• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

"Karas" su Londono policininkais

Girti ir greiti vairuotojai iš Lietuvos siautėja ne tik šalies keliuose - jau kelia šiurpą ir Europos šalių pareigūnams. Pernai užsienyje buvo sulaikyta per 500 Lietuvos piliečių vairuotojo pažymėjimų. Absoliuti dauguma jų - 90 proc. - dėl vairavimo išgėrus.

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojai iš Lietuvos, pažeidžiantys taisykles užsienyje, iš tikrųjų labai neišgyvena net svečioje šalyje praradę vairuotojo pažymėjimą.

REKLAMA

Vienos Europos Sąjungos šalys vairuotojų pažymėjimus siunčia tiesiogiai į "Regitrą" registruotu laišku, o kitos - per Užsienio reikalų ministeriją. Lietuvoje pareigūnai jį atiduoda savininkui.

Vien 2005-2006 metais Londone buvo išrašyta maždaug 300 tūkst. baudų užsienyje registruotiems automobiliams. Iš jų už pažeidimus baudas pavyko išieškoti iš vos 4,5 proc. vairuotojų.

REKLAMA
REKLAMA

2006-aisiais Londone atsakomybės už greičio viršijimą išvengė maždaug 12 tūkst. nedrausmingų užsieniečių vairuotojų, kurių daugumą sudarė lenkai ir lietuviai. Todėl nenuostabu, kad pastaraisiais metais pradėtos diegti specialios programos, kurios padės nustatyti Didžiojoje Britanijoje nuolatos vairuojančius, tačiau savo automobilius čia vengiančius registruoti lenkų ir lietuvių vairuotojus. Vienas tokių žingsnių - pažeidimo vietoje patrulio skiriamos baudos, kurias vairuotojas privalo sumokėti iškart.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atostogų nuotykius Europos šalyse ne vienam lietuviui apkartino tenykščiai policininkai, skyrę dideles baudas netgi, atrodytų, už menkus eismo taisyklių pažeidimus. Brangiai jiems kainuoja įprotis neprisisegti saugos diržų - Vakarų Europoje baudų už neprisegtus saugos diržus vidurkis siekia apie 90 eurų (310 litų).

REKLAMA

Skirtingose šalyse skiriasi ne tiktai baudų dydis ir leistina alkoholio koncentracija kraujyje, bet ir daugelio kitų pažeidimų traktavimas, todėl važinėjantieji užsienyje neturėtų baimintis būti užfiksuoti stacionarių greičio matuoklių. Tikimybė gauti baudos kvitą už greičio matuokliu užfiksuotą pažeidimą yra labai menka. Be to, skirtingose šalyse nevienodai traktuojama, kam reikėtų siųsti baudą už greičio viršijimą.

REKLAMA

Skandinavijoje, kur baudos itin didelės, Lietuvos piliečiai už eismo taisyklių pažeidimus mieliau atsėdi areštinėje, nei moka pinigus. Kiekviena areštinėje praleista diena įvertinta konkrečia pinigų suma.

Griežčiausiai pinigai iš užsieniečių išieškomi Lenkijoje ir Prancūzijoje - nesumokėjęs baudos iš šių šalių neišvažiuosi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lenkijoje už rimtą taisyklių pažeidimą, pavyzdžiui, vairavimą išgėrus, automobilio vairuotojas iš karto keliauja į teismą, kur teisėjas per 24 valandas turi priimti sprendimą, kokią nuobaudą skirti. Jeigu vairuotojas neturi pinigų baudai sumokėti, teismas gali sulaikyti žmogų ar jo automobilį tol, kol pinigai bus sumokėti.

REKLAMA

Panaši sistema veikia ir Prancūzijoje. Čia sulaikomas pažeidėjo automobilis. Jeigu nubaustasis per nustatytą laiką nesumoka baudos, ji didėja. Praėjus baudai sumokėti skirtam laikui, sulaikytas automobilis parduodamas, iš gautų pinigų sumokama bauda, padengiamos mašinos saugojimo ir kitos išlaidos. Jeigu pinigų dar lieka, jie pervedami į buvusio savininko sąskaitą.

Vokietijoje rimti kelių eismo taisyklių pažeidimai prilyginami baudžiamiesiems nusižengimams. Tad iš vairuotojo gali būti paimtas užstatas: automobilis, muzikos grotuvas, brangus laikrodis ar kitas daiktas, kurio vertė viršija baudos dydį. Nesumokėsi baudos - daiktas liks ir bus parduotas aukcione.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų