Kaip jau tampa tradicija šiomis dienomis, dažną rytą keliuose susiformuoja plikledis. Beje, dėl plikledžio avarijos įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, praktiškai nematomas ledo sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas.
Pavojingas ledas – maskuotės specialistas
Plikledis ledas susidaro ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus ir virsta plonu ledo sluoksniu. Jis nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Vairavę sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, kai pamato sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemą švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga.
„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad jis tarsi plaukia, o ne važiuoja, veikiausiai jūs važiuojate plikledžio dengiamu keliu, – sako vairavimo mokyklų instruktoriai. – plikledis dėl savo apgaulingumo yra itin pavojingas. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams.“
Svarbiausia – ramūs manevrai
Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant tokio ledo, svarbiausia mažinti greitį labai švelniai ir nedaryti jokių staigių manevrų. Esant tokiai situacijai net puikios žieminės padangos neišgelbės, jei elgsitės grubiau. Plikledžiu slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, o jo sustojimo vietos numatyti neįmanoma.
„Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę tokiu ledu padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi“, – perspėja specialistai.
Nors ABS ir ESP turinčių automobilių sustojimo nuotolis yra trumpesnis, važiuojant per dideliu greičiu nuo slydimo neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Žiemą visada patartina vairuoti švelniai ir vengti staigių judesių ir manevrų.