susiskaldymą ir atskirų gyventojų lūkesčius.
Senimas, nusivylęs Sąjūdžio pralaimėjimu, tikėjosi susigąžinti bent tai, ką tuėjo prie Socializmo (iki 1989 m).
Jaunimas, negavęs LAISVĖS veikti pagal laisvos verslininkystės ("free enterprise") principus, traukėsi ten, kur laisvoji verslininkystė (free enterprise) klęstėjo. Tai buvo anglo-saksai: Airija, D.Britanija.
Bet ne korporatistinės (pagal Mussolini) Vokietija, Italija, Prancūzija.
Tačiau. Jūsų modelis yra katastrofa Lietuvai.
Ta šalis, įrodinėjama, teorijoje, leidžia ar net skatina EMIGRACIJĄ, yra ekonomiškai merdinti šalis. Juk visą TURTĄ (gerovę) sukuria žmonės. Ypač jaunimas.
Atgimimui reikia kito modelio.
Tačiau, Sveikinu už esmines įžvalgas.
-------------------
Jis gana tiksliai aprašo Lietuvos - išsivaduojančios valstybės susiskaldymą ir atskirų gyventojų lūkesčius.
Senimas, nusivylęs Sąjūdžio pralaimėjimu, tikėjosi susigąžinti bent tai, ką tuėjo prie Socializmo (iki 1989 m).
Jaunimas, negavęs LAISVĖS veikti pagal laisvos verslininkystės ("free enterprise") principus, traukėsi ten, kur laisvoji verslininkystė (free enterprise) klęstėjo. Tai buvo anglo-saksai: Airija, D.Britanija.
Bet ne korporatistinės (pagal Mussolini) Vokietija, Italija, Prancūzija.
Tačiau. Jūsų modelis yra katastrofa Lietuvai.
Ta šalis, įrodinėjama, teorijoje, leidžia ar net skatina EMIGRACIJĄ, yra ekonomiškai merdinti šalis. Juk visą TURTĄ (gerovę) sukuria žmonės. Ypač jaunimas.
Atgimimui reikia kito modelio.
Tačiau, Sveikinu už esmines įžvalgas.
Rašote: "'ne bezdžionauti "šoko terapiją" - griovimą.
Tai ką reikėjo daryti prieš 18 metų?
Gal galima tą TAI pradėti daryti šiandien?
Tai ką reikėjo daryti prieš 18 metų?
Gal galima tą TAI pradėti daryti šiandien?
Vėluojate. Tai reikėjo daryti prieš aštuonioliką metų, o ne bezdžionauti "šoko terapiją" - griovimą.
VISKO PRADŽIA SAVAME KIEME
Kad nesitęstų dar 20 metų, kaip iki šiol, 2008 metais porinkiminė LR Seimo suformuota koalicinė dauguma ir Vyriausybės nariai privalėtų paminti „vadukų“ ambicijas, pradėti nuo savęs (užtikrinti seime, atskaitingose seimui tarnybose, vyriausybėje atsakomybę, darbo drausmę), ir susitarti - įgyvendinti svarbiausias, neatidėliotinas užduotis, kurių įgyvendinimui neturėjo „valios“ nueinantis Seimas. Tai bus pagrindas, galimam bendram ilgalaikiam koalicijos darbui, įgyvendinant rinkiminius pažadus... Tai bus pradžių pradžia, pasirodys ar įgali naujoji LR Seimo dauguma ir ar skiriasi nuo ankstesniųjų, prasidėtų tikrasis valstybės valdymas ir Valstybės biudžeto papildymas... Iveikimas krizės...
Kaip žinome, iki šiol nebuvo „valios“ koreguoti įstatymus (guli parengti Seimo komitetų stalčiuose), susijusius kovai su korupcija; taip pat – Valstybės, savivaldybių turto efektyvaus valdymo, panaudojimo apskaitos; teismų darbo, teisėjų atsakomybės reguliavimo; Partijų papirkinėjimo per rinkimines kompanijas ir po jų įstatymus. Koalicijoje, valstybiškai mąstant, sutarus pataisyti svarbiausius kelis įstatymus, bei kontroliuojant jų vykdymą, atsirastų kasmet 5.0 – 7.0 milijardai Litų biudžete studentų stipendijoms, mokytojų atlyginimams, tai užtikrintų pensininkams oresnį pragyvenimo lygį, sveikatą. Atsirastų galimybės remti smulkųjį ir vidutinį verslus jų pirmapradėse stadijose O svarbiausia tai - mobilizuojančios priemonės ( šie ir kiti Įstatymai) užtikrinantys visų kitų susitartų priemonių - programų vykdymą, siūloma:
1. (LR Specialių tyrimų tarnyba pateikė LR Seimui įstatymo pataisas (Visuotinis piliečių pajamų, išlaidų deklaravimas) Papildyti turto deklaravimo įstatymą pataisomis, kad būtų visuotinis gyventojų pajamų deklaravimas bei išlaidų, už kurias įsigyjamas stambesnis turtas (Pradžioje išplėsti deklaruojančiųjų skaičių – gimines ir kt., susietų su įgytu stambesniu turtu, pasirodžiusiu registruose, bankuose). Tai pasireikštų tikroji kova su korupcija: (pavyzd.- šiuo metu pareigūnas gauna mėnesinį atlyginimą 3.0 tūkst. Lt, o per du metus pastato namą (su sklypu) už du - tris milijonus Lt. ir uošvės tampa labai turtingomis) Būtų suvaldyta didžioji dalis pareigūnų, politikų, narkomanijos, prostitucijos, lošimų ir kita šešėline veikla įgyjamų lėšų, turto pasisavinimas. Pasireikštų kova su blogybes sukeliančiomis priežastimis. Tačiau Seimas kaip pagrindinį įrankį kovai su korupcija nenori priimtini, nes tai bus taikoma ir Seimo nariams. Dar teisinasi užimtumu, nors priiminėjo ne pirmo reikalingumo Įstatymus.
2. Įpareigoti LR Vyriausybę ir kontroliuoti ją, kad būtų vykdomas Lietuvos Respublikos Valstybės ir Savivaldybių Turto valdymo, naudojimo ir disponavimo pagal panaudą LR Seimo 2005 m. balandžio 21 d. priimtas Nutarimas Nr. X-168, įpareigojantis Vyriausybę vykdyti turto apskaitą, efektyviai naudoti. (Seimo nutarimas nevykdomas, kaip matome nieko nenuveikta per tris metus, Tautos turtas ir toliau grobstomas, tinkamai neapskaitomas ir tai tenkina parlamentinę priežiūrą privalantį vykdyti LR SEIMĄ ir LR VYRIAUSYBĘ. Tai atsitinka, kai seimo nariai – ministrai, kontroliuoja patys save. Šiandien nežinomas koks valdomas valstybės turtas. Tikslinga atskirti valdžias, vykdomąją nuo Įstatymų leidėjų).
3. Priimti Teismų įstatymą. Teismų vadovai atsakytų dėl netinkamai taikomų Įstatymų normų nagrinėjamose bylose. Sukurti visų lygių teismų teisėjų darbo vertinimo sistemą.
Įteisinti Lietuvos Teismų atskaitomybės nuostatas, periodiškumą, prieš ką vis dėlto privalėtų atsikaityti Teismai (negalėtų aiškinti, kad daromas spaudimas). Įteisinti (atstatyti) Teismų tarėjų statusą, įpareigoti, kad kiekvienas teismas teiktų visuomenei reguliarią informaciją apie motyvus, kuriais remiantis buvo priimtos teismų nutartys. (Neleistinai ilgai vilkinamas Teismų įstatymo parengimas ir priėmimas).
4. Pataisyti Partijų, kandidatų rinkimų finansavimo į LR Seimą, savivaldybių tarybas įstatymus, įteisinant, kad rinkiminės kompanijos ir partijų finansavimas tarp rinkimų būtų vykdomas tik iš valstybės biudžeto ir asmeninių partijos narių nario mokesčių rinkliavų. Nustatyti rinkiminių reklamų išlaidų normas. Vykdyti partijų pajamų, išlaidų griežtą kontrolę. Neteisėtus partijų rėmėjus traukti baudžiamojon atsakomybėn. Pasibaigtų varžytuvės, kandidatai aktyviau prisistatytų asmeniškai Bendruomenėms. Aktyvinti pilietinių bendruomenių steigimąsi, nesieti su partinių grupuočių interesų vykdymu, remti jas finansiškai kaip ir partijas.
5. Pataisyti LR Seimo statutą („Seimo darbo kodeksą“, prilyginti Darbo kodeksui). vadovaujantis LR Konstitucinio Teismo 2004 m. liepos 1 d. priimtu nutarimu, bei išaiškinimu dėl LR Seimo statuto (1998 12 22 redakcija).
Seimo posėdį laikyti galiojančiu, kai svarstant, priimant įstatymus dalyvauja ne mažiau (kvorumas) du trečdaliai Seimo narių. Seime pakaktų 71 nario spręsti valstybės reikalus ir būtų mažesnės išlaidos. (Šiuo metu Lietuvos mokinių, studentų turimos taisyklės mokymosi įstaigose aukštesnio lygio ir keliančios atsakomybę).
6. Rinkimų įstatymus papildyti punktu, kad visiems rinkėjams būtų privaloma pareiga dalyvauti išrenkant atstovus į Seimą, Savivaldybių tarybas bei renkant merus, seniūnus. Neatlikus rinkėjo - piliečio pareigos, numatyti demokratišką - simbolinę baudą, vesti apskaitą.
7. Įstatymais įteisinti tiesioginę atsakomybę visų lygių vykdomosios valdžios vadovams už pasekmes, perkeliant iš kolegialaus organo. Kolegialus organas laikytinas kaip patariamasis.
8. Įvesti Progresyvinių mokesčių sistemą, mažinančią socialinę gyventojų atskirtį.
9. Panaikinti LR Konstitucijoje ir LR Seimo statuto įstatymuose įteisintą galimybę tuo pačiu metu eiti pareigas Ministro, premjero ir Seimo nario, kas trukdo vykdyti nešališkai parlamentinę priežiūrą.
10. Priimti Lietuvos Respublikos Politikų etikos ir elgesio kodeksą, įteisinat realią politinę, moralinę atsakomybę už prasižengimus.
( Priimtas Politikų etikos ir elgesio kodeksas galėtų pasitarnauti ir būtų taikomas Vaikų darželiuose, o ne LR SEIMO NARIAMS ir kitur. Darželiuose vaikai neprikrečia aibių ir sunkių nusikaltimų).
11. Įteisinti įstatymo viršenybės principą visiems piliečiams nepriklausomai nuo jų užimamų pareigų (Lietuvos Teisėsaugos institucijų sprendimai būtų aukščiau nei LR Seimo, Vyriausybės, Savivaldybių tarybų sudarytų komisijų priimti politiniai nutarimai). (Tokie politikų pasižaidimai, svarstymai, tai partijų vidaus reikalas, o teisėsaugos Įstatymai turi būti taikomi visiems lygiai).
12. Įteisinti elektroninę rinkimų balsavimo sistemą (estų pavyzdžiu). Tai suaktyvintų Lietuvos piliečių dirbančių užsienyje ir jaunimo Lietuvoje dalyvavimą rinkiminėse kampanijose (artėja LR prezidento, savivaldos rinkimai).
Kad nesitęstų dar 20 metų, kaip iki šiol, 2008 metais porinkiminė LR Seimo suformuota koalicinė dauguma ir Vyriausybės nariai privalėtų paminti „vadukų“ ambicijas, pradėti nuo savęs (užtikrinti seime, atskaitingose seimui tarnybose, vyriausybėje atsakomybę, darbo drausmę), ir susitarti - įgyvendinti svarbiausias, neatidėliotinas užduotis, kurių įgyvendinimui neturėjo „valios“ nueinantis Seimas. Tai bus pagrindas, galimam bendram ilgalaikiam koalicijos darbui, įgyvendinant rinkiminius pažadus... Tai bus pradžių pradžia, pasirodys ar įgali naujoji LR Seimo dauguma ir ar skiriasi nuo ankstesniųjų, prasidėtų tikrasis valstybės valdymas ir Valstybės biudžeto papildymas... Iveikimas krizės...
Kaip žinome, iki šiol nebuvo „valios“ koreguoti įstatymus (guli parengti Seimo komitetų stalčiuose), susijusius kovai su korupcija; taip pat – Valstybės, savivaldybių turto efektyvaus valdymo, panaudojimo apskaitos; teismų darbo, teisėjų atsakomybės reguliavimo; Partijų papirkinėjimo per rinkimines kompanijas ir po jų įstatymus. Koalicijoje, valstybiškai mąstant, sutarus pataisyti svarbiausius kelis įstatymus, bei kontroliuojant jų vykdymą, atsirastų kasmet 5.0 – 7.0 milijardai Litų biudžete studentų stipendijoms, mokytojų atlyginimams, tai užtikrintų pensininkams oresnį pragyvenimo lygį, sveikatą. Atsirastų galimybės remti smulkųjį ir vidutinį verslus jų pirmapradėse stadijose O svarbiausia tai - mobilizuojančios priemonės ( šie ir kiti Įstatymai) užtikrinantys visų kitų susitartų priemonių - programų vykdymą, siūloma:
1. (LR Specialių tyrimų tarnyba pateikė LR Seimui įstatymo pataisas (Visuotinis piliečių pajamų, išlaidų deklaravimas) Papildyti turto deklaravimo įstatymą pataisomis, kad būtų visuotinis gyventojų pajamų deklaravimas bei išlaidų, už kurias įsigyjamas stambesnis turtas (Pradžioje išplėsti deklaruojančiųjų skaičių – gimines ir kt., susietų su įgytu stambesniu turtu, pasirodžiusiu registruose, bankuose). Tai pasireikštų tikroji kova su korupcija: (pavyzd.- šiuo metu pareigūnas gauna mėnesinį atlyginimą 3.0 tūkst. Lt, o per du metus pastato namą (su sklypu) už du - tris milijonus Lt. ir uošvės tampa labai turtingomis) Būtų suvaldyta didžioji dalis pareigūnų, politikų, narkomanijos, prostitucijos, lošimų ir kita šešėline veikla įgyjamų lėšų, turto pasisavinimas. Pasireikštų kova su blogybes sukeliančiomis priežastimis. Tačiau Seimas kaip pagrindinį įrankį kovai su korupcija nenori priimtini, nes tai bus taikoma ir Seimo nariams. Dar teisinasi užimtumu, nors priiminėjo ne pirmo reikalingumo Įstatymus.
2. Įpareigoti LR Vyriausybę ir kontroliuoti ją, kad būtų vykdomas Lietuvos Respublikos Valstybės ir Savivaldybių Turto valdymo, naudojimo ir disponavimo pagal panaudą LR Seimo 2005 m. balandžio 21 d. priimtas Nutarimas Nr. X-168, įpareigojantis Vyriausybę vykdyti turto apskaitą, efektyviai naudoti. (Seimo nutarimas nevykdomas, kaip matome nieko nenuveikta per tris metus, Tautos turtas ir toliau grobstomas, tinkamai neapskaitomas ir tai tenkina parlamentinę priežiūrą privalantį vykdyti LR SEIMĄ ir LR VYRIAUSYBĘ. Tai atsitinka, kai seimo nariai – ministrai, kontroliuoja patys save. Šiandien nežinomas koks valdomas valstybės turtas. Tikslinga atskirti valdžias, vykdomąją nuo Įstatymų leidėjų).
3. Priimti Teismų įstatymą. Teismų vadovai atsakytų dėl netinkamai taikomų Įstatymų normų nagrinėjamose bylose. Sukurti visų lygių teismų teisėjų darbo vertinimo sistemą.
Įteisinti Lietuvos Teismų atskaitomybės nuostatas, periodiškumą, prieš ką vis dėlto privalėtų atsikaityti Teismai (negalėtų aiškinti, kad daromas spaudimas). Įteisinti (atstatyti) Teismų tarėjų statusą, įpareigoti, kad kiekvienas teismas teiktų visuomenei reguliarią informaciją apie motyvus, kuriais remiantis buvo priimtos teismų nutartys. (Neleistinai ilgai vilkinamas Teismų įstatymo parengimas ir priėmimas).
4. Pataisyti Partijų, kandidatų rinkimų finansavimo į LR Seimą, savivaldybių tarybas įstatymus, įteisinant, kad rinkiminės kompanijos ir partijų finansavimas tarp rinkimų būtų vykdomas tik iš valstybės biudžeto ir asmeninių partijos narių nario mokesčių rinkliavų. Nustatyti rinkiminių reklamų išlaidų normas. Vykdyti partijų pajamų, išlaidų griežtą kontrolę. Neteisėtus partijų rėmėjus traukti baudžiamojon atsakomybėn. Pasibaigtų varžytuvės, kandidatai aktyviau prisistatytų asmeniškai Bendruomenėms. Aktyvinti pilietinių bendruomenių steigimąsi, nesieti su partinių grupuočių interesų vykdymu, remti jas finansiškai kaip ir partijas.
5. Pataisyti LR Seimo statutą („Seimo darbo kodeksą“, prilyginti Darbo kodeksui). vadovaujantis LR Konstitucinio Teismo 2004 m. liepos 1 d. priimtu nutarimu, bei išaiškinimu dėl LR Seimo statuto (1998 12 22 redakcija).
Seimo posėdį laikyti galiojančiu, kai svarstant, priimant įstatymus dalyvauja ne mažiau (kvorumas) du trečdaliai Seimo narių. Seime pakaktų 71 nario spręsti valstybės reikalus ir būtų mažesnės išlaidos. (Šiuo metu Lietuvos mokinių, studentų turimos taisyklės mokymosi įstaigose aukštesnio lygio ir keliančios atsakomybę).
6. Rinkimų įstatymus papildyti punktu, kad visiems rinkėjams būtų privaloma pareiga dalyvauti išrenkant atstovus į Seimą, Savivaldybių tarybas bei renkant merus, seniūnus. Neatlikus rinkėjo - piliečio pareigos, numatyti demokratišką - simbolinę baudą, vesti apskaitą.
7. Įstatymais įteisinti tiesioginę atsakomybę visų lygių vykdomosios valdžios vadovams už pasekmes, perkeliant iš kolegialaus organo. Kolegialus organas laikytinas kaip patariamasis.
8. Įvesti Progresyvinių mokesčių sistemą, mažinančią socialinę gyventojų atskirtį.
9. Panaikinti LR Konstitucijoje ir LR Seimo statuto įstatymuose įteisintą galimybę tuo pačiu metu eiti pareigas Ministro, premjero ir Seimo nario, kas trukdo vykdyti nešališkai parlamentinę priežiūrą.
10. Priimti Lietuvos Respublikos Politikų etikos ir elgesio kodeksą, įteisinat realią politinę, moralinę atsakomybę už prasižengimus.
( Priimtas Politikų etikos ir elgesio kodeksas galėtų pasitarnauti ir būtų taikomas Vaikų darželiuose, o ne LR SEIMO NARIAMS ir kitur. Darželiuose vaikai neprikrečia aibių ir sunkių nusikaltimų).
11. Įteisinti įstatymo viršenybės principą visiems piliečiams nepriklausomai nuo jų užimamų pareigų (Lietuvos Teisėsaugos institucijų sprendimai būtų aukščiau nei LR Seimo, Vyriausybės, Savivaldybių tarybų sudarytų komisijų priimti politiniai nutarimai). (Tokie politikų pasižaidimai, svarstymai, tai partijų vidaus reikalas, o teisėsaugos Įstatymai turi būti taikomi visiems lygiai).
12. Įteisinti elektroninę rinkimų balsavimo sistemą (estų pavyzdžiu). Tai suaktyvintų Lietuvos piliečių dirbančių užsienyje ir jaunimo Lietuvoje dalyvavimą rinkiminėse kampanijose (artėja LR prezidento, savivaldos rinkimai).
siulau paziureti "money as debt" (pa-googlinkit), daug kas, apie ka Valdas Samonis kalba straipsny, paaiskinta tam 'filmuke'.
"Autoritetų" ieškotojai. Kada pradėsite galvoti sava galva?
Kas iš tikrųjų sukėlė finansų krizę?