Viename iš Rusijos Ramiojo vandenyno laivyno atominių povandeninių laivų per plaukimo bandymą nesankcionuotai suveikus gaisro gesinimo sistemai, žuvo 20 žmonių.
Tragedija įvyko "Akulos" klasės povandeniniame laive. Pasak pirmojo rango kapitono Igorio Dygalos, tarp žuvusiųjų yra darbininkų laivų statytojų ir kariškių. Jis pridūrė, kad laivui žalos nebuvo padaryta, reaktoriaus skyrius dirba įprastu režimu, o spinduliuotės fonas laive normalus. Povandeniniame laive per plaukimo bandymą buvo 208 žmonės, iš jų 81 - kariškis. Žuvo 17 civilių ir 3 kariškiai.
Įgulos nariai žuvo įkvėpę freono dujų, kai per klaidą įsijungė atomlaivio gaisro gesinimo sistema.
Pasak pareigūnų, iš povandeninio laiko buvo evakuotas 21 sužeistasis, kurie buvo atplukdyti į Vladivostoką minininku "Admiral Tribuc".
Pastaroji nelaimė privertė prisiminti 2000 metais įvykusia povandeninio atomlaivio "Kursk" katastrofą, kai 118 jo įgulos narių žuvo laive įvykus sprogimui ir nuskendus Barenco jūroje. Tąsyk Kremlius buvo griežtai kritikuojamas šalyje ir užsienyje dėl pavėluotos reakcijos ir mėginimo nuslėpti "Kursk" katastrofą. Atrodo, kad Rusija šįkart pasistengė, kad panašus scenarijus nesusiklostytų.
Povandeninių laivų gaisro gesinimo sistemos labai sudėtingos, o jose treono dujos. Jos išstumia deguonį ir užgesina ugnį. Bet žmonės turi pasišalinti iš laivo skyriaus, kuriame kilo gaisras, arba užsidėti dujokaukes. Šį kartą iš patalpų nebuvo pasišalinta, o laive buvę civiliai inžinieriai nežinojo, ką daryti, kai įsijungia priešgaisrinė sistema.
Povandeninio laivo, kuriame įvyko incidentas, pavadinimas ir tipas nebuvo nurodytas. Tačiau agentūra "RIA Novosti" citavo vieną laivų statyklos "Amur" administracijos šaltinį, jog incidentas įvyko "Projekt 971 Ščiuka-B" tipo povandeniniame atakos atomlaivyje "K-152 Nerpa", kuris pagal NATO klasifikaciją priskiriamas "Akulos" klasei.
Spalį laivų statykla "Amur" pranešė apie pradėtus 8140 tonų talpos atomlaivio "Nerpa" bandymus. Šis laivas buvo pradėtas statyti 1991 metais.
Pasak šaltinio, "Nerpos" jūriniai bandymai buvo atliekami Rusijai priklausančioje Japonijos jūros dalyje. Laive, be kariškių, dar buvo inžinerijos ekspertų ir laivų statyklos mechanikų.
"Nerpą" ketinta išnuomoti Indijos karo laivynui. Pranešama, kad Delis už dviejų povandeninių laivų nuomą sumokėjo 2 mlrd. dolerių ir turės galimybę juos nusipirkti pasibaigus nuomos laikotarpiui.
Nuo "Kursko" katastrofos 2000 metų rugpjūtį Rusijos povandeniniuose laivuose buvo įvykę dar keletas nelaimių ir avarijų.
Devyni jūreiviai žuvo povandeniniame laive "K-159", kuris 2003 metų rugpjūtį nuskendo Barenco jūroje, kai buvo buksyruojamas į uostą prieš nurašant. Tąsyk išgelbėtas tik vienas laive buvęs jūreivis.
2005 metais vienas Ramiojo vandenyno mažasis povandeninis laivas įsipainiojo į žvejų tinklus, o įgula buvo įkalinta po vandeniu senkant deguonies atsargoms. Didžiosios Britanijos gelbėtojų komanda, panaudojusi modernų nardymo aparatą, sugebėjo išlaisvinti Rusijos jūreivius.