REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Finansų ministerijos iniciatyva nuo 2012 m. kovo 1 d. Lošimų priežiūros komisija buvo reformuota į Lošimų priežiūros tarnybą prie Finansų ministerijos. Kyla klausima ar yra pasiekti reformos tikslai, o gal prisidengiant „reformos uždanga“ siekiama visai kitų tikslų? Pateiksiu tik konkrečius faktus, o išvadas darykite patys.

REKLAMA
REKLAMA

Lošimų priežiūros reformos padariniai

Reformos iniciatoriai teigė, kad lošimų priežiūros reforma leis sutaupyti apie 490 tūkst. litų per metus. 2010 ir 2011 m. Lošimų priežiūros komisijos veiklai buvo skirta po 1 378 000 Lt, o po reformos, kurios tikslas buvo sutaupyti apie 490 tūkst. litų per metus, Lošimų priežiūros tarnybai prie Finansų ministerijos 2012 m. buvo skirta 1 424 000 Lt.

REKLAMA

Europos Sąjungos valstybėse-narėse atliktų lošimų reglamentavimo struktūrų tyrimų išvadose buvo pažymima, kad tik keturios šalys Europoje turi aukščiausią lošimų priežiūros institucijų savarankiškumo lygį, t.y. nepriklausomas administracines (vykdomąsias) organizacijas. Tai Didžioji Britanija, Danija, Švedija ir Lietuva. Šalyse, kuriose lošimų priežiūros institucijos priskiriamos žemo savarankiškumo modeliui, priežiūrą vykdo ministerijos ar institucijos, departamentai.

REKLAMA
REKLAMA

Nepaistant to, kad Lietuva turėjo aukščiausią lošimų priežiūros savarankiškumo lygį,  Finansų ministerijos siūlymu ir Seimo daugumos pritarimu pertvarkius Lošimų priežiūros komisiją (kolegialią instituciją), kurios narius skyrė aukščiausi šalies vadovai (Respublikos Prezidentas, Seimo Pirmininkas ir Ministras Pirmininkas), į Lošimų priežiūros tarnybą prie Finansų ministerijos, kurios direktorių skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Finansų ministras, lošimų priežiūros savarankiškumo lygis sumažėjo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lošimų priežiūros reformos padariniai – lošimų priežiūros savarankiškumo lygis sumažėjo ir viešai traktuojama, kad valstybė sutaupė. Bet ar iš tiesų mes galime manyti, kad kritus lošimų priežiūros sistemai, finansinių machinacijų šešėlis sumažės? Ir ar pasiekti Finansų ministerijos deklaruoti lošimų priežiūros reformos tikslai ir kam tai naudinga?

Lošimų priežiūros institucijos vadovo skyrimo peripetijos

Nuo 2012 m. kovo 1 d. iki šiol Lošimų priežiūros tarnybos prie Finansų ministerijos vadovas (direktorius) vis dar nepaskirtas. Kyla natūralus klausimas kodėl ir kokiais tikslais tai daroma?  Finansų ministerija 2012 m. kovo 28 d. paskelbė konkursą į Lošimų priežiūros tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus pareigas, tačiau dėl nesuprantamų priežasčių konkursas buvo atšauktas.

REKLAMA

Dėl nesuprantamų priežasčių Finansų ministerija šešis mėnesius naujo konkurso neorganizavo. Bet 2012 rugsėjo 26 d., iki Seimo rinkimų likus kelioms savaitėms, Finansų ministerija atkuto ir paskelbė konkursą į Lošimų priežiūros tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus pareigas. Konkurso reikalavimuose, be kitų reikalavimų, nustatytas reikalavimas mokėti tik anglų kalbą įgudusio vartotojo lygmens C2 lygiu (pagal Europass).

Įvertinus reikalavimus Lošimų priežiūros tarnybos direktoriui, susidaro įspūdis, kad Finansų ministerijai reikalingas anglų kalbos specialistas, tiksliau vertėjas, nes tokio lygio (aukščiausio) kalbos mokėjimas dažniausiai keliamas vertėjams.

REKLAMA

Dirbau Lošimų priežiūros komisijoje, todėl galiu daryti išvadą, kad šiai institucijai turėtų vadovauti žmogus, išmanantis lošimų ir loterijų verslo organizavimo ir priežiūros specifiką. Todėl keista, kodėl Finansų ministerija ieško „vertėjo“, o ne teisininko ir (ar) ekonomisto. Taip pat keista, kodėl konkursas inicijuotas prieš pat Seimo rinkimus? Gal Finansų ministerija baiminasi, kad po Seimo rinkimų į minėtas pareigas „vertėjas“ nebus paskirtas, todėl reikia skubėti paskirti „savo vertėją“?

Lošimų priežiūros institucijos vaidmuo lošimų politikos formavimo aplinkoje

Turbūt daugelis pastebėjote, kad šiuo metu nerimsta aitros dėl naujų Lošimų įstatymo ir Loterijų įstatymo redakcijų. Dabar nesiimsiu vertinti projektų nuostatų, tačiau man kyla klausimas, kodėl lošimų priežiūros institucijos darbas yra dezorganizuotas būtent tuomet, kada yra svarstomi Lošimų įstatymo ir Loterijų įstatymo pakeitimai? Kam tai naudinga? Gal naudinga tiems, kurie nenori, kad Lošimų priežiūros tarnybai vadovautų profesionalas, kuris galėtų paaiškinti apie tikrąją situaciją lošimų ir loterijų srityje. Gal norima paskirti „vertėją“ kuris tikrąją padėtį „išverstų“ taip, kaip reikia „vertimą“ užsakiusiam?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų