REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Transporto reformų aistros sostinėje – merui siūloma trauktis

papildyta 13:15

Vilniaus miesto savivaldybės sprendimas keisti sostinės viešojo transporto sistemą toliau kursto aistras. Pasigirdo viešų pasisakymų, kad tokią iniciatyvą įgyvendinęs meras Artūras Zuokas turėtų trauktis iš posto.

Surengtoje spaudos konferencijoje Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis pasakojo, kad liepos pradžios įvykiai sukrėtė visą viešojo transporto sistemą. „Savivaldybė be teisėto pagrindo iš vežėjų atėmė leidimus. Todėl Vilniuje dirbę vežėjai nebegali teikti savo paslaugų.

Šiuo metu įmonės laikinai sustabdė savo veiklą. Dėl to jau kreipėmės į teismą. Maža to, artimiausias savivaldybės tarybos posėdis numatytas liepos 10 d. Tikimės, kad niekas jo neatidės ir bus priimtas vežėjams palankus sprendimas.“

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos valdybos pirmininkas, bendrovės „Transrevis“ direktorius Vladas Dapkus pridūrė, kad savivaldybė, norėdama pašalinti privatų verslą, atliko kelis žlugdančius žingsnius.

REKLAMA
REKLAMA

„Iš mūsų dramatiškomis priemonėmis buvo atimti leidimai teikti keleivių pervežimo paslaugas. Iš pradžių ketinome pasipriešinti savavališkiems valdininkų veiksmams ir toliau vežti keleivius, bet po tokių savivaldybės veiksmų praradome tokią galimybę“, – pabrėžė V. Dapkus.

REKLAMA

Vilniaus savivaldybės tarybos narys Vidas Urbonavičius buvo itin griežtai nusiteikęs mero Artūro Zuoko atžvilgiu ir teigė, kad šis apsimelavo:

„Meras anksčiau turėjo paskelbti konkursus, kurie leistų į rinką ateiti privatiems vežėjams. A. Zuokas žadėjo neatimti eismo juostų iš automobilių vairuotojų, tačiau padarė priešingai. Manau, kad Vilniaus meras turi prisiimti visišką atsakomybę ir trauktis iš posto.“  

(Papildyta 13:15)

Anot V. Dapkaus, susidariusi padėtis yra itin sudėtinga: „Dėl esamos situacijos vien kompensacijoms vairuotojams turėsime išmokėti apie 400 tūkst. litų. O ką daryti keleiviams? Vien mūsų bendrovė kasmet perveždavo apie 3 mln. keleivių.“

REKLAMA
REKLAMA

Pasirodo, iš vairuotojų leidimai buvo atimti itin įžūliais būdais. Kontrolieriai pradėjo tikrinti vairuotojus ir atimdavo leidimus vien todėl, kad užkliūdavo dokumentų apipavidalinimas.

„Nėra surašyta protokolų, kad tie leidimai apskritai buvo paimti. Kalbamės su advokatais ir bandysime vežėjų atžvilgiu atliktus veiksmus įvertinti teisiškai.

Vairuotojai patyrė didelį spaudimą. Daliai buvo skirtos baudos nuo 10 iki 50 litų. Tik dėl vieno atvejo pripažįstame, kad vairuotojas pažeidė drausmę ir nusipelnė bausmės“, – pabrėžė V. Dapkus.

Panaikinus mikroautobusus, Vilniuje padaugėjo automobilių

 Vilniuje panaikinus mikroautobusų maršrutus, automobilių srautas mieste padidėjo 7–8 proc., teigia sostinės tarybos narys Vidas Urbonavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiandien mes pastebėjome srauto padidėjimą, palyginti su vakar. Tai reiškia, kad fiksuojamas 7–8 proc. automobilių srauto padidėjimas (...). Nepersodino mikroautobusų panaikinimas (žmonių - BNS) į autobusus“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje sakė V. Urbonavičius.

Vežėjų atstovai teigė, kad veiklą stabdo iki artimiausio miesto tarybos sprendimo dėl viešojo transporto reformos.

"Tai, kas įvyko liepos 2–3 dienomis, akivaizdu, kad įtvirtino privataus verslo pašalinimą iš rinkos. (...) Neteisėtai atėmė leidimus, todėl vežėjai nebegali tęsti savo veiklos. Įmonės laikinai sustabdė veiklą iki atskiro tarybos posėdžio. Artimiausias posėdis numatytas liepos 10 dieną, labai tikiuosi, kad jis įvyks", – ketvirtadienį teigė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Pasak jo, jei taryba pritars reformos pristabdymui, vežėjai stengsis kuo greičiau grįžti į rinką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų