REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje apsilankęs „Wizz Air“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Gabor’as Vasarhelyi’is naujienų portalui tv3.lt atskleidė ne tik, kas leidžia siūlyti mažas kainas ir išsilaikyti versle, bet ir, ar tai turi įtakos saugumui skrydžių metu bei ar į lėktuvą bus galima nemokamai neštis daugiau nei vieną bagažo vienetą.

Lietuvoje apsilankęs „Wizz Air“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Gabor’as Vasarhelyi’is naujienų portalui tv3.lt atskleidė ne tik, kas leidžia siūlyti mažas kainas ir išsilaikyti versle, bet ir, ar tai turi įtakos saugumui skrydžių metu bei ar į lėktuvą bus galima nemokamai neštis daugiau nei vieną bagažo vienetą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didžiausia žemų sąnaudų oro linijų bendrovė Centrinėje ir Rytų Europoje „Wizz Air“ skelbia, kad pervežė 5 milijonus keleivių Vilniaus maršrutais. Iš viso skaičiuojama, kad per 11 šių metų mėnesių į Lietuvą ir iš jos iš viso pervežta 1,3 milijono keleivių, o tai reiškia – 15 proc. augimą per metus.

REKLAMA

- Ne paslaptis, kad didžiausias konkurentas jums Lietuvoje – „Ryanair“. Kaip sekasi konkuruoti po to, kai „Ryanair“ atšaukė daugybę skrydžių, ar jūsų rezultatai gerėjo?

- Pirmiausia, konkurencija yra gerai: tiek klientams, tiek mums. Konkurencija mus padarė didžiausia vietine oro linijų bendrove Centrinėje ir Rytų Europoje. Mes tikime, kad konkurencija padeda abiem pusėms, kurias paveikia. Tai daro mus įžvalgiais ir drausmingais dėl mūsų taikomo žemų kainų verslo modelio. Šiuo metu, mes tikime, kad mūsų žemos kainos visada žengia koja kojon su sąlygomis lėktuve ir mes tikime, kad tai mus išskiria, kai klientai renkasi oro linijas.

REKLAMA
REKLAMA

Aišku dėl „Ryanair“ mes linkę nekomentuoti kitų oro linijų įmonių veiklos. Ką galiu pasakyti, kad kalbant apie mūsų veiklą, kad 15 proc. augimas per metus tikrai yra smarkus. Šiemet jau paskelbėme apie penkias naujas kryptis iš Vilniaus ir vieną papildomą į Graikijos sostinę Atėnus. Tad manome, kad esame stiprus žaidėjas rinkoje. Esame įsitikinę, kad galime išlaikyti šį dvigubo skaitmens augimą.

- Šiais metais jūs pirmą kartą vykdėte „rožinio penktadienio“ išpardavimą, tikriausiai, kaip atsaką į „Ryanair“ visos savaitės pasiūlymus. Ar tai dalis konkurencijos, konkuruojante akcijomis?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Mūsų marketingo kolegos visada ieško būdų, kaip pritraukti klientus. Tad, žinoma, kiekviena reklama turi priežastį. Žinoma, taip pat tikriname, ką ir mūsų konkurentai daro, bet esame patys pakankamai stiprūs, kad būtume tie, kurie nusprendžia savo pačių skaičiais ir priemonėmis, kokį sprendimą priimti. Mes stebime, tiriame konkurentus ir taikome savo taktikas.

- Paminėjote naujas kryptis, viena jų – Atėnai. Kokios kitos naujos kryptys?

- Šiemet pradėjome naujas kryptis, kurios sujungia Vilnių su Geterborgu, Grenobliu, Varšuva ir Agadiru. Ir pradėsime pavasarį skrydžius į Atėnus. Negaliu šioje stadijoje spekuliuoti, kokios kryptys bus vėliau paskelbtos.

REKLAMA

- Tačiau ar yra galvojama apie maršrutų plėtrą?

- Mes nuolatos svarstome apie verslo galimybes ir, kai matome paklausą tam tikram maršrutui, tuomet sprendžiame dėl jo vykdymo. Iš komercinės pusės visada pabrėžiama, kad tai būtų gerai ir klientams, ir pačiam „Wizz Air“.

- Jūs taip pat keitėte taisykles dėl registracijos laiko. Jei žmogus nenori papildomai mokėti už vietą, jis gali registruotis tik likus 48 valandoms prieš skrydį.

- Tai normali praktika aviacijos industrijoje. Veikiau sakyčiau, kad neįprasta yra tai, kad to nedarėme anksčiau, pažvelgus į kitas oro linijas. Yra priežastis, kodėl mes taip darome. Mes supratome, kad tie klientai, kurie nori pasirinkti vietą ir už ją mokėti, turi daug mažesnį pasirinkimą, nes tie, kurie neperka vietų įsiregistruoja daug anksčiau. Tad dabar mes tiems klientams suteikiame didesnes galimybes rinktis bei įsiregistruoti daug anksčiau.

REKLAMA

- „Wizzair“ taipogi laikoma pigių skrydžių bendrove. Tad, ar šis pakeitimas nėra dėl to, kad žmonės pirktų daugiau papildomų paslaugų?

- Svarbu pabrėžti, kad mes leidžiame kiekvienam klientui keliauti už mažiausią įmanomą kainą ir nusigauti iš taško A į tašką B išleidžiant bilietui kiek įmanoma mažiau. Tad taip, didžiausias prioritetas – bilieto kaina, nes norime visiems klientams suteikti galimybę keliauti ir kaip tai galime pasiekti? Visiems tiems klientams suteikiame galimybę pirkti papildomas paslaugas pagal paklausą: vieni nori didesnio bagažo, kiti registruojamo bagažo, kiti nori kažką lėktuve nusipirkti, dar kiti vietas rezervuoti, kiti vietos kojoms. Tai jie gali pasirinkti paslaugas.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Neretai galima išgirsti svarstymų dėl lėktuvų saugumo Ar tai, kad stengiatės palaikyti žemiausią įmanomą bilietų kainą turi įtakos lėktuvų saugumui?

- Galiu šimtu procentų garantuoti, kad turime aukščiausius saugumo standartus. Žemos kainos atsiliepia tik mūsų žemų kainų verslo modeliui, bet mes niekada nesileidžiame į kompromisus dėl saugumo. Tai mūsų aukščiausias prioritetas. Žemos kainos reiškia kokybiškas paslaugas, nedideles kainas ir papildomas paslaugas, kurias mes siūlome, kad tada tikrai galėtume pasiūlyti žemiausias kainas tiems, kuriems prioritetas - kaina. Bet tai nereiškia saugumo standartų sumažinimu.

REKLAMA

- Ar svarstote keisti verslo modelį – iš žemų kainų pereiti į aukštesnes?

- Ne. Mes tikime, kad toks modelis puikiai tinka „Wizz“. Tai atsispindi ir mūsų augime ir skaičiuose. Manome, kad tai garantuoja ilgalaikę sėkmę.

- Kalbant apie bilietų kainas, gal atskleisite, kiek laiko prieš skrydį geriausia bilietą pirkti? Pavyzdžiui, dabar galime matyti, kad tam tikri skrydžiai balandį yra brangesni nei kovą ar vasarį.

- Sunku paaiškinti. Yra labai sudėtingi algoritmai, kurie skaičiuoja siūlomas kainas. Mūsų komercinė komanda turi keletą įrankių, kaip nustatomos bilietų kainos. Galiu pasakyti, kad bendrai kalbant, rekomenduojama klientams pirkti kaip įmanoma anksčiau bilietą, nes ilgu laiku tai atsiperka. Tačiau priklauso ir nuo maršruto, nuo pačio skrydžio, nuo šventinio laikotarpio, nuo sezono meto.

REKLAMA

- Ar „Wizz Air“ dirba daug lietuvių?

- Taip. Didžioji dalis lėktuvo įgulos, maršrutuose iš Lietuvos, yra lietuviai. Tiksliai nežinau skaičiaus, bet berods apie 90. Tikrai dirba ir lietuvių pilotų.

- Kodėl yra samdomi lietuviai – ar tai labiau dėl to, kad tiesiog maršrutas vykdomas iš čia, ar atsižvelgiama į sąnaudas atlyginimams – pigesnę darbo jėgą?

- Tikrai dėl šalies. Manau, tai pagrindinis dalykas, kuris mus skiria nuo kitų oro linijų. Mes savo bazėse visada įdarbiname vietinę komandą, nes norime suteikti galimybę klientams kalbėti sava kalba skrydžių metu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nemanau, kad algos turėtų įtakos. Tiesiog lengviau samdyti vietinius savo kompanijai negu turėti kitus darbuotojus, kuriems reikėtų keliauti į šalį. Tai natūrali dalis mūsų veiklos, kad samdome vietinius.

- Ar yra lengva rasti darbuotojų? Ypač turint omenyje, kad dabar ne viena oro linija paskelbė ieškanti pilotų.

- Mes turime stiprų augimą ir aviacijos industrija smarkiai auga. Keleivių skaičius taipogi auga, bet mes turime reikiamus įrankius, kad palaikytume šį stiprų augimą. Turime kadetų programą, kooperuojamės su aviacijos fakultetais universitetuose.

REKLAMA

- Kokie „Wizz Air“ ateities planai klientams?

- Jau dabar siūlome klientams vieną bagažo vienetą įsinešti į lėktuvą nemokamai, esame padidinę pastarojo leidžiamą dydį. Kurie perka prioritetinio įlaipinimo bilietus yra garantuoti, kad jų bagažas bus lėktuve, bet kadangi turime limituotą vietą, tai kitų keleivių lagaminus nemokamai patalpiname į bagažo skyrių. Prioritetinį įlaipinimą turintys taipogi gali ir papildomą dar vieną mažą krepšį įsinešti, kurį gali pasidėti po sėdyne. Taip pat neseniai pristatėme lankstaus partnerio paslaugą: kai nusiperki bilietą, gali nenurodyti savo kelionės partnerio, bet vėliau nutarti su kuo keliauji. Taip pat tinklalapyje turime „Kelionių planuotoją“: galima įvesti kryptį, kiek norėtum mokėti, ko ieškai - romantinės ar kultūrinės kelionės ir mes rekomenduosime. Turime paslaugą, kuomet gali „užrakinti“ siūlomą kainą, kol per 48 val. apsispręsi ar tikrai nori keliauti. Taip pat nauja mobili aplikacija neseniai pristatyta. Tai mes vis siūlome kažką tokio naujo.

REKLAMA

- Paminėjote nemokama bagažą lėktuve, bet „Ryanair“ siūlo pasiimti du bagažo vienetus – didesnį ir mažesnį. Ar jūs neplanuojate kažko panašaus?

- Šiuo momentu mes jau susilaukiame palankių atsiliepimų dėl padarytų pakeitimų, taip pat asmeniškai nemanau, kad yra gerai į lėktuvo kabiną neštis daugybę lagaminų, nes tada lėtėja įlaipinimo procesas. Tad tai, ką dabar siūlome, veikia puikiai.

- Ačiū už pokalbį.

Šiuo metu bendrovė Vilniuje bazuoja keturis orlaivius, įskaitant du efektyviausius siaurafiuzeliažius keleivinius lėktuvus „Airbus A321“. „Rekvizitai.lt“ duomenimis, įmonėje dirba 169 darbuotojai, vidutinis atlyginimas spalį siekė 1948,96 eurus.

Aviakompanija iš Vilniaus skraidina į 24 miestus 16-oje skirtingų šalių, o greitai pradės vykdyti skrydžius ir į Gdanską bei Atėnus.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų