• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kelių policininkai keičia taktiką ir strategiją

Remigijus RAINYS

Nuo rugsėjo pirmosios dienos šalyje įsteigta specializuota policijos įstaiga - Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnyba. Ji sukurta reorganizavus Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Valdymo vyriausiąją valdybą ir pertvarkius Lietuvos policijos eskortavimo rinktinę. Naujosios tarnybos vadovu tapo buvęs eskortavimo rinktinės vadas Saulius Skvernelis, kuris pažadėjo nemažai naujovių užtikrinant kelių eismo saugumą.

REKLAMA
REKLAMA

Eismo priežiūros tarnyba ketina siūlyti eilę pakeitimų ir papildymų Kodeksuose ir įstatymuose. Pagal Europos Sąjungos direktyvą kiekviena narė iki 2010 metų turi per pusę sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių, o Lietuva pagal avaringumą užima vieną iš pačių negarbingiausių vietų visoje ES, pirma savęs praleisdama tik Latviją. Todėl siūloma sugriežtinti atsakomybę pakartotinai neblaiviems ar apsvaigusiems nuo narkotikų, vaistų bei kitų svaigiųjų medžiagų transporto priemonių vairuotojams, skiriant jiems iki 30 parų administracinio arešto bei konfiskuojant jo transporto priemonę. Griežtesnės nuobaudos turėtų būti skiriamos ir tokį pat pažeidimą padariusiems vadeliotojams, dviratininkams ir mopedų vairuotojams. Visiems dviratininkams ir mopedų vairuotojams teks išklausyti specialius teorijos kursus ir vežiotis tai patvirtinančius pažymėjimus. Tiesa, už pakartotiną vairavimą apsvaigus, siūloma atiminėti tik mechanines transporto priemones, tad nei dviratininkams, nei žirgų savininkams nereikia baimintis prarasti savo turtą. O štai juridiniams automobilių savininkams derėtų sunerimti, nes jų nuosavybė gali būti konfiskuota, net jei prie jiems priklausančių automobilių vairo pakartotinai neblaivūs ar apsvaigę nuo narkotikų sės ir ne jie patys. Nors S. Skvarnelis tikina, kad šios priemonės kol kas tėra tik diskusijų objektas, tačiau gali būti pasiūlyti ir tokie drastiški sprendimai. Ketinama už pažeidimus, lemiančius eismo saugumą šalyje, kartu su bauda plačiau taikyti ir administracinę nuobaudą - nuo 1 mėnesio iki 5 metų atimti teisę vairuoti transporto priemonę. Už leistino greičio viršijimą, vairavimą esant neblaiviam ar apsvaigus nuo narkotikų, vaistų ir kitų svaigiųjų medžiagų, bei padarius kai kuriuos kitus eismo taisyklių pažeidimus vairuotojus siūloma bausti diferencijuotai, išskiriant kai kurių kategorijų transporto priemones. Pavyzdžiui, jei lengvąjį automobilį vairuojančio piliečio kraujyje gali būti iki 0,4 promilės alkoholio, tai krovininių automobilių ar autobusų vairuotojai į kelius turėtų išriedėti tik tuomet, kai alkotesterio skalėje žibės absoliutūs nuliai. Turėtų sumažėti baudos už pažeidimus, nedarančius įtakos avaringumui keliuose. Pavyzdžiui, už neregistruotos transporto priemonės vairavimą, važiavimą automobiliu su smulkiais techniniais gedimais, už purvinus valstybinius registracijos numerius ar už jų dangstymą. Tokios baudos ne tik sumažės, bet ir bus tiksliai fiksuoti jų dydžiai. Tiesa, kol visi siūlomi pakeitimai pateks į Seimą ir bus patvirtinti įstatymų leidėjų, praeis nemažai laiko, tad daugelis numatomų naujovių dar gali gerokai keistis.

Naujasis Eismo priežiūros tarnybos vadovas didelį dėmesį žada atkreipti ir į eismą kontroliuojančių pareigūnų darbą. Greitį matuojantys pareigūnai bus kreipiami į pačias avaringiausias vietas, o ne ten, kur jiems patinka. Tad galima nuspėti, kad netrukus gerokai išaugs Susisiekimo ministerijos ruošiamų specialių žemėlapių su pažymėtomis "juodosiomis dėmėmis" paklausa. Visus eismo priežiūros tarnybos pareigūnus bet kuriuo metu galės patikrinti kontrolės grupė, tad tikimasi, kad nusiskundimų pareigūnų veikla gerokai sumažės. Minėtiems greičio kontrolės vietų pakeitimams specialių Seimo sprendimų nereikia, tad S. Skvarnelis patikino, kad pareigūnai su greičio matuokliais pavojingiausiose magistralių ir krašto kelių vietose budės jau netrukus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų