Dar kartą apie Kelių eismo taisykles
Minint Kelių policijos septyniasdešimtmetį, Seimo narys Aloyzas Sakalas savo sveikinimo kalboje pripažino, kad Kelių eismo taisykles pažeidinėja visi, o kas tvirtina, jog nepažeidinėja - jų nežino, tačiau čia pat mestelėjo akmenėlį į Vidaus reikalų ministro daržą, jog jo žinyba, esą, delsia perduoti Seimui svarstyti naująsias Kelių eismo taisykles. Teisybės dėlei reikia paminėti, jog Kelių eismo taisyklių projektą ruošė ne Vidaus reikalų, o Susiekimo ministerijoje sukurta darbo grupė ir faktiškai jos buvo parengtos jau 1998 metais ir, beje, visiškai atitiko Europos Sąjungos standartus, tačiau prasidėjo Susiekimo ministrų kaita ir begaliniai pirmtakų darbo "tobulinimai" bei įvairių žinybų tarpusavio "derinimai", kurie anaiptol nepridėjo daugiau "europietiškumo". Dabar, kai taisyklės jau galėtų būti patvirtintos šalies vyriausybės ir pagaliau įsigalioti, kai kurie Seimūnai vėl pageidauja jas svarstyti ir toliau "gerinti", o tai reiškia, kad vėl bus padarytos įvairiausios populistinės pataisos, mat artėja prezidento ir savivaldybių rinkimai. Kai kurie šias taisykles rengę specialistai "Kranklio" korespondentui siūlė lažintis, jog "Kelių eismo taisyklėms" suteikiant įstatymo rangą iš jų išnyks nuostata dėl draudimo vairuojant kalbėtis mobiliuoju telefonu (mat, tautos išrinktieji - Barbės - šimtadarbės), neribotam laikui bus atidėtas reikalavimas nuo lapkričio pirmosios iki pavasario privalomai "apauti" automobilius žieminėmis padangomis (mat, nuskurdusi tauta nesukrapštys tam pinigėlių), o gal būt ir priimtas sprendimas leisti vairuoti asmenimis sulaukusiems šešiolikos metų (mat, Seimo senelius stipriai atakuoja jų neapsiplunksnavę anūkėliai, kuriems labai rūpi paskraidyti su Seimūnų tarnybiniais automobiliais).
Belieka priminti, jog Seimas nuo 1993 metų "tobulino" vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo įstatymą ir jame savo iniciatyva užfiksavo draudimo įmokų įkainius, todėl dabar, kai vykstant konkurencijai tarp draudimo bendrovių, daugelis jų norėtų sumažinti privalomojo draudimo įmokas, to neleidžia įstatymas. Dėl nepateisinamo kai kurių Seimo narių įsikišimo jau dabar reikia bene keturiose vietose taisyti neseniai priimtą saugaus eismo keliuose įstatymą, o įstatymo pataisų rengimo ir priėmimo procedūros ilgos ir sudėtingos. Dabar gi įstatymo rūbą norima užtempti ir ant Kelių eismo taisyklių, kurios svarstant Seime, greičiausiai apaugs abejotinomis pataisėlėmis. Todėl tegul naująsias Kelių eismo taisykles verčiau tvirtina vyriausybė savo nutarimu, nes nutarimo nuostatas prireikus pakeisti gerokai lengviau. Vyriausybė juk išsprendė automobilių kamščių Vilniaus gatvėse problemą, paliepdama visoms šalies vyriausybinėms įstaigoms pradėti darbą pusvalandžiu vėliau ?
Remigijus RAINYS