Irano naftos ministerijos vadovo pavaduotojas pareiškė, kad tokį susitarimą ministerija priėjo po konsultacijų su Civilinės aviacijos organizacija. Valdininkas neįvardino kompanijų, tačiau, anot vietos žiniasklaidos, kalbama apie "Mahan", "Aseman" ir "Zagros" bendroves.
Laikraščio "The New York Times" duomenimis, dauguma vidaus skrydžių dėl vyriausybės sprendimo buvo atšaukti jau pirmadienį, sausio 7 dieną.
Kaip pažymi "Reuters", nuo 2011 m. vidurio aviacinio kuro kaina išaugo septynis kartus po to, kai vyriausybė nusprendė atšaukti subsidijas aviaciniam žibalui pirkti. Aviacinio kuro kainos stipriai išaugo per pastaruosius kelis mėnesius dėl įsigaliojusių Vakarų sankcijų prieš Teheraną - nuo 2012 m. liepos 1 d. JAV ir Europos Sąjungos šalys įvedė embargą Irano naftos importui, siekdamos priversti Teheraną atsisakyti branduolinės programos. Be to, dėl sankcijų aviacijos bendrovės susiduria su sunkumais dėl atsarginių dalių savo "Boeing" ir "Airbus" lėktuvams įsigijimo, nes minėtos kompanijos neturi teisės pardavinėti detalių Iranui.
Situaciją apsunkina ir smarkus nacionalinės valiutos kurso kritimas JAV dolerio atžvilgiu, tai privertė oro transporto bendroves padidinti bilietų kainas. 2012 m. lapkritį didžiausia šalies aviacijos kompanija "Iran Air" padidino tarptautinių skrydžių kainas beveik du kartus.
Naftą eksportuojančių šalių organizacijos (OPEC) ir Tarptautinės atominės energetikos agentūros duomenimis, 2012 m. pabaigoje dėl galiojančių sankcijų Irano naftos pardavimų apimtys siekė apie milijoną barelių per parą, tuo tarpu prieš metus šalis eksportavo 2,4 mln. barelių kasdien.