Dyzelinis naujo automobilio variklis ne tik sunaudoja mažiau degalų, bet ir mažiau į aplinką išmeta šiltnamio efektą sukeliančių CO2 dujų nei artimiausias analogiškas tokio paties automobilio modelio benzininis variklis. Tokią išvadą priėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto tyrėjai, atlikę bandymus su 2019-ųjų metų automobiliais.

eismas, VGTU nuotr.

eismas, VGTU nuotr.

Tyrimai buvo atliekami su tokiais pat automobiliais ir tokio pat darbinio tūrio varikliais, tik vienas buvo dyzelinis, o kitas – benzininis. Matavimai atlikti automobiliams važiuojant trimis skirtingais greičiais: 50 km/val., 90 km/val. ir 120 km/val. Atsižvelgiant į tai, kad realiomis sąlygomis automobiliai turi greitėti lenkimų metu, važiuoja į įkalnes, įveikia posūkius, atliekant tyrimus jų apkrova buvo dirbtinai padidinta, rašoma pranešime spaudai.

Paaiškėjo, kad dyzelinis variklis ne tik sudegina vidutiniškai 26 procentais mažiau degalų, bet dar ir į aplinką išmeta vidutiniškai 16 proc. mažiau CO2 nei benzininis variklis, lyginant energetinius ir ekologinius rodiklius varikliams funkcionuojant įprastuose režimuose. Kitų teršalų emisijos dėl efektyviai funkcionuojančių automobilių ekologinių sistemų yra neženklios.

REKLAMA

Bendrai pagal visus taršos rodiklius tiek dyzelinis, tiek benzininis varikliai atitinka naujausią „Euro 6“ standartą.

„Įvertinus tris važiavimo režimus nustatėme, kad realios CO2 emisijos yra artimos tam, ką deklaruoja gamintojas, o palyginus benzininį ir dyzelinį variklį, pastarojo emisija yra apie 15–20 proc. mažesnė. Kadangi šie automobiliai turi „Euro 6“ standartą atitinkančias išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemas, kitų teršalų – anglies monoksido, angliavandenilių, azoto oksidų – emisijos yra artimos nuliui“, – sako VGTU Transporto inžinerijos fakulteto docentas dr. Alfredas Rimkus.

Apskritai, mažesnė dyzelinių automobilių CO2 tarša yra susijusi su jų efektyvumu, kitaip sakant, mažesniu degalų suvartojimu nei benzininių variklių: kadangi mažiau degalų sudeginama, mažesnės ir emisijos.

A. Rimkus priduria, kad benzininių, o ypač dyzelinių variklių taršos rodikliams didelę įtaką turi jų amžius ir juose esančios technologijos – kietųjų dalelių filtrai, neutralizavimo katalizatoriai.

„Mes bandėme naujus automobilius ir juose kietųjų dalelių emisijų tiesiog nebuvo. Tačiau senesnės kartos dyzelinių automobilių su neatnaujintomis arba prastai prižiūrimomis išmetimo sistemomis tarša, būtent kietųjų dalelių ir azoto oksidų, įprastai yra didesnė“, – teigia A. Rimkus.

Anot jo, taršos rodikliams įtakos turi ir naudojami degalai. Pavyzdžiui, naujos kartos biodyzelinas, gaminamas naudojant naujas technologijas, savyje gali turėti mažiau anglies, kurią pakeičia vandenilis. Šių biodegalų gamybai gali būti naudojamos įvairios žaliavos, tarp kurių gali būti įvairių pramonės šakų gamybos atliekos, buitinės atliekos, ne maistui skirti žemės ūkio produktai. Taigi CO2 emisijas galima sumažinti ir pakeičiant degalus ekologiškesniais, kurie yra atsinaujinantys ir prisideda prie atliekų utilizavimo.

REKLAMA

Kad naujų dyzelinių automobilių taršos rodikliai drastiškai mažėja, patvirtina ir kiti tyrimai. Antai pirmaujanti nepriklausomų tarptautinių taršos tyrimų kompanija „Emissions Analytics“ skelbia, kad 2013-aisiais 10 proc. mažiausiai taršių jų tirtų dyzelinių automobilių vidutinės azoto oksidų emisijos siekė 265 mg/km, o 10 proc. taršiausių – 1777 mg/km. Tuo metu 2017-aisiais dešimtadalio švariausių automobilių tarša jau siekė tik 32 mg/km, o dešimtadalio taršiausių – 1020 mg/km. Atitinkamai sumažėjo ir vidutinės visų įmonės tirtų dyzelinių automobilių azoto oksidų emisijos: nuo 812 mg/km 2013-aisiais metais iki 364 mg/km po ketverių metų.

Tai, kad pagal CO2 taršą dyzeliniai automobiliai yra pastebimai švaresni, pastebi ir Didžiosios Britanijos Automobilių sertifikavimo agentūra. Jos rekomendacijose pabrėžiama, kad taip yra dėl didesnio variklių efektyvumo.

Vertinant bendrai, dėl nuolat vystomų technologijų ir griežtėjančių ES emisijų normų, kuo naujesnis dyzelinio automobilio variklis, tuo jis „žalesnis“. Tai patvirtina ir Monrealio universiteto tyrėjai, kurie išsiaiškino, kad benzininių automobilių tarša ženkliai išauga esant minusinei temperatūrai, lyginant su dyzeliniais automobiliais.

 

Tiesa yra tokia
2019-10-31 11:09:52
Nustebino lochus ir žurnatutes, visiems kitiems yra aišku, kad ažiotažas dėl dyzelinių variklių taršos yra politika ir visiškai nieko bendro neturi su ekologija.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Edvinas 2019-11-01 09:02:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Lenkimo metu, važiuojant į ikalne ir t.t...
Ko dėl neparašyta, kad ir pradedant greiteti po "gulinčio policininko".
Mokslininkeliai, kodėl jums nepaskaičiuoti, kiek išmetama į orą tarsalu, kai po minėto kalnelio(kuris kartais siekia mašinos apačią) automobilis vėl ima pagreitį. Tiek to lengvasis, bet važiuoja ir autobusai, sunkvežimiai, kitas transportas, su desimtlitria kubatura. Ir čia yra kova su CO2 emisiją į orą?
Tokiose "atsilikusios" Europos šalyse, kaip Vokietija, Austrija, Lenkija, Kroatija, jų nėra, o va mes, sugabame pasiimti pavizdzius "tobulus".
Aš beveik neviršytų greičio, bent jau ne lakstau. Gatvėje guli kalnelis, kad ji pervažiuoti, aš turiu pristabdyti iki 10km/h nes kitaip, amortikai išlys per kapotą. Teisininkai, ar ne pažeidžiamos mano, kaip ne chuliganų teisės? Jei jau tokia kova su greičio mėgėjais mes tik sugebame pasirinkti, nesugebam idiegti edukacinių programų ir žmonėms aiškinti nuo mažens, kad greitis yra blogai, tada ne kalniuką darykim, o iskaskim duobę, kuri atsidaro jei virsyji vienu km/h. ir išspręsta problema.
Aš suprantu kalnelių reikšmė taip: jei ribotas greitis 40km/h, tai kalnelį važiuodamas tokiu greičiu, aš turiu beveik ne pajausti, jei virsyju, tegul glušakai ir ratai nulaksto.
Išgyvenkim prašau šitą nesąmone, uzsiimkim švietimu ir blaiviu protu. O ne vien draudimais.
   ATSAKYTI
Real 2019-10-31 21:37:51
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
tai, kas parašyta straipsnyje, seniai žino kiekvienas automechanikas-inžinierius. Bet dėl dyzelinio variklio efektyvumo ir ekonomiškumo daugelis persėdo prie dyzelinių automobilių vairo, žmonės nebeišperka ! benzino. O tai jau yra Didžiojo biznio teisėtų lūkesčių pažeidimas, už ką mus ir žada nubausti   ATSAKYTI
Ignalinietė 2019-10-31 21:18:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Gal pats laikas mokesčio už taršą iniciatorius paduoti į teismą?   ATSAKYTI
Blinda 2019-11-02 01:03:05
Pranešti apie netinkamą komentarą
0

Ne į teismą, o sprandą tam debilui nusukti, kol daugiau durnysčiu neprigalvojo.   
ekologija_tipo 2019-10-31 15:59:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
nesuprantu, kodėl kalbėdami apie ekologija niekas nekalba jog Lietuva Europoje yra švariausia šalis, kadangi NIEKUR nerasite tiek daug važinėjančių LPG suskystintomis dujomis - švariausiu kuru, kuris tinka net maistą gaminti! Čia - nutylimas nuneigiamas Lietuvos pranašumas   ATSAKYTI
Tiesa yra tokia 2019-10-31 11:09:52
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nustebino lochus ir žurnatutes, visiems kitiems yra aišku, kad ažiotažas dėl dyzelinių variklių taršos yra politika ir visiškai nieko bendro neturi su ekologija.   ATSAKYTI
Povilas 2019-11-01 08:35:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Turi bendro, nes pas mus ne visos naujos mašinos važinėja, o dauguma grabai. Tai vat tokie dyzeliai ir teršia daug daugiau už benzina. O dar kiek be katalizatorių, egr...  

Top Video

Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Dėl gyvūno pikantiško poelgio modeliui teko raudonuoti
DABAR RODOMA
Moteris palikusi atvirus automobilio langus labai greitai to pasigailėjo
DABAR RODOMA
Darbuotojai užfiksavo poros akimirką restorane: visi internautai ėmė jų ieškoti
DABAR RODOMA
Pamačius šalia važiavusį automobilį išsitraukė kamerą: to dar nebuvo regėję
DABAR RODOMA
Keistos išvaizdos žuvis sukėlė sąmyšį: atrodo, kaip su žmogaus veidu
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
DABAR RODOMA
Šokiruojantis įrašas: policija elektra kratė vyrą, kurio rankose – vienerių metų vaikas
DABAR RODOMA
Vyras renka žmonių nagus: nepatikėsite, kam juos naudoja
DABAR RODOMA
Šuo tapo sensacija – šeimininkui moka pasakyti žodžiais, ko nori
REKLAMA
Spūstys
Lietuvoje nuo kitų metų planuojama įvesti taršių automobilių mokestį, nors dabar ir jau kiek sumažintais tarifais. Koks šio mokesčio tikslas? Valdantieji ir toliau siūlo ...
Kelias Vilnius - Kaunas (nuotr. Fotodiena.lt)
Iki 2021 m. pavasario visa magistralė Vilnius–Kaunas atitiks automagistralėms keliamus reikalavimus. Eismo sąlygas pagerins skirtingo lygio sankryžos, naujos požeminės perėjos ...
Vairuotojo dilema: laukti kol taršos įstatymas įsigalios, ar naują automobilį įsigyti jau dabar?
Daugiausia diskusijų sukelianti pastarųjų savaičių tema – planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis. Vieni pritaria ir tikisi taršos sumažėjimo, kiti peikia įstatymą dėl ...
Automobiliai (nuotr. stop kadras)
Jau po poros mėnesių planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis gali būti kitoks nei planuota. Tiesa, pokyčiai į gerą vairuotojams. Siūloma už taršų automobilį mokėti ...
Vilniaus savivaldybė (nuotr. Fotodiena.lt)
Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis penktadienį pranešė pasirašęs 31 mln. eurų vertės Liepkalnio–Žirnių sankryžos rekonstrukcijos sutartį su ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų