• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Laivelio klajonės

Albertas ONIŪNAS

Klaipėdiečio Vytauto Songailos laivelis yra 10 metrų ilgio. Tai buvo didelio laivo gelbėjimosi valtis, ja buvo galima plukdyti 50 žmonių. Valtis yra su dvigubu korpusu, tarp jų yra putoplastas, tokiu būdu net pilnai užliejus vandeniu, ji neskęsta. V. Songaila valtyje įrengė anstatą - kajutę. Laivas buvo įregistruotas, be pavadinimo. Tą vakarą laivu išplaukė devyni žmonės. Tarp jų - du Vokietijos piliečiai su savo draugėmis ir dar viena gražiosios lyties atstovė. V. Songaila teigė, kad keleiviai buvo žmonos bendradarbiai, jokio užmokesčio už iškylą jis negavęs. Laive pagal taisykles gali tilpti 16 žmonių, todėl čia jokio pažeidimo nebuvo. Oro prognozės buvo gana palankios, vėjo greitis buvo numatomas iki 16 m/s. Kokios linksmybės vyko laive pradžioje, istorija nutyli. Tačiau vėliau vėjas labai sustiprėjo, jo greitis siekė iki 26 m/s. Pakilo bangos iki 2 -3 metrų aukščio, nuo didelio supimo beveik visi keleiviai susirgo jūros liga. Negana to, ėmė stpriai kaisti variklis, jis sustojo. V. Songaila teigė išmetęs du inkarus. Laivelio kapitonas neįžvelgė jokio pavojaus savo keleiviams, todėl nematė jokio reikalo kviest gelbėtojus, nors moterys klykė, streso būklėje atsidūrė ir abu vokiečiai. Galop vienas iš keleivių savo mobiliuoju telefonu paskambino policijai "112" ir paprašė pagalbos. Kai atskrido kariškių sraigtasparnis, V. Songaila buvo labau nepatenkintas. Vėliau jis teigė, kad kariškiai veikiausiai norėjo pasitreniruoti, o gelbėjimo operacijos metu nutraukė vairo lyną ir taip išvedė vairavimo mechanizmą iš rikiuotės. Be to, anot V. Songailos, kariškiai kai kuriuos žmones, prieš pakeldami į viršų, gerokai pamirkė vandenyje. Jis pats liko laive, išsikėlė paklodės dydžio burę ir šiaip taip pasiekė Danės upę. Vėliau jis mikliai pasišalino iš laivo, nespėjus prieiti pasieniečiams gelbėjimo centro darbuotojams. Laivybos inspekcijos viršininkas Bronislovas Bernotas "Akistatai" sakė, kad V. Songailą dėl šio įvykio lyg ir nebūtų už ką bausti. Nebent už tai, kad keleiviai nebuvo užsivilkę gelbėjimo liemenių, o audros metus tai yra privaloma. V. Songaila pripažino, kad keleiviai buvo be liemenių, tuo tarpu vienas keleivis tvirtino, kad visi buvo su liemenėmis. Gelbėtojai operacijos metu nematė nė vieno keleivio su liemene. Uosto kapitono ir koordinacinio gelbėjimo centro pareigūnai V. Songailos veiksmus vertina vienareikšmiškai neigiamai, tačiau tuo vertinimu, matyt, ir bus apsiribota.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų