REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Gilias istorines šaknis turinti vienintelė Lietuvoje žiedinių lenktynių trasa per savo istoriją matė daug lenktynių. Šį sekmadienį, rugsėjo 30 dieną, bus švenčiamas Nemuno žiedo 50-ties metų jubiliejus, teigiama pranešime spaudai.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, trasa oficialiai įkurta  1961 metais, tačiau nauja trasos vadovybė nusprendė, kad jubiliejų vertėtų paminėti šiais metais, kai senoji trasa išgyvena atgimimą ir tampa vis populiaresnė tarp autosporto mėgėjų.

REKLAMA

Šventė bus kukli

Trasos vadovybė prisipažino, kad sekmadienį vyksianti šventė nebus pompastiška. Tai savotiškas bendraminčių suvažiavimas. Didžioji programos dalis yra sugalvota ir surengta remiantis pačių autosporto mėgėjų idėjomis. Renginyje vyks automobilių slalomo varžybos specialiai paruoštais VW Golf V Gti automobiliais, svečius vėžins formulės, šonąslydžio bolidas ir žiedo taksi paverstas Lexus ISF, kuris yra Omnitel 1000 km lenktynių prizininkas.  Vyks naujų automobilių paroda bei bus galimybė su jais atlikti bandomuosius važiavimus. Tačiau pagrindinis akcentas žada būti bendraminčių susibūrimai ir bendravimas.

REKLAMA
REKLAMA

Istorija įspūdinga

Nemuno žiedo lenktynių trasos projektas ilgus metus sunkiai skynėsi savo kelią. Ji turėjo kelias konfigūracijas ir, kaip ir visame pasaulyje, vis buvo tobulinama dėl saugumo.

Pirmoji trasos konfigūracija driekėsi per Kauno - Šakių plentą, prasukdama per Kačerginės miestelį. Lenktynių metu bendro naudojimo kelio atkarpos būdavo uždaromos. Papildomų saugumo priemonių tuo metu nebuvo, o ir sportiniai automobiliai niekuo nesiskyrė nuo standartinių. Jie neturėjo nei saugos lankų, nei specialių padangų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Augant Lietuvos autosportui  didėjo lenktynių skaičius ir Kačerginės miestelio gyventojai  ėmė skųstis nuolatiniu triukšmu.  Todėl 1966 metais buvo nuspręsta padaryti specialų žiedą panaudojant dalį Kauno -  Šakių plento. Darbų ėmėsi valstybinis projektavimo institutas „Lietkelprojektas“. Jis suprojektavo 6034,5 metrų žiedą, kuris oficialiose, Maskvai pateiktose ataskaitose, buvo pavadintas „vietiniu keliu, skirtu plento apvažiavimui“.

Vėlesnis projektas buvo pradėtas vykdyti 1987 metais. Pagal planą „Nemuno žiedas“ turėjo tapti aukšto lygio autosporto kompleksu. Jame turėjo būti trys skirtingo ilgio asfaltuoti žiedai lenktynėms. Didžiojo žiedo ilgis buvo numattytas 6,99 km., mažesniojo – 3,42 km. ir mažiausiojo – 3,27 km. Trasos viduryje taip pat buvo numatyta statyti autokroso, motociklų, kartingų trasas ir net motobolo aikštelę. Tačiau šis projektas taip ir nebuvo baigtas.

REKLAMA

Šiuo metu „Nemuno žiedo“ trasoje naudojamas 3,3 km km. ilgio žiedas. Tačiau ateityje planuojama plėstis.

Ateitis  - daug žadanti

Kaip prisipažino viešosios įstaigos „Nemuno žiedas“ direktorius Arūnas Samochinas, lenktynių trasos laukia daug žadanti ateitis. Kartais ji vadinama „mažuoju Rytų Europos Nurburgring'u“. Ši trasa išsiskiria savo reljefu ir konfigūracija. Joje išmokęs valdyti automobilį lenktynininkas ir kitose trasose jausis užtikrintai.

Arūnas Samochinas sakė, kad šiuo metu tiek Latvijoje, tiek Estijoje lenktynių trasos renovuojamos. Todėl, jei nesiimsime įgyvendinti „Nemuno žiedo“ renovacijos projekto jau dabar, po kelerių metų atsiliksime nuo kaimynų. Džiugu pranešti, kad renovacijos projektai jau paruošti, tačiau net jiems ir neįsibėgėjus, kiekvieną dieną trasoje atliekami darbai, kad užtikrintų kuo saugesnį lenktyniavimą.

„Nemuno žiedas“ tai vienintelė vieta Lietuvoje kur greitai ir saugiai gali važinėti ne tik lenktynininkai, bet ir kiekvienas savo jėgas išbandyti panoręs Lietuvos vairuotojas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų