REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Pirmadienį Vidaus reikalų ministerija užregistravo pataisas dėl baudos balų sistemos, kuri dažnai kelių eismo taisykles pažeidžiantiems asmenims laikinai atimtų teisę vairuoti, atnaujinimo.

 Pirmadienį Vidaus reikalų ministerija užregistravo pataisas dėl baudos balų sistemos, kuri dažnai kelių eismo taisykles pažeidžiantiems asmenims laikinai atimtų teisę vairuoti, atnaujinimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Premjero Algirdo Butkevičiaus pirmininkaujama komisija gruodžio pradžioje pritarė baudos balų sistemos grąžinimui, nors reikalingus projektus Vidaus reikalų ministerija parengė dar pavasarį. Siūloma, kad baudos balų sistema įsigaliotų 2016 metų liepą.

REKLAMA

Jeigu baudos balų grąžinimui Vyriausybė pritars, Seimui pataisos bus teikiamos antrą kartą. Pernai rudenį parlamentas iniciatyvai nepritarė ir grąžino ją tobulinti.

Argumentuodamas siūlymą, vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis sako, kad baudos balų sistemą įvedus 1994 metais ženkliai sumažėjo žuvusių kelyje asmenų.

Tuo metu, pasak ministro, 2008 metais baudos balai buvo panaikinti atsiradus alternatyvioms bausmėms, tačiau šios nepasiteisino.

REKLAMA
REKLAMA

„Baudos nėra ta priemonė, kuri atgrasytų nuo pakartotinių pažeidimų“, - BNS sakė S.Skvernelis.

Pataisose numatoma, kad pakartotinai kelių eismo taisykles (KET) pažeidžiantiems vairuotojams, per vienus metus sukaupusiems 10 baudos balų, būtų atimta teisė vairuoti. Tuo metu pradedantiesiems vairuotojams nustatyta 6 baudos balų riba.

Patobulintame įstatymo projekte siūloma balus skirti tik už tuos KET pažeidimus, kurie kelia didelę grėsmę eismo saugumui, o balai būtų diferencijuojami priklausomai nuo pažeidimo sunkumo lygio ir keliamo pavojaus eismo saugumui. Siūlomas didžiausias skiriamų balų už pažeidimą skaičius yra 5, kad pažeidėjas nesurinktų maksimalaus leidžiamo balų skaičiaus per vieną kartą. Mažiausias balų skaičius – 2.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be kitų pažeidimų, balai būtų skiriami už tokius KET pažeidimus, kaip nustatyto greičio viršijimas, vairavimas esant neblaiviems, važiavimas esant draudžiamam šviesoforo signalui, nepaklusimas sustabdyti transporto priemonę ar pasitraukimas iš eismo įvykio vietos.

Įstatymo projekte siūloma nustatyti, kad asmeniui, išklausiusiam papildomą vairuotojų mokymo kursą, pasibaigtų trijų balų, paskirtų jam už paskutinį pažeidimą ar kelis pažeidimus, galiojimas. Tačiau numatoma, jog šia galimybe asmenys galėtų pasinaudoti tik vieną kartą per metus.

REKLAMA

Taip pat siūloma, kad asmeniui, kuris vairavo transporto priemonę, kai jam atimta teisė vairuoti transporto priemones, ši teisė grąžinama ne anksčiau kaip po vienerių metų nuo administracinės nuobaudos už šį pažeidimą paskyrimo dienos. Šis vienerių metų terminas sutampa su paskirtų balų galiojimo terminu.

Baudos balų sistema, kai per metus už padarytus pažeidimus surinkus dešimt baudos balų būdavo atimama teisė vairuoti automobilį 12 mėnesių, galiojo iki 2008 metų.

Kritikai sako, kad baudos balų sistema skatina korupciją policijoje ir skatina atsipalaiduoti vairuotojus, kurie žino, jog turi galimybę kelis kartus pažeisti kelių eismo taisykles, nerizikuodami prarasti teisių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų