Ketvirtoji Lietuvos alaus darykla, šiuo metu užimanti apie 9,1 proc. šalies alaus rinkos, - Kauno "Ragutis" bei jos pagrindiniai akcininkai Lietuvos alkoholinių gėrimų įmonių privatizavimo procese nedalyvaus.
Suomijos alaus daryklos "Olvi" kontroliuojama Estijos alaus bendrovė "A Le Coq" šiuo metu valdo 83,07 proc. "Ragučio" akcijų. Kauno alaus darykla pastaruoju metu didina silpnųjų alkoholinių gėrimų - sidro bei alkoholinių kokteilių gamybą ir šiame segmente netrukus tikisi užimti apie 20 proc. rinkos.
"Esame alaus fabrikas ir visada akcentuojame, kad mūsų prioritetas - alaus gamyba. Nei mes, nei "Ragučio" pagrindiniai akcininkai, mano žiniomis, Lietuvos alkoholinių gėrimų įmonių privatizavime nedalyvauja ir dalyvauti neketina. Tačiau mūsų turimos technologijos leidžia gaminti bet kokį alkoholinį gėrimą ir tam mes esame pasirengę", - “Eltai” sakė "Ragučio" generalinis direktorius Audrius Mikšys.
Naujų keturių rūšių alkoholinių kokteilių "Jamaica" pristatyme, surengtame Vilniuje antradienį, jis teigė, kad silpnų koktelių gamyba Lietuvoje, palyginti su Estijos ir Latvijos, yra menkai išplėtota, o šalies rinkoje vis labiau įsigali įvežtiniai silpni gėrimai. Pagrindinis šio produkto Lietuvos gamintojų konkurentas - didžiausia Latvijos alkoholinių gėrimų bendrovė "Latvijas Balzams" Lietuvoje užima apie 40 proc. minėtų silpnų alkoholinių gėrimų rinkos, o "Alita" turi atsiriekusi maždaug 48 proc. dalį.
"Mes veiksime aktyviai ir sudarysime didelę konkurenciją. Prekybos pradžia naujais kokteliais didžiuosiuose prekybos tinkluose rodo, kad jie yra populiarūs. Netrukus tikimės užimti apie penktadalį šių gėrimų rinkos", - tvirtino A. Mikšys.
"Ragutis" per tris šių metų mėnesius pardavė 412 tūkst. dal. alaus, arba 3,5 proc. daugiau nei praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Alkoholinių kokteilių pardavimo apimtys kovo mėnesį, palyginti su vasariu, išaugo dešimt kartų - nuo 1,99 tūkst. litrų iki 10,14 tūkst. litrų.
Iš viso kovą "Ragutis" alaus ir alkoholinių gėrimų pardavė 1,586 mln. litrų, arba 19,3 proc. daugiau nei vasarį (1,329 mln. litrų.) Per tris šių metų mėnesius minėtų gėrimų pardavimas, palyginti su praėjusių metų laikotarpiu, išaugo 3 proc.
Kol kas silpnieji alkoholiniai gėrimai sudaro labai mažą "Ragučio" apyvartos dalį - nesiekia net 1 proc. Tolesni jų ir kitų alkoholio produktų gamybos mastai priklausys nuo Lietuvos alkoholio rinkos liberalizavimo.
Pernai "Ragutis" apyvartą padidino 27,6 proc. iki 61,218 mln. litų, o šiemet planuoja pasiekti 70,8 mln. litų pardavimo apimtis.
"Ragutis" pernai į įmonę investavo daugiau nei 4,6 mln. litų, šiemet investicijoms numatyta skirti per 2,28 mln. litų.
Dėl didelių investicijų alaus darykla grynojo pelno gauti šiais metais dar neplanuoja.
BNS