Per lėktuvo katastrofą Indonezijos Sulavesio salos kalnuose, kuri įvyko smarkiai lyjant, gyvi liko 12 žmonių, antradienį, po visą naktį trukusios lėktuvo nuolaužų paieškos pranešė pareigūnai.
Pigių skrydžių bendrovės lėktuvo, kuriuo skrido 102 žmonės, "buvimo vieta nustatyta; 12 žmonių liko gyvi", sakė bendrovės atstovas Hartono (Hartonas). "Rengiamės evakuoti juos į Makasarą", - sakė jis, paminėdamas Pietų Sulavesio provincijos sostinę.
Per šią "Adam Air" lėktuvo katastrofą žuvo 90 žmonių. Keleivių sąrašas rodo, kad lėktuvu skrido ir trys užsieniečiai, bet jų pilietybė jame nenurodyta. JAV ambasada Džakartoje pranešė, kad jie buvo amerikiečiai.
"Pranešta, kad aukos bus nugabentos į Makasarą, bet aš nieko negalėjau sužinoti apie savo giminaičius", - sakė 41 metų Lely Jasmanas (Lelis Džasmanas), kuris kartu su kitais lėktuvo keleivių giminaičiais laukė bendrovės informacijos Makasaro oro uoste.
"Tikiuosi, kad jie yra tarp tų 12 žmonių, kurie, kaip girdėjau, liko gyvi", - sakė vienas Makasare gyvenantis tarnautojas, kurio dėdė ir pusbrolis taip pat skrido šiuo lėktuvu.
Hasanuddino (Hasanudino) oro pajėgų bazės Makasare vadas Eddy Suyanto (Edis Sujantas) radijui "Elshinta" sakė, kad sudužusį lėktuvą "Boeing 737-400" pastebėjo oro pajėgų lėktuvo įgula.
"Lėktuvas buvo surastas maždaug 20 km nuo Polevalio (miesto) kalnuose. Oro sąlygos geros", - sakė E.Suyanto.
Katastrofos vieta yra už penkių valandų kelio automobiliu nuo Polevalio. Pasak pareigūnų, vietos kaimų gyventojai jau pasiekė lėktuvo nuolaužas, o gelbėtojai yra pakeliui.
Indonezijos nacionalinio transporto saugumo komiteto pirmininkas Setyo Rahardjo (Setjas Rahardžas) žurnalistams sakė, kad į katastrofos vietą išsiųsti ir ekspertai, kurie ieškos lėktuvo "juodosios dėžės".
Lėktuvo ryšys su žeme nutrūko pirmadienį, maždaug valandą prieš tai, kai jis turėjo nutūpti Manade Šiaurės Sulavesyje, pranešė Transporto ministerija, kuri nurodė, kad lėktuvas buvo tinkamas skraidyti ir kad paskutinį kartą jo techninė būklė buvo patikrinta 2005 metų gruodį.
Prieš 17 metų pagamintas lėktuvas buvo skraidęs 45 371 valandą, jo varikliai CFM56-3C1 buvo pagaminti "General Electric", nurodė kompanija ir ministerijos aviacijos direkcijos vadovas Ikhsanas Tatangas.
Bendrovę "Adam Air" 2002 metais įsteigė Indonezijos Atstovų Rūmų pirmininkas Agungas Laksono (Agungas Laksonas), kuris yra kompanijos valdybos pirmininkas, ir Sandra Angas. Ji pradėjo dirbti 2003 metų gruodžio 19 dieną.
Indonezijoje, kur gyvena 220 mln. žmonių, po Azijos finansinės krizės 10-ojo dešimtmečio pabaigoje liberalizavus aviacijos industriją ir leidus steigti privačias oro bendroves, skrydžių smarkiai padaugėjo.