• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

.VESELKA (TTF). Aš gerbiamojo ūkio ministro norėčiau paklausti, o jeigu galėtų, gal ir premjeras atsakytų. Kaip matome, kuro kainos kasdien auga. Klausimas yra toks. Sakysime, "Viljams" dirbo nuostolingai, "Jukos" 800 milijonai pelno į metus, lenkai vėl nuostolingai, o kainos vis kyla. Ar galvojate imtis kokių nors priemonių, kad sustabdyti kuro kainų augimą? Nes kaip kas siūlo, gal galėtumėte pagalvoti, kad dabar yra PVM Kuriui, kai įskaičiuojamas kartu į akcizą. Kaštai ir akcizas ir tada dar PVM. Ar negalima būtų pabandyti, kad būtent nuo mokesčio būtų mokamas dar kitas mokestis. Tai nuo akcizo kaip, mokesčio PVM mokestis ,kad būtų sumažinąs. Nes aš kaip kalbėjausi su kuro pardavėjais, jie sako, kad jeigu būtent šitaip pakeistų, tai kuro kainą būtų galima sumažinti litrui apie 0,20 centų. Tai ar Vyriausybė galvoja ką nors daryti? Ar laukia, kol prasidės panašūs veiksmai, kaip mačiau vakar Briuselyje jau su visokiais pasistumdymais? Tai, ką konkrečiai galvojate? Ar laukiate galo, spalio 12 d. taip sakant? PIRMININKAS. Prašom, ar premjeras ar gerbiamasis Navickas. NAVICKAS. Ačiū už klausimą. Klausimas tikrai svarbus tiek žmonėms, tiek įmonėms. Ir kainų didėjimas yra didžiulis. Jieškome būdų, kaip galima tuos dalykus įtakoti, mažinant kainas. Jūs taip pat puikiai žinote, kad kai kurie svertai yra Europos Sąjungoje. Europos Sąjungos bendroje akcizų politika taikoma ir Lietuvai pagal narystės sutartį mes turime atitinkama formule, kuriais metais kiek turime padidinti atitinkamai benzinui arba dyzelinui akcizus. Kaip žinote, dar ne pabaiga, sekantis akcizų didinimo etapas 2011 metais. Taip pat yra Europos Sąjungos dispozicijoje importo muito, tai Europa taiko 4,7% importo muitą benzinui. Tai štai dėl Europos Sąjungos finansinių instrumentų, kuriais jie galėtų įtakoti kainas visoje Europos Sąjungoje, tame tarpe ir Lietuvoje. Šiandieną, aš Vyriausybėje pristačiau poziciją, kaip ministras vykdamas į energetikos ministrų susirinkimą, posėdį, rytoj vykstantį Liuksemburge. Ir šį klausimą, jeigu Europos reikalų komitetas šiandien įvyksiantis šiandie Seime patvirtins tokią poziciją, aš iškelsiu, kad Europos Sąjunga ieškotų visame spektre finansinių instrumentų galimybių, mažinti kuro kainas Europos Sąjungos rinkoje, tame tarpe ir Lietuvoje. Antroji dalis instrumentų yra Lietuvos dispozicijoje. Pirma galimybė yra valstybės atsargos, pagal dabar priimtus Seimo įstatymus pusę atsargų valstybė kaupia biudžeto pinigais, 40 virš procentų Mažeikių nafta ir apie 12% importuotojai. Tai jeigu dabar prisiimti dabar naštą, nes čia dabar su valstybės atsargomis reikalas toks šiek tiek su riboto naudojimo informaciją. Tai aš pasakysiu apskritai bendro pobūdžio, būtent sakykime dimensijomis, jeigu perimti iš privačių importuotojų ir iš "Mažeikių naftos", nes reikėtų spręsti iš abiejų, kad perimti atsargų finansavimą valstybės lėšomis reikėtų į metus ne mažiau, kaip 150 milijonų biudžete. Žinoma, auga kainos ir vartojimui, kas nekeista, bet augant taip stipriai kainoms, benzino ir dyzelino vartojimas Lietuvoje didėja... vartojimas didėja.O 2009 m. pagal Europos Sąjungos reikalavimus mes turime turėti 90 dienų sukauptą kuro rezervą, kaip valstybės atsargas. Čia yra didžiulis finansinis klausimas, jeigu keisti valstybės atsargų politiką. Antrasis kelias yra techniniai standartai. Dabar Lietuvos standartai nustatyti importuotojams ir taip pat kitiems pardavėjams, kurie gamina Lietuvoje degalus, laikytis atitinkamo lygmens techninių standartų. Yra tokie siūlymai, kad mes sumažintume techninius standartus, ir taip atvertume kelią importui. Bet tada mes atsirandame tokioje padėtyje Mažeikiams, kaip dirbančiai mūsų gamyklai, gaminančiai produkciją... (Balsai salėje) Tai reiktų atsakyti žmonėms ir Seimo nariams aktualus klausimas. Reiškia reiktų tada vienodai elgtis. Mažeikiai yra suplanavę 110 milijonų investicijų dėl techninių standartų užtikrinimo. Mes juos suklaidintume dėl šito klausimo. Taip pat kitas dalykas, jeigu mes galėtume galvoti Lietuvoje tai yra didmeninės kainodaros, ar Mažeikiai vykdo teisingą kainodarą Lietuvai, Latvijai, Estijai ir kitoms šalims, kaip didmenininkas. Šitą klausimą mes iškėlėme "Mažeikių naftos" valdyboje Vyriausybė ten turi atstovą. Klausimas bus patikrintas ir su direktoriumi ir su kitais pareigūnais dirbama šiuo klausimu. Dabar kaip jūs kalbėjote, kad keisti PVM skaičiavimo principą. Ne ant akcizo ir sakykime įsigijimo kaštų skaičiuoti, tai aišku mes čia pažeistume bendruosius principus. Akcizai yra ir kitoms prekėms, tada reikėtų ieškoti tokio loginio paaiškinimo, kodėl vienos prekės vienaip apmokestinamos, kitos kitaip. Sunku įsivaizduoti, bet čia daugiau Finansų ministro dispozicijoje šis klausimas. Galbūt jis įsigilinęs galėtų kompetentingiau atsakyti. G.KIRKILAS. Gerbiamasis Pirmininke, jeigu dar galima. PIRMININKAS. Prašau. G.KIRKILAS. Gerbiamasis kolega, ačiū už klausimą. Mes tikrai nieko nelaukiame. Ir šią savaitę, mes buvome susitikę akivaizdoje, kad dalyvautų "Liniavos" atstovai ir "Mažeikių naftos", atitinkamai aišku, ir Ūkio ministerijos ir Finansų ministerija. Manau, kad mes radome supratimą. Aš dėkoju "Liniavos" atstovams, kad jie suprantą situaciją, kad jeigu reikės kai kuriuos sprendimus priimti, kurie čia buvo minėti, tai mes tikrai priimsime. Išnaudosime visus instrumentus Europos Sąjungoj. Apskritai, jeigu kalbėti apie kainas ne tik dyzelino, bet ir kitas kainas, mes dabar naudojame visus įmanomus prieinamus Vyriausybei instrumentus, visus. Ypatingai skatiname dirbti, kaip galima aktyviau Konkurencijos tarnybą, nes dabar į Konkurencijos tarnybą kas savaitę iškelia po kelias bylas. Dėl įmanomų susitarimų. Čia ne vien tik "Mažeikių nafta" galbūt ir degalinėse yra, yra įvairių niuansų. Ir labai prašome Seimą, atrodo jau spalio mėnesį Vyriausybė pateikė tam tikrus instrumentus, kurie sustiprintų Konkurencijos tarnybos veiklą. Būtų labai gerai dabar juos priimti, nes susekti, ne tiek susekti, kiek įrodyti kartelinius susitarimus nėra taip paprasta. Todėl šie instrumentai Konkurencijos tarnybai būtų labai reikalingi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų