REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors Lietuvos susisiekimo ministerija laikosi pozicijos, kad šalyje nebūtų nuolatinės automobilių su vairu dešinėje pusėje registracijos, tačiau 44 proc. vairuotojų mano priešingai – jų teigimu, tai leistų įsigyti pigesnių automobilių. Tokią lietuvių nuomonę atskleidė lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt apklausa, kurioje dalyvavo 2500 respondentų.

REKLAMA
REKLAMA

Balandžio mėnesį vykusioje apklausoje 54 proc. respondentų atsakė, kad nuolatinė registracija turėtų būti neleidžiama, nes Lietuvos kelių eismo taisyklės nėra pritaikytos automobiliams su dešinėje pusėje esančiu vairu ir važiuoti jais mūsų šalyje nesaugu. Šiuo metu Lietuvoje automobiliu su dešinėje pusėje esančiu vairu leidžiama važinėti laikinai – 90 dienų.

REKLAMA

Autoplius.lt plėtros vadovo Viktoro Daukšo teigimu, automobiliai, pritaikyti eismui priešinga kryptimi nei yra Lietuvoje, yra pavojingi ir gali padidinti avaringumą keliuose.

„Pagrindinis automobilių su vairu dešinėje pusėje trūkumas, kad lenkimo metu reikia atlikti du veiksmus – išvažiuoti į dešinįjį kelkraštį, pasižiūrėti, ar kelias laisvas ir tik tuomet lenkti kairiąja puse. Be to, reikia pakeisti žibintus, nes jie akina priešpriešine juosta važiuojančius vairuotojus. Dėl minėtų priežasčių automobiliai turi būti pritaikyti Lietuvos eismo sąlygoms“, – sako V. Daukšas.

REKLAMA
REKLAMA

Sutaupoma apie ketvirtadalį sumos

Autoplius.lt ekspertai apskaičiavo, kad angliški automobiliai su dešinėje pusėje esančiu vairu gali būti iki 50 proc. pigesni už kairiavairius automobilius, tačiau papildomai lėšų reikia skirti transporto priemonėms pargabenti ir pritaikyti Lietuvoje.

„Galima nesunkiai palyginti. Pavyzdžiui, mūsų šalyje populiarus dyzelinis 2005 m. „Volkswagen Passat“ vidutiniškai kainuoja 26,7 tūkst. litų, o tokį patį modelį su vairu kairėje pusėje Anglijoje galima įsigyti perpus pigiau – už 13 tūkst. litų. Tiesa, dar beveik 6 tūkst. litų tektų investuoti, norint jį pritaikyti važiavimui Lietuvos keliais. Taigi perkant šį modelį galima sutaupyti apie 29 proc. lėšų. Be abejo, reikia pasirinkti ir kvalifikuotus automobilio perdarymo specialistus, nes kitu atveju galima patirti ir nuostolių“, – paaiškino V. Daukšas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Verta pastebėti, kad įsigyjant prabangius automobilius su kairėje pusėje esančiu vairu, kaip, pavyzdžiui, „BMW X5“ ar „Audi A8“, dėl didesnės transporto priemonės kainos pirkėjai sutaupo dar daugiau lėšų.

Pirkėjai – ne tik lietuviai

Autoplius.lt apklausos dalyvių taip pat buvo klausiama, ar jie įsigytų automobilių su dešinėje pusėje esančiu vairu, jeigu Lietuvoje būtų leidžiama nuolatinė jų registracija. 43 proc. respondentų į šį klausimą atsakė teigiamai, o 47 proc. pripažino, kad kaip ir iki šiol pirktų mūsų šalies keliuose įprastus automobilius su kairėje pusėje esančiu vairu. Kas dešimtas respondentas nebuvo apsisprendęs, kokį automobilį pasirinktų.

REKLAMA

Pasak V. Daukšo, šiuo metu Autoplius.lt yra parduodama 1,7 tūkst. automobilių, kurių vairas yra dešinėje pusėje. Tai sudaro 4,3 proc. visos automobilių pasiūlos portale.

„Dažniausiai minėtas transporto priemones parduoda verslininkai, užsiimantys tokių automobilių importu į Lietuvą. Verta pastebėti, kad pirkėjai yra ne vien tik lietuviai. Prabangesni ir jau pritaikyti europiniams standartams automobiliai domina pirkėjus iš Vokietijos ir kaimyninių šalių“, – pasakoja V. Daukšas.

Apklausa taip pat parodė, kad automobilį su dešinėje pusėje esančiu vairu yra išbandę 62 proc. vairuotojų. Įdomu, kad didžioji jų dalis (64 proc.) minėtas transporto priemones vertina neigiamai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų