Trečiadienį kompanijos ANA lėktuvas "Boeing-787" buvo priverstas tūpti avariniu būdu Takamacu miesto oro uoste, pietvakarinėje Japonijos dalyje. Siųstuvas lakūnų kabinoje parodė, kad netinkamai veikia vienas iš akumuliatorių. Lėktuvo viduje pasirodė dūmų. Šiuo orlaiviu, skrendančiu iš Japonijos Jamagučio miesto į Tokijo Hanedos oro uostą, skrido 137 keleiviai ir įgulos nariai. Keleiviams teko evakuotis pasinaudojus pripučiamais avarinės evakuacijos trapais. Pranešama, kad evakuojant keleivius keli žmonės buvo lengvai sužeisti.
Japonijos valstybinių žemių, infrastruktūros ir transporto ministerija oficialiai pavadino šį incidentą "rimtu ir keliančiu pavojų žmonių gyvybei".
Aviacijos kompanijos "All Nippon Airways" vadovybė jau atsiprašė klientų už jų patirtą nerimą ir patikino, kad specialistai nustatys incidento priežastis.
Aviacijos kompanijos JAL ir ANA paskelbė nutraukiančios visų 24 jiems priklausančių "Dreamliner" lėktuvų skrydžius mažiausiai iki šeštadienio. Orlaiviai bus kruopščiai tikrinami.
Nuo praėjusios savaitės pradžios tai jau septintas incidentas, susijęs su "Dreamliner" lėktuvais, priklausančiais Japonijos oro transporto vežėjoms.
Sausio 14 d. Japonijos valdžia pradėjo oficialų priežasčių, sukėlusių "Dreamliner" degalų nuotėkį, tyrimą.
Per pastarąją savaitę "Dreamliner" skrydžius sutrikdė gaisras elektroninėje sistemoje, stabdžių gedimai ir degalų nuotėkis.
"Boeing 787 Dreamliner" - pirmas visiškai naujas JAV korporacijos lėktuvas nuo 1995 metų, kai rinkoje pasirodė "Boeing 777". Tačiau pastarieji techniniai gedimai pakenkė lėktuvo patikimumui.
"Dreamliner" lėktuvai eksploatuojami nuo 2011 m. lapkričio.
Orlaivis, priklausomai nuo modifikacijos, gali skraidinti 210-330 žmonių. Maksimalus "Dreamliner" skrydžio nuotolis - 14,2 tūkst. kilometrų. Lėktuvų konstruktoriams, naudojantiems kombinuotas medžiagas ir mažesnį kiekį mazgų bei jungčių, pavyko pasiekti, kad korpuso svoris būtų mažesnis, dėl to reikės mažiau degalų.
Daugiausia "Boeing 787" lėktuvų turi Japonijos kompanijos JAL ir ANA - 24 ši 50 šiuo metu skraidančių tokio tipo lėktuvų. Šios bendrovės planavo užsisakyti ir naujų tokių orlaivių. "Boeing-787" lėktuvų kaina svyruoja nuo 150 mln. iki 206,8 mln. dolerių, priklausomai nuo komplektavimo.