21 metų Simas Juodviršis, savaitgalį privertęs amerikiečius atsiversti planetos žemėlapį ir ištarti Lietuvos vardą, savo trofėjų kolekciją papildė paskutiniu prizu – prestižiškiausių ir masiškiausių kartingų lenktynių – „Rotax Max Challenge Grand Final“ taure. „Svajonė išsipildė“, – grįžęs į Lietuvą džiūgavo panevėžietis.
Iš krepšinio šalies
Europos čempionas, „Eurochallenge“ nugalėtojas, Mini pasaulio čempionato laimėtojas vadinamas ne tik talentingiausiu, bet yra ir aukščiausias pasaulyje kartingo vairuotojas. „Ne veltui iš krepšinio šalies“, – dažnai juokiasi žmonės kalbėdami apie 197 cm ūgio jaunuolį, kuris į galingiausios klasės DD2 kartą vos įsirango.
„Žinoma, nėra lengva su tokiu ūgiu, tačiau jis turi ir savų privalumų. Kai pradeda lyti, visi verkia, nes tuomet manęs nepavys. Aš aukštas, svorio centras aukštai, sukibimas visai kitoks“, – juokėsi S. Juodviršis. Jis prisipažino, kad pažaidžia krepšinį, tačiau neišvengė traumų. „Būna jų ir kartingų sporte – vienąkart susilaužiau šonkaulius lenktynėse“, – sakė jis.
Visus įmanomus titulus laimėjęs pilotas kol kas apie savo ateitį kalba miglotai. „Žinoma, gal dabar gausiu daugiau pasiūlymų iš kitų komandų. Būtų įdomu iš karto persėsi į automobilį. Talentas yra, reikia progresuoti, tačiau kol kas noriu pasidžiaugti praėjusių ir šių metų pergalėmis. Susėsime su dviem bosais – italų „Energie Corse“ komanda ir lietuvių „RKV Racing“ ir svarstysime, kas toliau“, – kalbėjo jis.
Amerikiečiai apie Lietuvą nežinojo
Simas prisiminė linksmą įvykį dar trečioje mokyklos klasėje, kai talentų konkurse „prisikalbėjo“: „Prieš visą mokyklą turėjau pasakyti, kad esu Lietuvos čempionas, o man išsprūdo, kad esu pasaulio čempionas. Visi juokėsi, bet mokytojai neabejojo, kad toks tapsiu. Tapau.“
Naujojo Orleano trasoje vykusiose kartų lenktynėse S. Juodviršis pirmiausia kėlė tikslą patekti į finalą. „Pusfinalyje startavau iš aštuntos vietos, priekyje buvo greiti amerikiečiai, jiems ta trasa palankesnė ir pažįstama. Po didelės kovos finišavau antras, o pirmas – Kazimieras Vasiliauskas, – pasakojo jis. – Buvo gražu, nes niekas Lietuvos nežino, galvoja, kokia Ispanija. Kažką naujo įnešėme, nes amerikiečiai žino tik vieną žodį – „Europa“.“
Pergalės svarbą suvokė ne iškarto
Finalas sėkmingiau susiklostė S. Juodviršiui – vienas agresyvią taktiką pasirinkęs konkurentas pirmame rate aplenkė Simą, o antrame „susikibo“ su K. Vasiliausku ir kartu su juo baigė lenktynes. „Man pavyko išvengti avarijos, aplenkiau dar vieną amerikietį, didinau tempą ir stengiausi atitrūkti. Ratas po rato man tai pavyko. Tereikėjo finišuoti“, – prisiminė panevėžietis.
Jis tvirtino, kad prieš startą labai jaudinosi: „Negalvojau, kad taip viskas susiklostys. Mano diena. Kai laimėjau, net nesupratau, kokia vertinga ta pergalė. Gal per lengva kaip tokioms lenktynėms. Labai laimingas buvau. Gal tik antrą dieną supratau, ką padariau. Pirmą kartą istorijoje. Šio titulo ir trūko.“
Sezono biudžetas – milijonas litų
Prieš lenktynes 76 šios kartingų klasės dalyviai gavo naujus kartus ir traukė burtus tik dėl variklių ir važiuoklių. Technikos galimybės – lygios, tad viską čia lemia vairuotojo sugebėjimai. Šiose prestižinėse lenktynėse S. Juodviršis dalyvavo trečią kartą per savo karjerą – 2009 metais Italijoje lietuvis buvo ketvirtas, 2010 metais Dubajuje dėl technikos gedimų užėmė 15-ą vietą.
„Tikrai negalvojau, kad būsiu toks greitas. Pradėjau dalyvauti šiame sporte nuo 9 metų. Kiekvienais metais vis čempionas. Vienais metais rutina atsibodo, padariau pertrauką, bet suvokiau, kad negaliu be šio sporto. Sugrįžau su nauju rėmėju ir laimėjau „Eurochallenge“ varžybas“, – pasakojo S. Juodvirškis.
Ar iš šio sporto galima uždirbti? „Paprastai rėmėjai apmoka viską, išskyrus keliones ir apgyvendinimą. Šių metų sezonas gali siekti milijoną litų. Jei kalbėsime apie 12 metų, suma susidarytų apie 5 mln. Finansiškai padeda ne tik komandos, bet ir šeima. Vargu ar kada nors atsipirks“, – tikino kartingų meistras.
Gerai „padžiazavo“
Spaudos konferencijoje trečiadienį dalyvavęs kitas kartingų lenktynininkas šešiolikmetis Laurynas Razas dalyvavo „Rotax Junior“ klasėje ir užėmė aukštą 20-ą vietą. „Sunkiausia buvo prasibrauti į finalą. Konkurencija itin didelė, nes skirtumai labai maži – į pusę sekundės įveikus ratą sutilpo net 40 vairuotojų.“ Kitais metais jis ketina važiuoti DD2 klasėje ir sieks kuo greičiau prisitaikyti.
„Džiazo sostinėje Naujajame Orleane lietuviai gerai padžiazavo. Šis Simo pasiekimas vainikavo puikius Lietuvos automobilių sporto metus“, – sveikindamas S. Juodviršį juokėsi Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Gintaras Furmanavičius. Jis Simui nuo federacijos įteikė atminimo dovaną.
TIK FAKTAI
„Rotax Max Challenge Grand Final“ DD2 klasėje antras liko amerikietis Joey Wimsettas ir trečią vietą užėmė ispanas Oriolas Damlau. K. Vasiliauskas pakliuvo į incidentą ir prarado daug pozicijų, galiausiai jis užėmė 33 vietą. Dar vienas Lietuvos atstovas Laurynas Razas lenktyniavo „125 Junior“ klasėje ir liko 20-as.
Varžyboms Jungtinėse Amerikos Valstijose šiemet užsiregistravo net 360 sportininkų iš 53-jų pasaulio šalių. Į šias lenktynes gali patekti tik savo nacionalinius čempionatus laimėję sportininkai.