• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Akį veriantys automobiliai vis dar karaliauja tarptautinėje automobilių mugėje Frankfurte, tačiau vokiečių automobilių gamintojams neduoda ramybės mintis, kad šalies ekonomikos būklė gali pakenkti jų sėkmei.

REKLAMA
REKLAMA

Gera žinia yra prognozė, jog po trejus metus trukusio prekybos sąstingio automobilių 2004 metais bus parduota daugiau. Bloga naujiena yra ta, kad 2003 metų prognozės buvo beveik tokios pačios. Taigi ar klientai pagaliau atvers savo pinigines?

REKLAMA

Finansinė klientų padėtis yra lemiamas rodiklis. Pavyzdžiui, ne kiekvienas gali sau leisti nusipirkti šeštos serijos BMW automobilį, kainuojanti apie 90 tūkst. eurų. Tačiau intensyvėjanti prekyba vertybinių popierių biržose bei augantis verslo ir vartotojų pasitikėjimas leidžia manyti, kad žmonės vis geriau vertina savo finansinę padėtį.

REKLAMA
REKLAMA

Europos centrinis bankas sumažino skolinimosi sąnaudas iki žemiausio lygio per 50 metų, o kitų metų sausį vokiečius nudžiugins dar vienas valdžios sprendimas - pajamų mokesčių apkarpymas.

Tačiau planuojamas mokesčių mažinimas yra tikra avantiūra, kurios Vokietijos vyriausybė ėmėsi skolindamasi papildomų lėšų. Toks šalies valdžios sprendimas padidins biudžeto deficitą ir pažeis Europos Sąjungos nustatytą 3 proc. bendrojo vidaus produkto ribą, o tai jau gresia baudomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu didžiausia Vokietijos lobistinė grupė VDA pritaria nuomonei, kad vokiečiai remia šalies automobilių gamintojus. Tai patvirtintų ir gamintojų teiginius, kad šalyje yra "užgniaužta" paklausa, kurią reikia išlaisvinti.

Vidutinis automobilių eksploatacijos laikas Vokietijoje yra 89 mėnesiai, o tai yra beveik 12 mėnesių daugiau nei 1990-aisiais. Tai reiškia, kad kas dešimtas automobilis, riedantis Vokietijos keliais, yra senesnis nei 10 metų.

REKLAMA

Vokiečiai per visą savo gyvenimą automobilio eksploatacijai išleidžia apie 300 tūkst. eurų. Tai yra antra pagal dydį pinigų suma po išlaidų būstui.

Automobilių gamintojos "Nissan" direktorius rinkodarai ir prekybai Marijus Kanavesis (Mario Canavesi) prognozuoja, kad kitais metais automobilių rinka Europoje išaugs 2 proc., tačiau vokiečių apdairumas išliks.

REKLAMA

Jei kalbėsime apie tokius prabangius automobilius kaip "Jaguar", "Aston Martin" bei "Landrover", atrodo, kad klientai tiesiog laukia patogesnės progos. Iš dalies tai galima paaiškinti: kai kurie mano, kad nedera puikuotis savo turtais, kai kiti žmonės netenka darbo. Štai kodėl prabangių automobilių vairuotojai linkę važinėti senomis mašinomis dar kelerius metus, o ne atvažiuoti naujutėliu prabangiu automobiliu į savo gamyklą, kai iš jos ką tik buvo atleisti darbuotojai.

Reuters-ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų