• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Savaitiniai leidiniai moterims pasirodo savaitgaliais, šis antradieniais. Data apgalvota. “Ekstros” leidinys “Moters savaitė” - vienas iš šiandieninės kovos žurnalų rinkoje atstovų - ima mažiausia kaina, apgalvota pasirodymo data ir konkurentes pranokstančiu dizainu. Kažkiek ir turiniu. Dempingų karas rinkoje skaitytojui(ai) naudingas, bet kiek jis tęsis?

REKLAMA
REKLAMA

“Moters savaitė”. 2003 m. vasario 18-24 d. Nr. 7 (21) Kaina 1,89 Lt, 46 p. Tiražas 20 000 egz. Eina nuo 2002 m. spalio. Naujas leidinys, kuris, matyt, konkurentus ima kantrybe. Kaina atrodo artima savikainai, turint omenyje dar ir PVM, ir platinimo tarnybų mokesčius. Matyt, iš pradžių nori susirinkti skaitytojų ratą. Konkuruojančių žurnalų rinkoje reta, bet tiražas nurodomas - 20 000 turėtų reikšti, kad gali būti apytiksliai teisingas. Jei meluotų, užmestų didesnį.

REKLAMA

Kas per turinys? Šiek tiek paskaitomas, ir be šleikštulio, o tai būdinga beveiki visiems iki 2 Lt kainuojantiems žurnalams - jie varo kažką sentimentaliai vimdančio, “Moters savaitė” skirta normaliai moteriai - ar namų šeimininkei, ar jaunuolei, kuri nori normalaus nebrangaus skaitalo. Stengtasi pataikyti į šeimos moterų ratą, bet kad būtų žvilgsnį kur užmesti ir vyrui (lengva erotika) ir, tarkime, tokios frazės: “Anglų psichologas Davidas Lewisas siuntė daugybę porų kartu apsipirkti. Rezultatas: matavimai parodė, jog vyrai patyrė tokį stresą, kaip bombonešių pilotai mūšyje arba policininkai, gaudydami nusikaltėlius. [...] 70 procentų vyrų jau vien nuo minties apie būsimą išvyką išpylė prakaitas. Parduotuvėse dauguma jautė baimę. Mokant už pirkinius, jų pulsas padažnėdavo iki 150-155. Panašiai pakildavo kraujospūdis. Vyrų būsena būdavo beveik priešinfarktinė”. Ką gi, tokie jau mes, subtilioji lytis. Pastebėjau tik, kad stresas vis dėlto ne kraštutinis. Bombonešių pilotai, tarkime, patiria mažesnį stresą nei naikintuvų pilotai oro mūšyje ar astronautai atviroje kosminėje erdvėje. Taigi apsipirkimas - tik paprasta būklė prieš infarktą.

REKLAMA
REKLAMA

Ten, kur dedamos gyvenimo ar klitorių istorijos, čia gana šviečiamojo pobūdžio. Įdomus straipsnis “Amžina moters kūno drama” - neįtikėtini faktai apie žmonijos akceleraciją, - žmonija keičiasi, keičiasi ir kūnai, ir tai tikrai įdomu. Tarkime, iki XIX a. moterys ne tik nešiojo veržiančius korsetus, jų pėdos vidutinis dydis buvo 34-35 numeris, nes moterys mažai vaikščiojo, jos važinėjo karietomis, jodinėjo. Būtų galima pridėti - nelabai buvo ir kur išeiti. Įdomus socialinis demografinis mados pasikeitimų XX a. paaiškinimas: “Prasidėjus Pirmajam pasauliniam karui, viskas pasikeitė. Moterys pradėjo dirbti, kirptis plaukus, vyrai ėjo kariauti ir žūdavo. Jų buvo mažai, mada virto erotinių vilionių kaskada” ir t.t.. Įdomu ir tai - per paskutinį šimtmetį žmonija paaugo maždaug 10 cm, kodėl taip atsitiko, niekas nežino. Baltymų kiekio pagausėjimas racione, lengvesnis darbas, o gal neigiamas chemijos prikimštų produktų rezultatas? Šiuo atveju nesvarbu - jei kalbame apie žurnalą, - jis savo plotą užpildo nenuobodžia šviečiamąja informacija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Interviu su Štombergų šeimyna, gražia ir darnia, ir viskas, kaip turi būti; be to, abu kuklūs. Štombergienės minimalistiškai įrengtas butas - idėja skaitytojoms - milijonai nebūtini, kad įsirengtum jaukią erdvę. Toliau psichologo patarimai - kaip kovoti su nesėkmėmis. Sakyčiau, šiandien daug aktualiau nei kvaili patarimai apie tai, kaip be galo praturtėti žurnalų moterims skyreliuose. Vėjaraupiai, karpos - viskas realistiška ir šeimyniška. Žinoma, dieta, žinoma, netoliese kulinarija, žinoma, seksas. Ir apie gražių bei laimingų amerikonių gyvenimą su nuotraukomis. Pabaigoje - skaitytojų laiškai ir mintys, t.y. mezgamas atgalinis ryšys. Sakyčiau - už tokią kainą visas padorus temų komplektas su privalomu tokiam leidiniui sekso intarpu dviejose vietose. Viskas gana tvarkinga. Daroma apmąstytai ir, svarbiausia, kad ir ką sakytum, po tokio žurnalo perskaitymo nei pasiturinti, nei neturtinga moteris nepajus maudulio beigi nesitėkš morališkai į balą išpudruotu veiduku.

REKLAMA

Reklamų nedaug - viena garsios prancūzų kosmetikos firmos, kita vienos garsios kailių firmos, šveicariško antigripino ir dar šis bei tas. “Moters savaitei” dar daug plaukti, bet lygis yra geras. Moterims rimtu veidu įprasta primėtyti šlamšto, čia manoma. Iš esmės idėja tokia - perka viena iš šeimos moterų, ar jaunesnė, ar vyresnė, skaito ir kita (kitos), randa kažką ir vyras. Moterų žurnalu užmaskuotas šeimos leidinys. Kodėl gi ne.

“Ekstra”, beje, rengia dar vieną žurnalo projektą, pats nežinau, koks jis. Rengia ir “Panelė”. Matyt, greta “Panelės televizijos” bus ir koks priedas, o gal ir atskiras žurnalas. Taigi koncernai formuojasi, ten tirštėja ir dabar vienetinių, koncernų ar koncernėlių nepalaikomų žurnalų likimas išsispręs gana greitai. Vienišiai, išskyrus seniai startavusius, ims vegetuoti. Rinka pildosi ir toliau, stumdymasis kioskų lentynose žvėriškas. Kai kas jau atrado smagų būdą leisdami žurnalą, jo neleisti - išmesti rinkon vieną numerį ir tuo pabaigti istoriją. Gal kas ir nupirks. Vienkartinio skaitytojo, vienkartinio leidinio idėja. Bet ne ji dabar vežanti. Veža koncernai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų