Bendrovė "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) planuoja atsisakyti dvigubo keturių savo laivų - "Astos", "Audrės", "Dainos" ir "Akvilės" - registravimo Kipre ir Lietuvoje: jie visi "pasiliks" mūsų šalyje ir gaus galimybę plaukioti į Turkiją, kuri neįsileidžia Kipre registruotų laivų.
Gruodžio 1 dieną šaukiame neeiliniame visuotiniame laivininkystės akcininkų susirinkime ketinama priimti sprendimą dėl paskolų, už kurias pirkti šie keturi laivai, refinansavimo. LJL akcininkams bus siūloma pritarti, kad paskolas refinansuotų kol kas neįvardijamas mūsų šalies bankas, per atliktą apklausą pasiūlęs įmonei palankiausias sąlygas. Iki šiol minimas paskolas administravo Vokietijos bankas.
"Neliks tokių pridėtinių išlaidų, kaip skolos aptarnavimui skirtos lėšos. Be to, mums yra svarbu, kad su Kipro registracija "Asta", "Audrė", "Daina" ir "Akvilė" negali plaukti į Turkiją. Visa tai eliminuosime, taip pat užsitikrinsime pigesnę paskolą", - “Eltai” sakė LJL generalinis direktorius Vytautas Vismantas. Kokia suma bus perfinansuota lietuviškame banke, V. Vismantas atsisakė įvardyti.
1998 metais statytai "Dainai", 1997-aisiais - "Audrei" ir "Akvilei", 1996 metais - "Astai" kreditai dešimčiai metų buvo paimti JAV doleriais su kintamomis palūkanomis. Kartu su šiais laivais po privatizuotos senosios "Lisco" reorganizavimo, gavo 100 proc. akcijų jokios finansinės veiklos nevykdančią Liberijos bendrovę "Lithuan Shipping Corporacion". Pastarajai 100 proc. nuosavybės teise priklauso Kipro bendrovė "Lithuan Multipurpose Shipping Limited", kuri savo ruožtu valdo keturias minėtų laivų pavadinimų bendroves Kipre.
Privatizuojama LJL bendrovė praėjusiais metais uždirbo 1,006 mln. litų pelno. Įstatinis LJL kapitalas sudaro 200,901 mln. litų, 6,74 proc. jos akcijų šiemet buvo išdalyta Lietuvos piliečiams kaip kompensacija už negrąžintą nekilnojamąjį turtą. Laivininkystėje dirba apie 600 žmonių. 66,66 proc. LJL akcijų paketo privatizavimas, kol vyksta teisminiai ginčai, laikinai yra įšaldytas.
ELTA