Kas yra Ošo judėjimas, kurį Lietuvoje išgarsino Darbo partija? Daugiau nei prieš pusmetį į Ošo centrą Olandijoje vykę buvęs vidaus reikalų ministras Gintaras Furmanavičius, buvęs sveikatos apsaugos ministras Žilvinas Padaiga, Seimo narė Vilma Martinkaitienė bei kaunietė kirpėja Gabija Railienė teigė norėję ten atsipalaiduoti nuo įtampos ir pasimokyti bendravimo meno.
Tačiau pasaulyje Ošo judėjimas vadinamas sekta ir manoma, kad už akylai saugomų tvorų ir sienų vyksta nevaržomos sekso orgijos. Ten apsilankę pasižada "nepašvęstiesiems" nieko nepasakoti. "Mes pasirašėme pasižadėjimus, kad apie seminarus ir jų metodiką niekam nepasakosime, nes tai - paslaptis", - gynėsi Ž.Padaiga. Nekalbūs buvo ir kiti Lietuvos politikai.
Paslapties skraistę praskleidė 34 metų laisvai samdomas žurnalistas iš Vokietijos Oliveris Kunas, į svarbiausią Ošo centrą Indijoje, Pūnos mieste, nuvykęs iš žurnalistinio smalsumo.
Kasmet šiame pagrindiniame Osho centre apsilanko daugiau kaip nei 100 tūkst. žmonių. Pirmasis žingsnis į Osho pažinimo kelią - AIDS testas: mažas bakstelėjimas, gydytojas paėmė kraujo iš Oliverio piršto. Tik tuo atveju, jei testas bus neigiamas, vokietis galės įžengti pro juodo marmuro vartus. Pagaliau Oliveris įleidžiamas į vidų. Tučtuojau paaiškėjo: dėl aprangos čia griežčiau nei angliškame internate. Privalu nusipirkti vyno raudonumo dieninę togą ir baltą - vakarinę.
Tą dieną, kai paprastu lankytoju apsimetęs žurnalistas O.Kunas atvyko į centrą, naujokų buvo dešimt. Tarp jų - daili meksikietė, miela švedė ir ispanė. O visa spindinti senbuvė australė Saminda (tai reiškia "Tėkmė") naujus atvykėlius vedė per erdvų sklypą.
Naujokai bėgo paskui Samindą į kambarį, kuriame pirmą kartą patyrė, kas yra Ošo meditacijos technika. "Dabar pirmą kartą išsilaisvinsite iš savo ankstesnės patirties, - pasakė Saminda. - Turime pašalinti barjerus: proto kontrolę, emocines blokadas, religijų ir normų spaudimą".
"Saminda pasiūlė pažaisti poromis, - prisiminė vokietis. - Aš turėjau kvėpuoti, o mažoji meksikietė - mėgdžioti mano kvėpavimą. Pirmą kartą teko neritmiškai kvėpuoti prieš jauną moterį. Neįprastas intymumo jausmas. Žinoma, tai malonu. Taip naujokai visiškai integruojami".
O Saminda šaukė: "Turite rasti savo vidurio tašką! Centras yra maždaug trys centimetrai žemiau jūsų bambos". Kvėpavimo pratimo su dailia kaip iš paveiksliuko meksikiete metu Oliveriui atrodė, kad jo vidurio taškas pasislinkęs dar truputėlį žemiau.
"Kelias į emocijas eina per jūsų kvėpavimą", - aiškino mokytoja. Ir vėl pratimas poromis. Šįkart reikėjo kvėpuoti labai giliai. Oliveris žiūrėjo į gležnos šveicarės, vardu Rita, akis. "Skamba galbūt keistai, bet visą minutę žiūrint į Ritos akis ir giliai įkvepiant į savo čakrą, manyje iš tiesų kažkas pakilo. Tai neturi nieko bendra su seksu, tik su kvėpavimu. Seksas, kaip aiškina Ošo, negali būti savitikslis, vien - kaip išsilaisvinimo priemonė".
Tada Oliveris buvo nuvestas prie mylimiausio Ošo medžio į "medžio sesiją". Reikėjo švelniai apkabinti migdolo medį. Tada laukti, kad jis ką nors pasakytų. "Man jis negailestingai tylėjo", - neslėpė vokiečių žurnalistas.
Ošo technikos išlaisvina emocijas, kurios esą yra užspaustos mūsų civilizacijos normų ir draudimų. "Net mane, nelinkusį į ezoteriką, tai sušildė, - prisipažino Oliveris. - Bet nesugebėjau taip gerai atsipalaiduoti, kaip Paolo iš Italijos. Jis visus apkabino ir bučiavo, nes jautėsi kosminiu ryšiu susietas su broliais ir pirmiausia - seserimis.
Naktimis Oliveris su kitais Ošo centro lankytojais šokdavo po žvaigždėtu dangumi. "Tu buvai begėdiška maža mergiotė", - vieną vakarą jis kikeno moteriai iš "Atgimimo" grupės. Tada jie nuslinko į parko tamsą, kur turėjo kartu atsakyti į patį kosmiškiausią iš visų klausimų: "Einam pas tave ar pas mane?"