Giedrė POTELIŪNIATĖ
Kėdainiai gali džiaugtis nauja ir modernia autobusų stotimi.
Senoji stotis jau buvo avarinės būklės, nebuvo šildymo, todėl drėko ir pelijo sienos, byrėjo tinkas, vamzdynas buvo senas ir surūdijęs. Todėl kai uždaroji akcinė bendrovė "Projestos projektai" pasiūlė ne tik renovuoti, bet pastatyti naują stotį su sąlyga, kad stotis bus prišlieta prie didesnio pastato, kuris bus pastatytas ant senosios stoties teritorijos, abejonių dėl šio pasiūlymų niekam nekilo.
Prireikė tik metų, ir senosios vietoje pastatyta naujutėlė autobusų stotis, kurią jos direktorius Liudvikas Bliūdžius lygina su Paryžiaus autobusų stotimis.
Moderni stotis kainavo 5 milijonus litų - buvo pakeisti visi vamzdynai, įrengtas autonominis šildymas, erdvi automobilių stovėjimo aikštelė. Tačiau direktoriaus džiaugsmą temdo kylančios kuro kainos. Ant L. Bliūdžiaus darbo stalo sudėtos Europos šalių kuro kainų lentelės, kurias palyginus su kainomis Lietuvoje, anot direktoriaus, nuotaka sugenda ilgam. Direktoriaus labai apgailestavo, kad valdžia visiškai neparemia transporto bendrovių. "Yra tik dvi šalys pasaulyje, kurios šitaip nesirūpina keleivių pervežimu ir transportu - Lietuva ir Honkongas. Didžioji keleivių dalis yra socialiai remtini, todėl kylant kuro kainoms, mes negalime branginti bilietų, nes žmonės neturės iš ko jų nusipirkti", - sakė L. Bliūdžius.
Kėdainių autobusų parkui trūksta ir vairuotojų, nes neibeišgalima mokėti jiems didesnių atlyginimų. "Visi turimi 43 autobusai yra įsigyti iš savų lėšų. Yra dar vienas 32 metų senumo autobusas, kuris "tarnauja" iki šiol, o štai vakarietiškus 2003 metais pakeitėme antrą kartą", - sakė L. Bliūdžius.
Per dieną pro Kėdainius pravažiuoja 350 autobusų ir pervežama 9000 keleivių.