Jų keltas dėl vėjo greičiausiai negalės prisišvartuoti Kopenhagoje iki ketvirtadienio 7 val. ryto (6.00 val. Grinvičo laiku), agentūrai dpa sakė keltų bendrovės DFDS atstovas spaudai. Keleiviai bus nemokamai aprūpinti maistu ir gėrimais, pridūrė jis.
Keltų jungtis tarp Oslo ir Kopenhagos yra populiari tiek tarp norvegų, tiek tarp danų, norinčių nuvykti į kitos šalies sostinę.
Keltas į Kopenhagą turėjo atplaukti trečiadienio rytą, tačiau dėl blogų oro sąlygų negalėjo prisišvartuoti. Po pietų keltas buvo Eresūno sąsiauryje tarp Danijos ir Švedijos.
Vienas keleivis dėl ligos buvo išgabentas sraigtasparniu, pranešė Danijos naujienų agentūra „Ritzau“.
Trečiadienį vakarinėje Danijos dalyje gausiai snigo, kitose šalies dalyse smarkiai lijo. Orus lydėjo stiprus ir gūsingas vėjas.
Audra sutrikdė ne tik kelto iš Oslo kelionę. Buvo atšaukta keltų reisų tarp Danijai priklausančios Bornholmo salos ir Ystado pietų Švedijoje, taip pat tarp Hirtshalso Danijoje ir Kristiansando bei Larviko pietų Norvegijoje.
Netoli didžiųjų Estijos salų tarp dreifuojančių ledų įstrigo 2 krovininiai laivai
Dėl stipraus vėjo ir dreifuojančių ledų netoli didžiųjų Estijos vakarinių salų ankstų trečiadienio rytą įstrigo du krovininiai laivai.
Vienam iš laivų pagalbą suteikė keltas „Toll“, kursuojantis tarp Muhu salos ir žemyninės Estijos dalies.
Naktį Vainamerio sąsiauriu plaukiantis krovininis laivas „Friendland“ pranešė, kad dėl stipraus rytinio vėjo ir dreifuojančių ledų netoli Muhu salos šiaurės rytinės pakrantės nebegali judėti į priekį. Į pagalbą tarp ledų įstrigusiam laivui 15 val. vietos (ir Lietuvos) laiku iš Virtsu išplaukė keltas „Toll“.
Estijos keltų operatoriaus „TS Laevad“ laivybos skyriaus vadovas ir valdybos narys Guldaras Kivro (Guldaras Kivras) sakė, kad bendrovė trečiadienio rytą gavo pagalbos prašymą iš laivo „Friendland“, plaukusio iš Latvijos į Suomijos miestą Nantalį.
Šiuo metu Virtsu–Kuivastu maršrutu laivai plaukia pagal žiemos tvarkaraštį, o keltas „Toll“ į gelbėjimo misiją išvyko baigęs suplanuotus reisus. Pasak G. Kivro, abu laivai kartu plauks į pietus link Vyrelaido locmanų punkto, iš kurio „Friendland“ tęs kelionę aplink Saremos ir Hyjumos salas Suomijos link.
G. Kivro pridūrė, kad visi „TS Laevad“ keltai padeda laivams žiemą praplaukti įvairiais Baltijos jūros maršrutais. Šie keltai padeda skaldyti ledą jūroje. Ankstesniais metais didelių problemų dėl dreifuojančių ledų nebuvo.
Antrasis laivas, su Portugalijos vėliava plaukiojantis „Bugoe“, išplaukė iš Romasarės uosto į Stokholmą, tačiau antradienio vakarą nukrypo nuo kurso dėl vėjo, kurio greitis siekė 12–14 metrų per sekundę, ir dreifuojančių ledų. Tikimasi, kad „Bugoe“ atplauks į uostą penktadienį, kai pasikeis vėjo kryptis ir pakils jūros lygis kanale.
Nė vienas iš lede įstrigusių laivų nekelia pavojaus aplinkai, jų įgulos taip pat saugios. Estijos laivynas ir transporto administracija, bendradarbiaudami su laivų kapitonais, stebi ir sprendžia susidariusią situaciją.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!