REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dėl gatvėse telšančių balų ietis kryžiuoja automobilių vairuotojai ir pėstieji. Pastarieji skundžiasi, jog net ir liūtims pasibaigus, sausiems grįžti namo ne visada pavyksta. Mat važiuodami per balas kai kurie vairuotojai tyčia paspaudžia greičio pedalą. To pasekmė – ne tik šlapi pėsčiųjų rūbai, bet ir sugadinti daiktai.

Dėl gatvėse telšančių balų ietis kryžiuoja automobilių vairuotojai ir pėstieji. Pastarieji skundžiasi, jog net ir liūtims pasibaigus, sausiems grįžti namo ne visada pavyksta. Mat važiuodami per balas kai kurie vairuotojai tyčia paspaudžia greičio pedalą. To pasekmė – ne tik šlapi pėsčiųjų rūbai, bet ir sugadinti daiktai.

REKLAMA

Po kelias dienas trukusių liūčių, internete pasklido vieno vyro svarstymas, ar nereikėtų vairuotojus bausti dar už vieną dalyką, itin aktualų rudenį.

Policija vairuotojus baudžia už daugelį dalykų. Kartais tie dalykai būna pakankamai grubūs, kartais juokingi. Tačiau yra vienas punktas, kuris turėtų būti stipriau baudžiamas: tai praeivio aptaškymas balos vandeniu,“ - savo nuomonę dėstė vyras.

Vairuotojai turėtų būti nubausti

„Šaligatvis skirtas vaikščioti bet kokiu oru. Ir pastebėjau vieną faktą – 99% atvejų aptaško jauni avigalviai su tėvelių nupirktomis mašinomis. Tik nereikia „lia lia“, kad jie nusipirko mašinas patys. Iš kur pas 18 metų snarglį mašina už 5000 eurų? Tad tegul pirmiausia išmokta elementarios kultūros, o paskui vairuoja. O jei jau mėgsta tokius bajerius tegul moka už rūbų valymą,“ - socialiniame tinkle plūdosi vyras.

REKLAMA
REKLAMA

Ne vienas pėstysis tučtuojau prisijungė prie diskusijos ir dalijosi patirtimi.

„Protingas vairuotojas balą apvažiuoja maximaliai, o durnas - galvoja tik apie save. Dažnai tie patys “malalietkiniai“ vairuotojai pamiršta, kad neseniai tais šaligatviais šliaužiojo patys,” - piktinosi moteris. Kita pridūrė, jog į panašią situaciją pakliuvo pati.

REKLAMA

„Šiandien Panevėžyje labai lijo, esu po traumos, vaikštau lėtai ir su ramentu. Ėjau tikrai ne per perėja ir tolokai nuo šaligatvio, o kažkoks piemengalys taip lėkte perlėkė per didžiulę balą, kad likau šlapia nuo galvos iki kojų. Sėdėjau sustojime ir visa šlaputėlė dar pusvalandį laukiau autobuso į Šiaulius. Gal negera būsiu, bet ir dabar dar jam gero nelinkiu. Gatvėje visi esame lygūs. Ir nereikia pėsčiųjų įžeidinėti, gal mes nebežmonės? Telefonas kišenėje ir tas pats sušlapo,“ - guodėsi moteris ir tuoj pat sulaukė palaikymo.

REKLAMA
REKLAMA

„Buvo man keletą kartų, viena karta su dukryte ėjau į polikliniką. Vairuotojas tikrai matė didžiausią balą ir mus einančias šaligatviu. Privažiuojant arčiau paspaude gazą. Praktiškai iš šviesaus vežimo liko juodas, o ir pati kiaurai šlapia likau,“ - guodėsi moteris.

Žmonėsi plūdosi ir kartu skaičiavo kiek gi prireikia lėšų, norint išvalyti aptaškytus rudeninius paltus, striukes ar vaikų vežimus. Esą ne visas dėmes pavyksta įveikti paties. Kai kuriais atvejais rūbus tenka nešti į valyklą. Čia striukių ar paltų iki kelių valymas atsieina apie 17 eurų.

Dėl šlapių rūbų kalti patys pėstieji

Diskusijos nepraleidę vairuotojai, pėstiesiems tiesiai šviesiai išrėžė ką apie tai galvoja. Nešvelnindami žodžių, kaltino pačius pėsčiuosius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nebesvaik, situacijos galima išvengti kaime, kai 5 mašinos per dieną pravažiuoja, o kai mieste toks srautas, tai arba tu žmogų aptaškysi, arba tau kita mašina šonus aplamdys. Išvengti neįmanoma. Būna tik vos pristoji gali sukelt avariją. Jeigu ją sukelčiau dėl pelkės, tai abejoju, kad tas sausas žmogus prieitų ir man padėkotų,“ - teigė vairuotoja ir pridūrė, jog ai ne žmonių, o valstybės bėda – duobėtos gatvės.

„Pėstieji vis galvoja, kad prašoks. Pėsčias žmogus irgi yra eismo dalyvis ir reikia saugotis. Kas lengviau ar pačiam pasitraukt ar mašiną sustabdyt? Kur automobiliui trauktis? Prieš eismą ar išvis sustot? Nebejuokinkit!!! Beje, buvo geras komentaras jau, su siūlymu tiesiai pas merą ar kelininkus eiti,” - komentavo moteris.

REKLAMA

Vairuotojai raginami laikytis kelių eismo taisyklių

Ilgametis vairavimo instruktorius Lionginas Jakštas sako, jog kaip elgtis tokiose situacijose būsimi vairuotojai mokomi kursų metu.

„Vairuotojai turi žiūrėti, sulėtinti greitį, kad neaptaškytų. Tai juk yra elementari etika, kultūra. Mes ir mokome juos, naudojam vaizdinę medžiagą, kurioje nurodoma per balas važiuoti lėčiau, juk nematom ar yra duobė ten ar kas gali gulėti joje. Mokome aplenkti balas, iš tolo juk jos matosi, tad reiktų persirikiuoti, atsargiai pravažiuoti,“ - sako L. Jakštas.

Vairavimo instruktorius primena peržvelgti ir kelių eismo taisyklių 9 puktą. Jame rašoma, kad eismo dalyviai privalo nekelti pavojaus kitų eismo dalyvių turto saugumui ir siekdami išvengti nuostolingų padarinių arba juos sumažinti, privalo imtis visų būtinų priemonių. Žinoma, išskyrus tuos atvejus, kai dėl to kiltų pavojus jų pačių ar kitų žmonių gyvybei bei sveikatai, arba tokios priemonės padarytų dar daugiau žalos palyginus su ta, kurios būtų galima išvengti.

REKLAMA

Gali tekti mokėti baudą

Tad jeigu važiuojant per balą aptaškomas žmogus ir sugadinamas jo turtas, nors buvo galimybė balą apvažiuoti, vairuotojas pagal šį punktą yra kaltas. Ir nors kone kiekvienas pėsčiasis galėtų papasakoti bent po vieną tokį atvejį, kai buvo bandyta jį aptaškyti tyčia, retai kuris kreipiasi į policiją, nors tą daryti – galėtų.

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič teigia, kad priklausomai nuo konkrečios situacijos, vairuotojai gali būti nubausti. Tad visų pirma nukentėję pėstieji kviečiami į policiją.

„Mes nuoširdžiai kviečiame užeiti į policiją, tegu pasisako, papasakoja kas ten kaip buvo. Juk pasitaiko, kad jaunuoliai gatvėse mėgsta pasipuikuoti automobiliais. Tad priklausomai nuo to, jeigu bus nustatyta, kad tyčia, iš chuliganiškų paskatų buvo sugadintas žmogaus turtas, tam tikrais atvejais vairuotojai gali sulaukti įstatyme numatytų poveikio priemonių,“ - komentavo M. Kazanovič.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų