Tarp Anglijos ir Prancūzijos tuneliu važiuojančio traukinio operatorė "Eurostar" pradėjo naują ataką, norėdama į savo pusę patraukti oro bendrovių keleivius. Ji tikisi, jog pasiūliusi greitesnę kelionę ir pigesnius bilietus greitai išstums skrydžių konkurentes iš perpildyto maršruto tarp Paryžiaus ir Londono.
Pirmoji Lamanšo tunelio greitojo geležinkelio dalis į Londoną buvo atidaryta sekmadienį. Kelionė traukiniu tarp Londono, Paryžiaus ir Briuselio sutrumpėjo 20 min., kainos sumažėjo, kompanija pažadėjo, jog daugiau traukinių atvažiuos laiku, ir visuose trijuose miestuose iškabinėjo šūkius "Skrisk su "Eurostar".
Nuostolių patirianti kompanija taip pat pertvarkė savo valdybą bei tikisi, jog atnaujinusi paslaugas iki kitų metų pabaigos ji privilios dar papildomus pusę milijono keleivių. Iki 2006 metų ji tikisi, jog nuostoliai ir pelnas susibalansuos, o po 2007 metų iš maršruto planuoja visiškai pašalinti oro bendroves.
Nors oro linijoms maršrutas yra nepelningas, joms reikia išlaikyti ilgo nuotolio skrydžius iš Londono ir Paryžiaus. Jos nuolankiai nepasiduos "Eurostar" planams, nesumažins bilietų kainų ir pažadėjo geresnes paslaugas.
Šią savaitę oro bendrovė "British Airways" (BA) "užpuolė" Paryžių su didžiausia kada nors vykdyta reklamos kampanija Europoje. Reklamoje vaizduojami juodi taksi automobiliai, važiuojantys ratu aplink Triumfo arką ir dviejų aukštų autobusai, važinėjantys palei Eifelio bokštą.
"Eurostar" giriasi, jog jos bilietų kaina į vieną pusę yra nuo 35 eurų. Tuo tarpu BA siūlo bilietus į vieną pusę, kurių kaina be mokesčių yra 29 eurai. "Air France" tokius bilietus siūlo už 64 eurus, o "Easyjet" - už 25 eurus. Vyksta intensyvus kainų karas.
"Akivaizdu, jog vyksta karas dėl rinkos dalies, o iš to laimi vartotojas, - pareiškė oro linijų analitikas Nikas van den Brulas (Nick van den Brul). - Faktas tas, jog kai tik greitasis traukinys pradeda važiuoti maršrutu, oro linijoms su juo labai sunku konkuruoti".
Nepaisant palankesnių kainų, devynerius metus aptarnaudama keleivius povandeniniu tuneliu tarp Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos, "Eurostar" vis dar negavo pelno. Tai daugiausiai lėmė didelės pradinės lėšos, menka prekyba ir ilgi vėlavimai.
Jos keleivių skaičius pirmąjį pusmetį nusmuko maždaug 10 proc. Tačiau turint omenyje, jog ji valdo 65 proc. oro ir geležinkelių rinkos maršrute Paryžius-Londonas, keleivių skaičius yra daug mažesnis nei kitų greitųjų traukinių, važiuojančių panašiais trumpo nuotolio maršrutais.
Ryšių direktorius Polas Čarlzas (Paul Charles) tvirtina, jog naujoji "Eurostar" geležinkelio linija Didžiojoje Britanijoje suteks perspektyvų kompanijos verslui, ypač kai 2007 metais bus pabaigta antroji ir paskutinioji geležinkelio dalis. Tuomet kelionės trukmė sumažės dar 15 min. ir iš viso kelionė tęsis apie 2 val. 20 min.
"Oro bendrovės yra susirūpinusios, nes negali dar labiau pagreitinti savo skrydžių - sakė P. Čarlzas (Paul Charles). - Su traukiniu tai galima padaryti. Mes esame įsitikinę, jog sutrumpinus kelionės laiką ir sumažinus kainas, mes priviliosime žmones iš oro linijų".
Greitieji traukiniai yra dar vienas smūgis į paširdžius stambiausioms Europos avialinijoms, bandančioms įveikti pigių skrydžių konkurentes ir turizmo nuosmukį.Jei "Eurostar" iš tikrųjų atkurs savo pozicijas kainų ir punktualumo atžvilgiu, oro bendrovės turės rimtų bėdų.
Reuters-ELTA