REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Logistikos ir transporto įmonės skaičiuoja nuostolius, kuriuos patiria dėl sankcijų Rusijai ir Baltarusijai. Anot jų, krovinių pervežimai į šias šalis beveik nebevyksta. Įmonių atstovai pasakoja, kad nežino ką daryti, tad tiesiog laukia ir tikina, kad blogiausiu atveju teks atleisti dalį darbuotojų. 

Logistikos ir transporto įmonės skaičiuoja nuostolius, kuriuos patiria dėl sankcijų Rusijai ir Baltarusijai. Anot jų, krovinių pervežimai į šias šalis beveik nebevyksta. Įmonių atstovai pasakoja, kad nežino ką daryti, tad tiesiog laukia ir tikina, kad blogiausiu atveju teks atleisti dalį darbuotojų. 

REKLAMA

Logistikos įmonės „Breitto“ vadovė Indrė Beržanskienė sakė, kad transporto sektorius šiuo metu patiria vieną sukrėtimą po kito. 

„Vasario mėnesio pradžioje Baltarusijos pasienyje, tiek į Lietuvą, tiek iš Lietuvos nusidriekė ilgiausios eilės. Esame logistikos ekspeditorių įmonė, kuri savo automobilių neturi, dirbame kaip tarpininkai Rytų rinkoje su Rusija, Baltarusija, Kazachstanu. Tad kol automobiliai stovėjo eilėse negalėjome išvežti sandėliuose susikaupusių prekių, nes rinkoje tiesiog trūko vilkikų, todėl patyrėme nuostolių. Tačiau net nenumanėme, kas mūsų laukia toliau. 

Kai vasario 24 d. Ukrainoje prasidėjo karas eilių nebeliko, tačiau ir klientų beveik nebeturime. Dabar tiesiog laukiame, nežinome, ką darysime, ieškosime naujų rinkų, atleisime darbuotojus ar imsimės dar kitų priemonių“, – svarstė įmonės vadovė.

REKLAMA
REKLAMA

I. Beržanskienės teigimu, šiuo metu krovinių pervežimas vyksta, bet su dideliais trukdžiais.   

„Užsakovų turėjome tiek iš Vakarų Europos, kurie nori vežti prekes į Rusiją ar Baltarusiją, tiek iš šių šalių, kurios veža į Vakarus. Prasidėjus karui įmonės iš karto sureagavo ir tos, kurios norėjo krovinius vežti į Rusiją, juos sustabdė ir atidėjo. Mes joms atidėjome ir mokėjimus už paslaugąs.  

REKLAMA

Tuo metu klientai iš Rusijos sutiko mums apmokėti didžiąją dalį pinigų už krovinius, kurių sandorius sudarėme dar prieš vasario 24 d. Jie padarė mums pavedimus vasario pabaigoje, tačiau pinigų mes vis dar negauname, nors jie yra skirti už paslaugas, kai jokių sankcijų dar nebuvo. Savo uždirbtų pinigų tenka laukti jau antra savaitė“, – sakė įmonės vadovė.  

Darbuotojus dirbusius su Rytų rinka ko gero teks atleisti

Anot I. Beržanskienės dabar jos įmonė turi arba ieškoti naujų rinkų, arba atleisti darbuotojus, kurie dirbo su Rytų rinka. 

REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu sulauksime paliaubų, tada toliau dirbsime su Rusijos rinka. Tačiau dabar, kai rublis nuvertėjo rusų įmonės nebeįperka mūsų paslaugų. Tad jeigu norėtume ir toliau dirbti, rublio kursas euro atžvilgiu turėtų pasikeisti. O naujų rinkų rasti bus sunku ne tiks mums. Pavyzdžiui, 60 proc. krovinių italai veždavo į Rusiją. 

Mes visi ekonominiais ryšiais buvome persipynę su Rusija. Ir matome, kad labiausiai kenčia paprasti žmonės. Mūsų klientai Rusijoje buvo parengę peticiją rusų valdžiai dėl sankcijų, tačiau kai atėjo laikas ant jos sudėti parašus žmonės išsigando. Tą dieną, buvo įvestas valdžios nurodymas gyventojus prieštaraujančius valdžiai įkalinti iki 15 metų. Tad žmonės bijo, ypač tie, kurie augina mažus vaikus“, – pasakojo įmonės vadovė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

I. Beržanskienė, tikino, kad kol jos įmonė laukimo stadijoje. 

„Nusprendėme dar palaukti iki kovo mėnesio pabaigos ir tada priimsime kažkokį sprendimą“, – sakė įmonės vadovė. 

Vežėjų asociacija: labiausiai nukentės mažos įmonės

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijaos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas irgi pastebėjo, kad jeigu anksčiau vairuotojai Baltarusijos pasienyje stovėdavo ilgose eilėse, dabar jos yra ženkliai sumažėjusios. 

Karas Ukrainoje pakoregavo krovinių srautus. Šiuo metu pasienyje iš Lietuvos į Baltarusiją laukia apie 80 vilkikų. Tuo metu į Lietuvą nori atvykti ir eilėje Baltarusijoje laukia 1470 vilkikų. 

REKLAMA

Sienos nėra visiškai uždarytos vežėjai važiuoja į Baltarusiją ir iš Baltarusijos. Tačiau jau nuo 2014 metų Lietuvos transporto sektorius persiorientavo į Vakarus. Dėl to matyt ir gavome mobilumo paketą (ES teisės aktų rinkinys (paketas), skirtas sureguliuoti komercinio kelių transporto teisinius santykius ES mastu, – aut, past.). Kitos įmonės buvo pasirinkusios dirbti Rytų šalyse. Tačiau dabar jos ieškos naujų rinkų“, – komentavo „Linavos“ generalinis sekretorius. 

Anot jo, pati situacija mažoms transporto įmonėms yra nedėkinga. 

„Jos negauna finansavimo iš bankų, mobilumo paketas atneša nuostolių, auga kuro kainos, darbuotojai iš Ukrainos meta darbus ir išvyksta ginti savo šalies, naujų darbuotojų atsivežti neišeina. Daug dalykų susideda. 

REKLAMA

Tačiau verslininkai visada ieško išeičių ir prisiima riziką“, – tikino Z. Buivydas.

Pasienyje eilių nebeliko

Muitinės departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Vitas Volungevičius pasakojo, kad vasario mėnesio viduryje vilikų vairuotojams eilėse tekdavo laukti ir savaitę. 

„Tačiau šiuo metu  transporto priemonių eilių išvykstančių iš Lietuvos į Baltarusiją beveik nėra. Medininkų kelio posto palaukimo aikštelėje, talpinančioje 300 krovininių automobilių, išvykimo laukė – 64 krovininės transporto priemonės, Lavoriškių poste – 15, Šalčininkų – 36, o Raigardo kelio poste eilės nėra. Eilių nėra ir Lietuvos–Rusijos pasienio kelio postuose“, – sakė muitinės atstovas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų