Šiaulių įmonės "Busturas" autobusai nyksta purve, o vairuotojai į reisus išvažiuoja rizikuodami - nėra laiko remontuoti net stabdžių kaladėlių.
"Gėda Šiauliams. Turėtų miesto meras su "Busturo" direktoriumi visais maršrutais pavažinėti ir pažiūrėti, kokie yra miesto autobusai. Gal tuomet nustotų kainas didinti? Autobusai murzini, pro langus nieko nesimato. Sėdynės baisios, nėra kaip atsisėsti, salone dulkių pilna. O apie vairuotojų aprangą ir elgesio kultūrą nėra ko kalbėti - Apšepę, nevalyvi", - nešvara piktinasi autobusų keleiviai.
Pasižvalgėme po autobusų ūkį: nei švaros, nei vairuotojų, naikinamos tik utėlės.
"Koks valymas? Su šepečiu prašluoja, tiktai dulkes sukelia. Plauna tiktai tarpmiestinius, prestižinius autobusus. Kartais lauki nesulauki, paimi šluotą ir pats prasišluoji. Langus per mėnesį ar per du gal apvalo. Turėklus? Ne, tikrai nevalo. Bet kartais būna dezinfekcija nuo utėlių", - pasakojo vienas vairuotojas. Jis apytiksliai paskaičiavo, kad per dieną jo autobusu važiuoja daugiau kaip tūkstantis keleivių.
Paklaustas, ar tiesa, kad ir vasarą autobusai šildomi, vairuotojas paaiškino: kai kurių autobusų langai neatsidaro, netvarkingi varikliai įkaista, tuomet šiluma paleidžiama į saloną.
Žvalgantis po kitą autobusą, jo vairuotojas piktinosi: nėra kada, nėra ir kam remontuoti. "Va, šito autobuso jau trys mėnesiai reikia stabdžių kaladėles tvarkyti, bet nėra kada ant duobės užvažiuoti. Arba po tris dienas lauki. Jeigu koks autobusas dar "gyvas", tai iš jo išsunkia viską. Vienu žodžiu, bardakėlis toks, kad siaubo filmas", - apibendrino. Ir atsiprašė: grafikas spaudžia, reikia judėti. Dar prasitarė, kad galvoja darbo ieškoti kitur, nes per mėnesį į rankas teuždirba 1000 - 1100 litų.
"O jei nori uždirbti 1500, reikia varyti kaip juodam, iš autobuso nebeišlipi. Dešimtą vienuoliktą vakaro parvažiuoji, ketvirtą ryto vėl keliesi. Per tris mėnesius atėjo 4 vairuotojai, o 14 - 15 pabėgo".
Vilius Laužikas, bendrovės "Busturas" direktorius, pripažino: autobusų tvarka nėra patenkintas. Trūksta valymo įrangos ir valytojų. 166 "Busturo" autobusus valo aštuonios valytojos. Be to, žema keleivių kultūra. Bendrovės teritorijoje yra konteineris, kuriame - iš autobusų iššluotas vienos savaitės derlius.
Direktorius parodė ką tiktai įsigytą 12 metų švedišką autobusą. Reisui ruošiamo autobuso salono sėdynės nusidėvėjusios natūraliai, bet salone nei ant sienų, nei ant kėdžių nepastebėjome jokių įbrėžimų. V. Laužiko teigimu, tokie buvo visi švediški nenauji autobusai, kuriuos įsigijo "Busturas", tačiau po metų jie pasikeitė neatpažįstamai.
Senose autobusų plovyklose visas darbas atliekamas rankiniu būdu. Naujiems mechanizuotiems plovimo įrengimams reikėtų 200 000 litų, trūksta lėšų pastatų rekonstrukcijai. Trūkstant darbuotojų, didinami atlyginimai. Bendrovė priimtų apie 20 vairuotojų, trūksta šaltkalvių, autoelektronikų, kitų sričių darbuotojų.