Alaus rinkos ateitis priklausys nuo to, kaip šalies bendrovėms pavyks konkuruoti ES rinkoje ir kokiomis sąlygomis bus privatizuotos keturios šalies alkoholio bendrovės, - tokią prognozę ketvirtadienį (01.23) spaudos konferencijoje išsakė "Švyturio-Utenos alaus" generalinis direktorius Tomas Kučinskas.
"Manau, kad dabartinės tendencijos išliks ir konkurencija didės", - įsitikinęs didžiausios šalies alaus bendrovės vadovas.
Agresyvi kainodara ir neišnaudojami gamybiniai pajėgumai mažins įmonių pelningumą, todėl svarbu, išnaudojant laisvus gamybinius pajėgumus, įsiskverbti į gretimas šalis. Kaip teigia T. Kučinskas, su susidomėjimu stebima Kaliningrado rinka, tačiau galutinis pasirinkimas priklausys nuo bendrovės akcininkų sprendimo.
Kita nuostata, nuo kurios priklausys alaus rinkos augimas ar neaugimas, - keturių alkoholio bendrovių privatizavimas.
"Mes bijome, kad privatizuojant šias bendroves nebūtų duodami pažadai stipraus alkoholio naudai", - apie aludarius gąsdinančias nuostatas sako T. Kučinskas. Be to, į alkoholio įmones atėjus naujiems iniciatyviems žmonėms, šioje rinkoje laukiama kardinalių pasikeitimų.
"Jie mokysis iš aludarių, seks jų pėdomis", - mano "Švyturio - Utenos alaus" vadovas, atkreipdamas dėmesį, kad galutinis rezultatas priklausys nuo politikų sprendimo, jų požiūrio į akcizų tarifus, reklamos ribojimo ir pan.
T. Kučinskas prognozuoja, kad šiais metais šalies alaus rinka neaugs. Tačiau, anot jo, detaliau kalbėti galima būtų tik žinant, kokia bus ateinanti vasara.
"Viskas priklausys nuo to, kokia bus vasara. Praėjusios dvi vasaros buvo fantastiškos", - rinkos augimo galimybės neatmeta T. Kučinskas, informavęs, kad Lietuvoje vienam gyventojui teko apie 75 litrus alaus, o išsivysčiusiose valstybėse vienam gyventojui tenka daugiau kaip 100 litrų.
"Šios apimtys Vakarų Europoje krinta, o mes turėtume dar augti", - mano "Švyturio-Utenos alaus" generalinis direktorius.
ELTA