• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius prognozuoja, kad šių metų viduryje aukščiausi valstybės asmenys į valstybinius ir oficialius vizitus jau galės skraidyti Lietuvos vėliava papuoštu nuomotu arba įsigytu lėktuvu.

REKLAMA
REKLAMA

„Manau, kad metų viduryje jau tikrai bus“, - trečiadienį žurnalistams sakė ministras A.Butkevičius.

REKLAMA

Premjeras Gediminas Kirkilas trečiadienį pavedė Susisiekimo ir Finansų ministerijoms organizuoti lėktuvo valstybės vadovų oficialioms delegacijoms įsigijimo (pirkimo, nuomos ar kitokias) procedūras, parengti ir pateikti pasiūlymus dėl lėšų skyrimo tokiam pirkiniui.

Praėjusių metų pabaigoje Susisiekimo ministerijos Vyriausybei perduotoje medžiagoje buvo numatyti pirkimo, nuomos ir išperkamos nuomos variantai, tačiau galutinis sprendimas nebuvo priimtas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak ministro A.Butkevičiaus, Lietuvai, kaip mažai šaliai, palankiausia būtų lėktuvą nuomoti, nes valstybės vadovų vizitai organizuojami ne kiekvieną dieną, o lėktuvo eksploatacija valstybei kainuotų net ir neskraidant. Tuo tarpu pasirinkus nuomą, anot ministro, kai vadovų vizitai neorganizuojami, priežiūros ir eksploatacijos išlaidos tektų lėktuvą nuomojančiai kompanijai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Finansiniu požiūriu pigiausias mūsų šaliai variantas yra nuomoti lėktuvą, sudarant sutartį su ta kompanija, kuri laimėtų konkursą“, - sakė A.Butkevičius.

Ministro teigimu, jau kitą savaitę turėtų būti sudaryta darbo grupė, kuri, remdamasi Susisiekimo ir Finansų ministerijų suteikta informacija, organizuos lėktuvo įsigijimą. Ši grupė dar konsultuosis su Prezidentūros darbuotojais, tarsis, kuris iš trijų variantų - nuoma, įsigijimas ar išperkamoji nuoma - yra efektyviausias bei patogiausias.

REKLAMA

Prieš priimant sprendimą teks nutarti, kokio dydžio lėktuvas Lietuvai tiktų labiausiai, kokius atstumus jis turėtų įveikti be nusileidimo degalams papildyti. Anot A.Butkevičiaus, išanalizavus pastarųjų trejų-ketverių metų įvairių valstybių praktiką paaiškėjo, jog panašiems į Lietuvos poreikiams tenkinti dažniausiai įsigyjami arba nuomojami nedideli verslo klasės lėktuvai, galintys nuskristi pakankamai didelius nuotolius.

REKLAMA

Jei skaičiuojama, kad dažniau keliaus didesnės, apie 50 žmonių delegacijos, ministro nuomone, palankiausia lėktuvą būtų nuomotis, nes tuomet galima su nuomos kompanija sudaryti sutartį, kuria ši įsipareigotų tam tikrais atvejais garantuoti didesnį lėktuvą.

„Kuo lėktuvas didesnis, tuo jis brangesnis, o jeigu jis dar stovės, tai mes nuostolį turėsim“, - svarstė A.Butkevičius, pridūręs, jog tai yra jo asmeninė nuomonė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu prezidentas ir kiti valstybės vadovai į užsienio vizitus dažniausiai vyksta reguliariais reisais, kurie ne visada atitinka vizitų grafikus, arba užsakomaisiais skrydžiais, kurie brangiai atsieina.

Kartais skrendama Lietuvos karinių oro pajėgų transporto lėktuvais, tačiau pernai rugpjūtį į Ukrainą „Spartanu“ su jame įmontuota VIP kapsule skridęs prezidentas kritikavo triukšmą salone, neleidžiantį susikalbėti su bendrakeleiviais.

REKLAMA

Seimo Užsienio reikalų komitetas (URK) yra rekomendavęs Vyriausybei pirkti reprezentacinį lėktuvą, skirtą pirmųjų šalies asmenų vizitams, tačiau konkretaus sprendimo šiuo klausimu nerasta.

Skaičiuojama, kad naujas, reprezentacinius reikalavimus atitinkantis lėktuvas, kurio skrydžio be nutūpimo trukmė yra 2 500 km, kainuotų apie 52 mln. litų, o galintis skristi 6000 km - iki 116 mln. litų.

Valstybinį lėktuvą prezidentui numato Prezidento įstatymas, tačiau nė vienas iš Lietuvos prezidentų jo neturėjo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų