REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuotojai turėtų suklusti, ypač tie, kurie važinėja be privalomojo automobilio draudimo ar techninės apžiūros. Jau gali būti, kad netrukus sulauksite baudos, mat nuo gegužės pabaigos dalis greičio matuoklių, nuskenavę automobilio numerius, jau fiksuoja iš šiuos pažeidimus.

Vairuotojai turėtų suklusti, ypač tie, kurie važinėja be privalomojo automobilio draudimo ar techninės apžiūros. Jau gali būti, kad netrukus sulauksite baudos, mat nuo gegužės pabaigos dalis greičio matuoklių, nuskenavę automobilio numerius, jau fiksuoja iš šiuos pažeidimus.

REKLAMA

Visos Lietuvos keliuose veikiantys sektoriniai greičio matuokliai nuo šiol tramdo ne tik tuos, kurie viršija leistiną greitį. Matuokliuose esančios kameros skenuoja automobilių valstybinius numerius ir iškart nustato, ar automobiliai turi privalomąjį draudimą ir ar galioja jų techninė apžiūra.

25-is respublikinės reikšmės kelių ruožus stebinčios aukštos raiškos matuoklių kameros dar matuoja ir vidutinį automobilių greitį, tačiau minėtus naujus pažeidimus fiksuoti pradėjo tik gegužės pabaigoje. Visgi nė mėnesio nereikėjo įsitikinti, kad keliuose pažeidėjų – gausybė.

REKLAMA
REKLAMA

„Per kelias savaites yra užfiksuota beveik 1500, kurie neapdrausti privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, ir beveik 150, kurie nepraėję techninės apžiūros. Tai skaičiai, man atrodo, yra pakankamai dideli“, – sako policijos atstovas Ramūnas Matonis.

REKLAMA

Tiesa, net ir itin išmanios technologijos neapsaugotos nuo žmogiškųjų klaidų. Su tuo susidurti teko Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovui Renaldui Gabartui, kurį pasiekė dvi baudos dėl neva pasibaigusio automobilio draudimo.

„Pratęsiant draudimo sutartį, draudikai padarė tiesiog techninę klaidą ir įrašė mėnesiu vėlesnį civilinės atsakomybės galiojimą. Aš neatkreipiau dėmesio į tą skaičių, kitą ir atėjo bauda per savaitę. Kol susivokiau, kas čia kaip, atėjo dar viena bauda. Tai, žodžiu, buvo nelabai juokinga“, – pasakoja „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau tokie atvejai – išimtis ir Lietuvos transporto priemonių draudikų biuras atskleidžia dar liūdnesnę statistiką. Šalyje be privalomojo, vidutiniškai 100 eurų kainuojančio civilinės atsakomybės draudimo, važinėja nuo 50 iki 100 tūkstančių vairuotojų, kurių padaryta žala kasmet siekia 3–4 milijonus eurų. Pažeidėjai kasdien esą skaičiuojami šimtais.

„Šiaip tai būna net iki 500, bet jei atmesime tuos, kurie pirmyn, atgal važinėja, na, sakykim, pasikartojančius ir taip toliau, tai būtų unikalių tokių, baustinų 200-300 kiekvieną dieną. Tai yra didelis skaičius. Tai šitos priemonės, kurių dabar ėmėsi valstybė, nes kontrolės funkcija yra valstybės funkcija, aš labai turiu vilties, kad tai pagerins situaciją“, – mano Transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Privalomasis civilinės atsakomybės draudimas galbūt žmonėms atrodo, kad kažkoks nėra būtinas, man neatsitiks kažkokia nelaimė ar taip toliau. Bet vėlgi, reikia suprasti, kad jeigu žmogus padarys kažkokį eismo įvykį, tai turbūt netgi ne tai svarbu, kad jis neturės draudimo, bet jeigu jis atsitrenks į kažkokį kitą automobilį, tai žala gali būti tikrai labai didelė“, – paaiškina R. Matonis.

Beje, automobilių nedraudžia ne tik paprasti vairuotojai, bet ir įmonės. Tokių automobilių užfiksuota 404, o įmonėms jau išsiųstos baudos. Padėtis su važinėjančiais be techninės apžiūros kiek geresnė – baudų jau sulaukė 136 žmonės ir 62 įmonės. Visgi specialistai skaičiuoja, kad techninės apžiūros centruose nesilanko maždaug kas dešimtas automobilio savininkas.

REKLAMA

„Tai turint galvoje, kad visas šalies parkas viršija 1,5 milijono, tai tas skaičius pakankamai didelis, o pakliūti į pareigūnų akiratį, jeigu tu važinėji tvarkingai, neviršydamas greičio, tikimybė nedidelė. Tai tas automatizavimas sistemos turėtų sukelti rūpesčių žmonėms, kurie linkę numoti ranka ir laiko smulkmena tokiu dalykus“, – mano R. Gabartas.

Tačiau tokios smulkmenos gali labai brangiai kainuoti. Kasmet Lietuvos vairuotojai padaro apie 100 tūkstančių eismo įvykių, iš kurių nuo 6 iki 10 procentų nutinka dėl netvarkingos automobilių techninės būklės.

„Jei turi kažkokį techninį gedimą – pakabos, stabdžių, vairo mechanizmo – tai yra pusantros tonos nevaldoma, lekianti bomba, uždelsto veikimo. Ir kada atsitiks, kada sukris į vieną krūvą aplinkybės, kai vairuotojas padaro klaidą, kai nesuveikia kažkokia sistema, tai čia galima tik spėlioti, bet aš nenorėčiau pakliūti kelyje tokio automobilio“, – pasakoja R. Gabartas.

Visgi ateityje tokie ne tik greičio viršijimą, bet ir kitus pažeidimus matuojantys greičio matuokliai taps dar didesniu galvos skausmu pažeidėjams. Kelių direkcija planuoja įsigyti dar 212 naujų matuoklių ir jais aprūpinti 106 šalies kelio ruožus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų