• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Sąjungos (ES) aukščiausiasis teismas patvirtino 90 mln. erų dydžio baudą, kuri Vokietijos automobilių gamintojai "Volkswagen" skirta už neteisėtas prekybos kliūtis.

REKLAMA
REKLAMA

Europos teisingumo teismas (ETT) atmetė didžiausios žemyne automobilių bendrovės apeliaciją dėl 1998 metais skirtos baudos ir nurodė kiekvienai šaliai padengti savo teismines išlaidas.

REKLAMA

"Volkswagen" atstovas minėjo, kad ETT sprendimas įmonės pelno nesumažins, nes išlaidos apmokėti baudą buvo numatytos anksčiau. "Automobilių prekybos taisyklės gan smarkiai pasikeitė dėl euro įvedimo ir dėl (Europos) Sąjungos išimčių", - sakė atstovas, turėdamas omenyje naujas ES automobilių prekybos taisykles.

REKLAMA
REKLAMA

Iš pradžių ES vykdomoji institucija gamintojai skyrė 102 mln. eurų baudą už atsisakymą Italijos platintojams suteikti teisę pardavinėti "Volkswagen" automobilius Austrijos ir Vokietijos vartotojams. Tuo metu "Volkswagen" skirta didžiausia vienai įmonei tekusi bauda.

2000 metais Europos pirmos instancijos teismas sumažino baudą iki 90 mln. eurų. Be to, vėliau buvo skirta ir kur kas didesnių už "Volkswagen" baudų. Pavyzdžiui, 2001 metais keliems vitaminų gamintojams buvo skirta 855 mln. eurų bauda.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

ETT nusprendė, kad 1993-1996 metais "Volkswagen" sudarė kliūčių austrams ir vokiečiams, kurie norėjo jos automobilių pigiau įsigyti Italijoje. "Norėdamos užkirsti kelią paraleliniam importui iš Italijos, "Volkswagen" ir kitos įmonės ribojo tiekimą italų prekybos atstovams ir įvedė premijų sistemą, kuri netaikyta tiems, kurie pardavinėjo automobilius ne Italijos klientams", - sakoma po sprendimo paskelbimo išplatintame teismo pranešime.

REKLAMA

Europos Komisija, kuri prižiūri ES vidaus rinką, anksčiau skelbė, kad minėtos "Volkswagen" priemonės pažeidė Sąjungos teisės normas, susijusias su laisvu prekių ir paslaugų judėjimu.

Beveik prieš metus pradėjo įsigalioti naujos taisyklės, kurios ne taip griežtai riboja automobilių gamintojų ir prekybos atstovų veiksmus. Daugelis šių taisyklių bus galutinai patvirtintos spalio 1 dieną ir įsigalios 2004 metais.

“Reuters”-ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų