Viceministras: V. Sutkaus duomenys apie situaciją kelių ūkyje – neteisingi

Lietuvos verslo konfederacijos duomenys apie situaciją šalies keliuose yra neteisingi, sako susisiekimo viceministras Paulius Martinkus. Taip jis komentavo konfederacijos prezidento Valdo Sutkaus duomenimis, rodančiais esą merdintį žvyrkelių tvarkymą.

Valdas Sutkus, Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas (nuotr. bendrovės)

„Iš tų fake facts išeina fake news“, – po Seimo Ekonomikos komiteto posėdžio trečiadienį BNS teigė viceministras.

„Privatus sektorius renkasi (duomenis – BNS) tik iš savo narių, o direkcija mato visą vaizdą. Įsivaizduoju, kad renka (informaciją – BNS) pagal tai, kiek jų nariai yra laimėję konkursų“, – pridūrė jis.

P. Martinkus komiteto posėdyje pripažino, kad kelių priežiūrai lėšų trūksta, tačiau jis piktinosi V. Sutkaus pateiktais duomenimis.

REKLAMA

V. Sutkus Seimo nariams pranešė, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dėl žvyrkelių asfaltavimo yra paskelbusi 11 viešųjų pirkimų. Iki gegužės 29 dienos sutartys buvo pasirašytos tik dėl 71,2 km ruožų asfaltavimo, o tai, pasak V. Sutkaus, sudaro vos 20 proc. visų šiemet išasfaltuoti planuojamų žvyrkelių.

P. Martinkus atkirto, kad tai netiesa: „Iš tikro turime 340 km, jų konkursai jau įvykę. Būtent šiais metais turėtų būti vykdomi šie projektai, trunkantys nuo 18 iki 24 mėnesių“.

Tačiau LAKD laikinasis vadovas Vitalijus Andrejevas pranešė, kad sutarčių dėl žvyrkelių asfaltavimo pasirašyta ir birželį – dabar planuojama sutvarkyti 522 km kelių.

„Nuo plano apie 190 km rezervas. Dar dėl 52 km žvyrkelių asfaltavimo vyksta teisminiai ginčiai su rangovu, nes jis atsisako vykdyti sutartį“, – teigė jis.

V. Sutkaus teigimu, per keturis šių metų mėnesius buvo pasirašytos tik 23 kelių tvarkymo sutartys – beveik tris kartus mažiau nei vidutiniškai per metus nuo 2009 metų.

P. Martinkus šią informaciją irgi paneigė: „Mūsų duomenimis, yra 93 sutartys. Tai keturiskart daugiau“.

Viceministras taip pat nesutiko su verslo priekaištais, kad kelių priežiūros projektų „smulkinimas“ kenkia didelėms įmonėms ir jos nelaimi viešųjų pirkimų dėl per didelių kainų.

„Sutinku, kad (dideli projektai – BNS) yra paranku stambiam verslui, bet skatinant tiek regionų, tiek smulkesnį verslą, projektai skaidomi dalimis. Jeigu didysis verslas nepasiekia tokio ekonominio efekto, kuris užtikrintų mažesnes kainas, o mažesni sugeba tam tikras dalis pasiimti, tai...“, – aiškino P. Martinkus.

Viceministras pranešė, kad rudenį Susisiekimo ministerija Seimui pristatys kelių tvarkymo prioritetus.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų