Vakar rašėme apie labiausiai vertinamas pasaulio bendroves, šiandien siūlome susipažinti su inovatyviausiomis pasaulio įmonėmis. „Fast Company“ kasmet sudaromame penkiasdešimtukyje šiemet pirmąsias tris vietas dalinosi technologijų bendrovės: „Apple“, „Facebook“ ir „Google“.
1. „Apple“
„Apple“ žengus žingsnį, jai iš paskos seks visas pasaulis. Nors „Siri“ nepristatė Steve'as Jobsas, tačiau apie virtualią asistentę kalbos netilo, o „Amazon“ ir „Google“ buvo priverstos ieškoti analogų.
Apple (nuotr. SCANPIX)
Joms teko kovoti rinkoje, kurią „Apple“ ką tik sukūrė. Kai kuriose srityse bendrovės vos spėja sekti iš paskos. „iPad“ dominuoja rinkoje, bendrovė gavo 400 proc. daugiau pajamų Kinijoje nei prieš metus, o naujasis vadovas Timas Cookas pasižymi labiau humanišku lyderio stiliumi.
2. „Facebook“
Daugelis žino Zuckerbergo dėsnį, kuris teigia, kad kasmet žmonės norės dalintis dvigubai didesniu kiekiu informacijos.
Programa fiskuoja atsisakiusius draugystės „Facebook“ tinkle (nuotr. Gamintojo)
Retas atvejis, kad vienas asmuo, tuo labiau toks jaunas, formuoja mūsų laikmečio taisykles. „Facebook“ retkarčiais per giliai kapstosi po vartotojų asmeninius duomenis. Išaiškėjus šiam faktui atsiprašo, tačiau privatumo politikos per daug nesušvelnina. Mat, M. Zuckerbergas žino, kad galų gale vartotojai su tuo susitaikys.
3. „Google“
Larry Page'ui grįžus į vadovo kėdę bendrovė pradėjo transformuoti „Google“ iš vieno produkto į diversifikuotą interneto jėgą. Pernai „Android“ padėjo bendrovės partneriams parduoti daugiau nei 250 mln. telefonų, „Chrome“ aplenkė „Firefox“ ir tapo antra pagal populiarumą interneto naršykle, o „Google+“ toliau integruojamas su kitais „Google“ produktais.
„Google“ (nuotr. SCANPIX)
Tačiau „Google“ kelia nerimą. Ji apsupta kaltinamų, kad paieškos rezultatuose teikia pirmenybę savo produktais, taip sulaukdama dėmesio iš Kongreso ir Teisingumo departamento. Ar „Google“ pavyks save sustabdyti ir netapti antra „Microsoft“?
4. „Amazon“
Jeffo Bezo plika plikė, tvarkingas stotas, atpažįstamas kikenimas ir retas pasirodymas viešumoje sukūrė mistinę aurą aplink „Amazon“ įkūrėją ir vadovą.
„Amazon.com“ (nuotr. SCANPIX)
Pernai jo reputacijai teigiamai pasitarnavo naujos iniciavytos: „Kindle“ singlai, planšetinis kompiuteris „Kindle Fire“, spartus „Quidsi“ augimas bei „Amazon“ vaizdo transliavimo platformas plėtra, įtraukiant CBS ir „Fox“ programas.
Tiesa, J. Bezo išgyveno ir kelias sunkias akimirkas: „Kindle Fire“ buvo pristatytas su neišbaigta programine įranga, kainų tikrinimo programėlė sukėlė pasipiktinimą, o finansiniai rezultatai buvo prastesni nei tikėtasi. „Amazon“ dar teks įrodyti, kad ji gali pasipelnyti tiek iš prietaisų, tiek iš medijų pardavimų.
5. „Square“
6. „Twitter“
7. „Occupy“ judėjimas
8. „Tencent“
9. „Life Technologies“
10. „SolarCity“