Verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“, teikianti manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste ir kelerius metus negaunanti leidimo vežti krovinius per Lietuvą, Europos Komisijai apskundė Lietuvos institucijų sprendimus. 

Geležinkelis (Tomas Lukšys/Fotobankas)

Geležinkelis (Tomas Lukšys/Fotobankas)

I. Udovickis savo feisbuko paskyroje pranešė, kad „Gargždų geležinkelis“ vasario 28 dieną pateikė skundą dėl neva neteisėtos valstybės pagalbos „Lietuvos geležinkeliams“ ir jų antrinei krovinių vežimo įmonei „LG Cargo“.

„Valstybės kišimasis į laisvą konkurenciją, bet koks konkurencijos ribojimas yra vienas rimčiausių Europos Komisijos reglamento pažeidimų“, – rašė I. Udovickis.

Anot jo, „Gargždų geležinkelio“ skunde pateikiami sisteminiai pažeidimai, kurie ne tik paveikė konkurenciją pervežant krovinius geležinkeliais, bet ir ją beveik sunaikino.

Pasak I. Udovickio, Europos Komisija pranešė įmonei, kad skundas priimtas nagrinėti, tačiau dar bus sprendžiama, ar jis bus nagrinėjamas iš esmės. Jo teigimu, nuostoliai, kuriuos „Gargždų geležinkelis“ patiria dėl nesuteiktų pajėgumų, siekia 40 mln. eurų ir „didėja kiekvieną dieną“.

REKLAMA

Bendrovė BNS teigė, kad Lietuva yra paskutinė Europos Sąjungos (ES) valstybė, kurioje privačių geležinkelio operatorių veikla yra blokuojama.

„Tai daroma šiurkščiai pažeidžiant ES norminius dokumentus šioje srityje. Toks uždraudimas privatiems operatoriams vežti krovinius magistraliniais keliais – konkurencijos ribojimas iš valstybės pusės, Europos Sąjungos teisės  atžvilgiu – tai esminis pažeidimas, už kurį neišvengiamai kyla atsakomybė“, – komentare BNS teigė „Gargždų geležinkelis“.

Pernai spalį „Gargždų geležinkelis“ Lietuvos teisme pralaimėjo ginčą dėl 2018 metais įmonei nesuteiktų pajėgumų. Sprendimą bendrovė yra apskundusi Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui (LVAT). 

Įmonė neseniai paskelbė perkanti aštuonis naujus magistralinius lokomotyvus, skirtus pervežti Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ trąšas nuo Baltarusijos sienos iki Klaipėdos uosto.

„Gargždų geležinkelis“ supranta, kad tokie neteisėti ribojimai vieną dieną bus nutraukti, todėl mes ramiai ruošiamės vykdyti veiklą magistraliniuose keliuose“, – pabrėžė bendrovė.

Anot jos, lokomotyvų kaina yra komercinė paslaptis, bet viso jų parko vertė sieks „dešimtis milijonų eurų“. Bendrovė artimiausiu metu žada įsigyti dar bent 10 tokių lokomotyvų ir padidinti parką iki 20-ies.

„Gargždų geležinkelis“ pastaruosius trejus metus kasmet prašė suteikti pajėgumus vežti krovinius magistraliniais geležinkeliais nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos, tačiau šių pajėgumų Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) nesuteikė dėl perpildytų geležinkelio linijų.

REKLAMA

LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius BNS yra sakęs, kad pajėgumai buvo suteikti įmonėms, kurios planuoja vežti daugiau krovinių ir turinčios prioritetą vežant keleivius

Visus prašytus leidimus pernai gavo antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „LG Cargo“ ir „LG keleiviams“.

„Gargždų geležinkelis“ BNS pranešė, kad yra pasirašęs sutartis su „Belaruskalij“ dėl jo pagamintų trąšų pervežimo nuo Baltarusijos-Lietuvos sienos iki Klaipėdos uosto, kur veikia I. Udovickiui ir „Belaruskalij“ valdomas Birių krovinių terminalas, kraunantis baltarusiškas trąšas.

Geležinkelio pajėgumų pernai prašė ir Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“, per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD). Jai pajėgumų LTSA nesuteikė motyvuodama, kad „LGC Cargo“ verslo planai turi tranzito požymių, o Lietuvos Geležinkelių transporto kodeksas numato išimtį tranzitui iš trečiųjų į trečiąsias šalis – jį gali vykdyti tik valstybės kontroliuojama įmonė.

„LGC Cargo“ taip pat yra apskundusi Lietuvą Europos Komisijai.

Klaipėdietis
2020-03-09 14:35:44
Nors LG buvo išskaidyta į atskiras bendroves, tačiau monopolis buvo išlaikytas. Prie vieno švarko daugiau kišenių prisiuvo ir visa tai buvo pavadinta "reforma". Seimo nariai taip pat arba kvaili, arba jiems trūksta išprūsimo: per seimo nacionalinio saugumo komiteto posėdį, kuris transliuojamas viešai, taip pat palaiko LG monopolį. Monopolis turi būti griaunamas ir kuo greičiau. Ir nereikia prisidenginėti "patriotizmu" ar "meile tėvynei" (kaip jau atsitiko su SGD terminalu, už kurį mes visi darbar mokame beprotiškus pinigus).
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Klaipėdietis 2020-03-09 14:35:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nors LG buvo išskaidyta į atskiras bendroves, tačiau monopolis buvo išlaikytas. Prie vieno švarko daugiau kišenių prisiuvo ir visa tai buvo pavadinta "reforma". Seimo nariai taip pat arba kvaili, arba jiems trūksta išprūsimo: per seimo nacionalinio saugumo komiteto posėdį, kuris transliuojamas viešai, taip pat palaiko LG monopolį. Monopolis turi būti griaunamas ir kuo greičiau. Ir nereikia prisidenginėti "patriotizmu" ar "meile tėvynei" (kaip jau atsitiko su SGD terminalu, už kurį mes visi darbar mokame beprotiškus pinigus).   ATSAKYTI

Top Video

Farai. Tokio veikėjo „Farai“ jau seniai nefiksavo: epizodas virto tikra tragikomedija
DABAR RODOMA
Farai. Tokio veikėjo „Farai“ jau seniai nefiksavo: epizodas virto tikra tragikomedija
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
Nepaprasta prieglaudoje gyvenančio keturkojo istorija: visus pasitinka su šypsena
DABAR RODOMA
Sunku patikėti: išsitraukė kamerą pamačius, kaip moteris pilasi kurą
DABAR RODOMA
Farai. „Farų“ operatorius tapo neblaivaus taksisto įniršio taikiniu: tokio protrūkio nesitikėjo
DABAR RODOMA
Moterys parduotuvėje susimušė dėl tualetinio popieriaus: pamatykite vaizdo įrašą
DABAR RODOMA
Užfiksuotas smurto protrūkis vienoje Lietuvos mokykloje
DABAR RODOMA
Farai. Pamatę, kas po avarijos liko iš BMW, pareigūnai liko priblokšti: išgirdo fantastinę istoriją
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Vaikų teisės su tarnybomis laužėsi į butą: mama ir dukra laukė susigūžusios
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Alkoholikės mama kreipėsi į politikus: maldauja dukrą gydyti priverstinai
REKLAMA
Degalų kainos
Karantino metu šalies degalinių apyvarta kai kur krito ir trečdaliu. Tačiau bent tiems, kas dar gali važiuoti ir važiuoja yra gera žinia – atsiranda vis daugiau vietų, kuriose ...
 (nuotr. Fotodiena.lt)
Didžiausi atlyginimai Lietuvos įmonėse ir organizacijose vasarį, palyginti su šių metų sausiu, buvo mažesni. Visgi didžiausių atlyginimų dešimtuke visos sumos penkiaženklės, ...
(Andrius Ufartas/Fotobankas)
Karantino metu su elektronine prekyba išaugo ir siuntų į paštomatus skaičius. Tokių paslaugų tiekėjai sako, kad šiuo metu siuntų kiekis viršija netgi kalėdinį laikotarpį. ...
Pasienis (nuotr. stop kadras)
Pasienyje su Latvija, ties Grenstalės-Saločių patikros postu susiformavo kelių kilometrų vilkikų eilės. Kaip BNS informavo Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) atstovas ...
Veido kaukės Norfoje
„Facebook“ kilo pasipiktinimo banga dėl to, už kokią kainą prekybos tinklo „Norfa“ parduotuvėse dabar pardavinėjamos veido kaukės, kurias rekomenduojama dėvėti viešose ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų