• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Milijardinės vertės Lenkiją ir tris Baltijos šalis sujungsiančiam europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektui trūkstant lėšų bei jam galint vėluoti, susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako esantis patenkintas projekto įgyvendinimo eiga ir už jį atsakingų Lietuvos įmonių bei jų vadovų darbu. 

Milijardinės vertės Lenkiją ir tris Baltijos šalis sujungsiančiam europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektui trūkstant lėšų bei jam galint vėluoti, susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako esantis patenkintas projekto įgyvendinimo eiga ir už jį atsakingų Lietuvos įmonių bei jų vadovų darbu. 

REKLAMA

„Aš patenkintas. Aš, aišku, labai norėčiau gyventi idealiame pasaulyje, kur visur ir viskam netrūksta pinigų, netrūksta profesionalų, netrūksta pajėgumų ir viskas eina taip, kaip man norėtųsi, bet niekada neina taip, kaip man norisi. Bet šiai dienai aš esu patenkintas“, – BNS sakė E. Sabutis. 

„Kol kas taip“, – sakė ministras, paklaustas, ar jį tenkina už projekto įgyvendinimą Lietuvoje atsakingos „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės ir jos įmonių vadovų darbas. 

REKLAMA
REKLAMA

„Rail Baltica“ projekto Lietuvoje vadovas Arenijus Jackus interviu BNS sakė, kad yra „labai stiprus“ siekis, kad 2030 metais žmonės traukiniu galėtų nuvažiuoti nuo Varšuvos iki Talino, tačiau pripažino, kad toks terminas bus labai didelis iššūkis.

REKLAMA

Vasarį Seimo Ekonomikos komitete jis buvo įspėjęs apie rizikas, dėl kurių vėžės statybos Lietuvoje gali būti atidėtos iki 2032–2033 metų.

Pasak A. Jackaus, jau 2028 metais europine vėže Lietuvą ir Lenkiją numatoma sujungti prieš dešimtmetį įrengta linija nuo Kauno iki Lenkijos sienos – įrengus eismo valdymo sistemą traukiniai galės pasiekti 120 kilometrų per valandą greitį. 

REKLAMA
REKLAMA

E. Sabutis teigė nematantis poreikio stiprinti projekto priežiūrą, kuriant vyriausybinę ar tarpvyriausybinę priežiūros struktūrą, pavyzdžiui, panašią į elektros tinklų sinchronizavimo su kontinentine Europa komisiją. 

„Jeigu pradėsime šitame etape papildomai kurti kažkokias struktūras, papildomai vertinti, papildomai gilintis, mes prarasim labai svarbų dalyką – laiką. Mes galim gilintis, galim vertint ir panašiai, bet jeigu tas kainuos laiką ir statybos atidėjimą nors mėnesiui ar savaitei, tai būtų prasti sprendimai“, – BNS teigė E. Sabutis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mažiausiai, ko norisi, kad sustotų statybos kuriant papildomas struktūras arba, neduok, Dieve, naikinant esamas ir vėl kažką peržiūrint“, – kalbėjo ministras. 

Premjeras Gintautas Paluckas yra sakęs, kad šiuo metu visam „Rail Baltica“ projektui trūksta apie 11 mlrd. eurų.

„Rail Baltica“ linija sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, o Lietuvoje „Rail Baltica“ ruožas tęsis 392 kilometrus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame


TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų