Viena iš „General Motors“ dukterinių kompanijų „Tula Technology“ sumeistravo cilindrų pasirinktinio atjungimo mechanizmą (Dynamic Skip Fire), kuris net 15 proc. sumažins degalų sąnaudas, ir ateityje bus naudojamas GM automobiliuose su benzininiais varikliais.
Tai ne naujiena – viena koja jau šlubčioja kai kurie Audi, VW, Dodge, Jeep ir Bentley automobiliai, kažkada tokį įmantrumą naudojo ir Mercedes Benz.
Tačiau skirtumas yra, ir nemenkas. Skirtingai nuo išvardytų gamintojų GM mašinose cilindrai bus atjungiami ne fiksuotai, o pasirinktinai. Tai valdys elektronika. Gavęs duomenis apie sukimo momentą, „elektroninis smogikas“ pats nuspręs, kurį iš cilindrų verta atjungti, palikus be kibirkšties ir degalų.
Puikumėlis, ar ne? O mes kol kas važiuokime kas keturiais, kas aštuoniais cilindrais, bet svarbiausia – smagiai ir saugiai.
Parengė Evaldas Tamariūnas