REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kelionių organizatoriaus „Star Holidays“ ir skrydžių bendrovės „Star1 Airlines“ problemos buvo netikėtos tik nuo jų nukentėjusiems atostogautojams ir bilietus įsigijusiems žmonėms. „Respublikai“ tapo žinoma, kad Ūkio ministerijai jau vasarą buvo perduota informacija apie šias kompanijas slegiančius finansinius sunkumus.

REKLAMA
REKLAMA

Be apmokėtų kelionių ir poilsio likusių Lietuvos piliečių interesai – nė motais valstybinės turizmo politikos formuotojams, kurie mieliau renkasi šventes.

REKLAMA

Švenčia darbo metu

Šimtams žmonių sunerimus dėl kelionių agentūros nežinia kur pradangintų pinigų, turizmo klerkai vakar linksminosi Tarptautinei turizmo dienai skirtame pobūvyje Kairėnų botanikos parke. „Ekskursija“ pavadinta šventė čia prasidėjo net nesibaigus darbo dienai.

Kol valdininkai linksminasi, nuo pavasarį bankrutavusios kelionių agentūros „Novus Orbis“ nukentėję apie 600 jos klientų iki šiol nežino, kaip susigrąžinti sumokėtus pinigus. Kol kas jie atgavo tik apie 40 proc. to, ką išleido už nepatirtus Egipto malonumus.

REKLAMA
REKLAMA

Kokių nuostolių žmonės patirs dėl skrydžius bei keliones atšaukusių bendrovių „Star1 Airlines“ ir „Star Holidays“, dar nėra žinoma.

Valstybinio turizmo departamento direktorės pavaduotojo Juozo Ragucko teigimu, kol kas yra aišku, kad nuo šių firmų nukentėjo 580 žmonių.

Tiek jų praėjusį savaitgalį buvo parskraidinta iš Graikijos, Ispanijos ir Turkijos kurortų pirma laiko. Žmonės neteko ir dalies atostogų, ir patyrė papildomų išlaidų.

Valdininkė buvo įspėta

Ūkio ministerijos Turizmo politikos skyriaus vedėja Lidija Bajarūnienė vakar „Respublikai“ tvirtino, kad apie „Star“ grupės bendrovių problemas ji sužinojusi tik praėjusią savaitę, kai Dublino oro uoste buvo sulaikytas „Star1 Airlines“ orlaivis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kiekvienam šiame versle gali taip atsitikti, nes visi sėdi ant parako statinės, – sakė L.Bajarūnienė. – Mūsų ministerija tikrai nebuvo sulaukusi jokių perspėjimų, kad su „starais“ („Star1 Airlines“ ir „Star Holidays“ – red. past.) gali būti kažkas blogai“.

Tuo tarpu kelionių agentūros „Wrislit“ generalinė direktorė Alma Stanulionienė vakar „Respublikai“ atskleidė, kad L.Bajarūnienę apie galimas „Star Holidays“ problemas ji asmeniškai informavo dar liepą.

„Sunku patikėti, kad Ūkio ministerijos darbuotojai, atsakingi už turizmo politiką, nieko nežinojo – apie galimas grėsmes dėl „Star Holidays“ veiklos elektroniniu paštu L.Bajarūnienei pranešiau liepos mėnesį“, – sakė A.Stanulionienė.

REKLAMA

„Wrislit“ vadovė pasakojo, kad jau vasarą anonimas, pasivadinęs Averinu Miknu, sukūrė tinklalapį „Myliu Palangą“. Jame buvo nuolat pranešama apie tai, kad „Star Holidays“ darbuotojams bei „Star1 Airlines“ orlaivių pilotams nemokami atlyginimai, šios bendrovės greitai bankrutuos.

„Kai šie gąsdinantys laiškai man nusibodo, informaciją persiunčiau L.Bajarūnienei. Siūliau patikrinti faktus ir arba juos paneigti, arba mus informuoti, ar būtina stabdyti „Star Holidays“ kelionių pardavimą, – sakė A.Stanulionienė. – Mes tokios informacijos tikrai negalime patikrinti, o atsakingos valstybės institucijos privalėtų sekti visų kelionių organizatorių finansinę veiklą, jas nuolat audituoti. Dabartinė kontrolė yra per silpna, nors firmos bankrutuoja ir gadina visų sąžiningai dirbančių kelionių organizatorių įvaizdį“.

REKLAMA

Vakar „Respublikai“ užsiminus apie perspėjimus dėl „Star Holidays“ sunkumų, L.Bajarūnienė tik atsakė, „kad gandų būna visokių ir nežinia, ar verta į tai reaguoti“.

Valstybinio turizmo departamento direktorės pavaduotojas J.Raguckas neslėpė, kad nuo pat „Star Holidays“ atsiradimo buvo girdėti kalbų, kad firma „neišsilaikys rinkoje“.

„Tokias kalbas kartais skleidžia ir konkurentai, bet rimtų realių faktų, bylojančių apie įsipareigojimų nevykdymą, tikrai nežinojome iki praėjusios savaitės, – sakė J.Raguckas. – Tiesa, vasarą „Star Holidays“ turėjo problemų dėl draudimo ir mes spaudėme jas išspręsti. Kokia suma buvo apdrausta ši bendrovė – sunku pasakyti, nes vieni polisai baigė galioti, atsirado kiti ir t.t.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pensininkė – nežinioje

Vilnietė pensininkė Ona Grabauskienė, išgirdusi apie „Star Holidays“ bėdas, vakar išsigando, nes už sutaupytus 1717 litų įsigijo šios firmos kelionę į Kretą, kur turėjo išskristi kitą šeštadienį.

„Lagaminai jau sukrauti, valiuta iškeista, o aš sėdžiu kaip į koją įsikirtusi, – pasakojo O.Grabauskienė. – Kelionių agentūroje man tik pasiūlė skristi su grupe, vėliau, trumpesniam laikui ir ne į tą miestelį bei viešbutį, kurį buvau išsirinkusi. Bijau, kad būsiu apgyvendinta su kitais žmonėmis, ne vienutėje, nors už tai mokėjau papildomai. Dar baisiau, ar iš salos mane parskraidins į namus“.

REKLAMA

Turizmo agentūros „Via Optima“ direktorius Edvardas Brazaitis vakar „Respublikai“ sakė, kad kol kas yra informacija tik apie 15 žmonių, įsigijusių „Star“ grupės neįvykdytų skrydžių bilietus arba keliones.

Didžioji dalis nukentėjusiųjų, pasak E.Brazaičio, paaiškės tik vėliau, nes šimtai žmonių „Star“ produktus yra įsigiję Kalėdų atostogoms ar net kitų metų kovo mėnesiui.

„Iš visos Lietuvos kreipiasi žmonės, kurie jau neišskrido į užsienį arba to negali padaryti šiomis dienomis, – sakė E.Brazaitis. – Priklausomai nuo to, kaip bus pasielgta su skrydžių bendrove „Star1 Airlines“ ir kelionių organizatoriumi „Star Holidays“, priklausys ir kokio dydžio nukentėjusiųjų banga dar mūsų lauks“.

Valstybinio turizmo departamento vadovės pavaduotojo J.Ragucko teigimu, „Star Holiday“ galėjo sudaryti dar neįvykusių kelionių pardavimo sutarčių už apie 1,5 mln. litų.

Julius GIRDVAINIS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų