REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

At­ro­dy­tų, sa­vai­me su­pran­ta­ma, kad ke­ly­je vi­są dė­me­sį bū­ti­na skir­ti au­to­mo­bi­liui vai­ruo­ti. Vis dėl­to ko­ne kas­dien ten­ka ma­ty­ti vai­ruo­to­jų, ku­rie, net ir at­lik­da­mi su­dė­tin­gus ma­nev­rus, iš ran­kų ne­pa­lei­džia te­le­fo­no. Sa­vait­raš­tis „Šiau­liai plius“ pa­si­do­mė­jo, koks pa­vo­jus jiems ky­la ir ko­kios bau­dos gre­sia.

REKLAMA
REKLAMA

2011 m. ko­vo 1 - spa­lio 31 d. ša­ly­je išaiš­kin­ta per 17 tūkst. drau­di­mo vai­ruo­to­jams nau­do­tis mo­bi­lio­jo ry­šio prie­mo­nė­mis, kai jo­mis nau­do­ja­ma­si ran­ko­mis, ne­si­lai­ky­mo at­ve­jų.

REKLAMA

Ne­kal­ba tik 40 pro­c. vai­ruo­to­jų

At­li­kus so­cio­lo­gi­nę Lie­tu­vos vai­ruo­to­jų ap­klau­są paaiš­kė­jo, kad dau­giau nei pu­sė (60 pro­c.) ap­klaus­tų­jų vai­ruo­da­mi nau­do­ja­si te­le­fo­nu be lais­vų­jų ran­kų įran­gos – ne tik at­si­lie­pia, kai jiems skam­bi­na, bet ir ra­šo trum­pą­sias ži­nu­tes. 26 pro­c. tei­gė, kad tik at­si­lie­pia ir kal­ba, kai jiems skam­bi­na, 18 pro­c. – kad nau­do­ja­si te­le­fo­nu vi­sa­da, kai tik rei­kia. 14 pro­c. ap­klaus­tų vai­ruo­to­jų tei­gė te­le­fo­nu be­si­nau­do­jan­tys tik sto­vė­da­mi ar ju­dė­da­mi mies­te ne­di­de­liu grei­čiu. Net 2 pro­c. ap­klaus­tų­jų nu­ro­dė tai da­ran­tys ir greit­ke­liuo­se.

REKLAMA
REKLAMA

De­ja, tra­giš­ki įvy­kiai ke­liuo­se įro­do, kad toks el­ge­sys prie vai­ro tu­ri įta­kos vai­ra­vi­mui. Ava­ri­jos daž­niau pa­da­ro­mos, kai vai­ruo­to­jo dė­me­sys bū­na su­telk­tas ne tik į ke­lią, bet ir į po­kal­bį, dar blo­giau – trum­pų­jų ži­nu­čių ra­šy­mą ar nar­šy­mą in­ter­ne­te.

Tie­sa, ap­klau­sa at­sklei­dė ir skir­tu­mų tarp prie vai­ro te­le­fo­nu kal­ban­čių vy­rų bei mo­te­rų. Nus­ta­ty­ta, kad mo­te­rys daž­niau te­le­fo­nu nau­do­ja­si tik kai joms skam­bi­na, o vy­rai – vi­sa­da, kai tik rei­kia – ir pa­tys skam­bi­na, ir at­si­lie­pia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Užd­rau­dus ne­su­ma­žė­jo ava­ri­jų

Įdo­mius duo­me­nis pa­skel­bė JAV eis­mo ne­lai­mių ty­ri­mo ins­ti­tu­tas (HLDI). Jis ke­tu­rio­se vals­ti­jo­se at­li­ko ty­ri­mą ir nu­sta­tė, kad po to, kai vai­ruo­to­jams bu­vo už­draus­ta prie vai­ro nau­do­tis mo­bi­liuo­ju te­le­fo­nu, ava­ri­jų ne­tgi pa­dau­gė­jo. Ins­ti­tu­to spe­cia­lis­tų tei­gi­mu, jų pa­dau­gė­jo tarp jau­nes­nių nei 25 m. vai­ruo­to­jų. Bū­tent šie vai­ruo­to­jai daž­niau­siai ra­šo SMS ži­nu­tes vai­ruo­da­mi.

REKLAMA

Eks­per­tai ma­no, kad to­kia ten­den­ci­ja pa­ro­do drau­di­mo nau­do­ti te­le­fo­ną vai­ruo­jant nee­fek­ty­vu­mą, nes gy­ven­to­jai jo vis tiek ne­pai­so. Ava­ri­jų pa­gau­sė­ji­mą jie aiš­ki­na tuo, kad vai­ruo­to­jai ban­dė slėp­ti te­le­fo­nus nuo vaiz­do ka­me­rų ar po­li­ci­nin­kų ir nu­kreip­da­vo žvilgs­nį kur kas že­miau, nei jis bū­na įpras­tai ra­šant SMS ži­nu­tę.

Ne­men­kos bau­dos

Anot Šiau­lių ap­skri­ties vy­riau­sio­jo po­li­ci­jos ko­mi­sa­ria­to Ke­lių po­li­ci­jos biu­ro Ad­mi­nist­ra­ci­nės veik­los ir eis­mo įvy­kių ty­ri­mo po­sky­rio vir­ši­nin­ko Lo­re­no Dai­naus­ko, va­do­vau­jan­tis LR ATPK 1241 straips­nio 2 da­lies nuo­sta­to­mis, drau­di­mo vai­ruo­to­jams nau­do­tis mo­bi­lio­jo ry­šio prie­mo­nė­mis, kai jo­mis nau­do­ja­ma­si ran­ko­mis (iš­sky­rus at­ve­jus, kai sto­vin­čios trans­por­to prie­mo­nės va­rik­lis iš­jung­tas), ne­si­lai­ky­mas vai­ruo­to­jams už­trau­kia bau­dą nuo 100 iki 300 li­tų, ta­čiau daž­nas jų ban­do iš­si­suk­ti neig­da­mas, kad kal­bė­jo te­le­fo­nu vai­ruo­da­mas.

REKLAMA

Kaip po­li­ci­nin­kai nu­sta­to fak­tą, kad vai­ruo­to­jas vai­ruo­da­mas tik­rai nau­do­jo­si mo­bi­liuo­ju te­le­fo­nu? Re­mian­tis LR ATPK 256 straips­nio 1 ir 2 da­li­mi įro­dy­mai ad­mi­nist­ra­ci­nio tei­sės pa­žei­di­mo by­lo­je yra bet ku­rie fak­ti­niai duo­me­nys, ku­riais rem­da­mie­si pa­rei­gū­nai įsta­ty­mo nu­ma­ty­ta tvar­ka nu­sta­to, ar yra pa­da­ry­tas ad­mi­nist­ra­ci­nis tei­sės pa­žei­di­mas. Šie duo­me­nys nu­sta­to­mi ad­mi­nist­ra­ci­nio tei­sės pa­žei­di­mo pro­to­ko­lu, nuo­trau­ko­mis, gar­so ar vaiz­do įra­šais, liu­dy­to­jų pa­ro­dy­mais, nu­ken­tė­ju­sio ir pa­trauk­to ad­mi­nist­ra­ci­nėn at­sa­ko­my­bėn as­mens paaiš­ki­ni­mais, eks­per­to iš­va­da, spe­cia­lis­to paaiš­ki­ni­mais, daik­ti­niais įro­dy­mais, daik­tų ir do­ku­men­tų paė­mi­mo pro­to­ko­lu ir ki­to­kiais do­ku­men­tais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mū­sų vai­ruo­to­jai yra lin­kę iš­si­su­ki­nė­ti. Net ir su­vok­da­mi, kad pa­siel­gė ne­tin­ka­mai, jie vis tiek ban­do įro­di­nė­ti, kad nu­si­žen­gi­mo ne­pa­da­rė. Po­li­ci­jos at­sto­vai tvir­ti­na, kad ke­lių pa­tru­liai šiaip be rei­ka­lo vai­ruo­to­jų ne­stab­do.

Ką ver­tė­tų ži­no­ti, nau­do­jan­tis mo­bi­liuo­ju te­le­fo­nu vai­ruo­jant, ir kas ga­lė­tų pa­dė­ti ir sau­giai ke­liau­ti, ir bend­rau­ti?

Bū­nant prie au­to­mo­bi­lio vai­ro, kal­bė­ti mo­bi­liuo­ju te­le­fo­nu lei­džia­ma tik iš­jun­gus sto­vin­čio au­to­mo­bi­lio va­rik­lį ar­ba nau­do­jant lais­vų ran­kų įran­gą.

REKLAMA

Jei vai­ruo­da­mi ga­vo­te trum­pą­ją ži­nu­tę, ji tik­rai pa­lauks, kol pa­siek­si­te sa­vo ke­lio­nės tiks­lą ar su­sto­si­te pa­ke­liui at­si­ger­ti ka­vos. Skai­ty­ti ir ra­šy­ti trum­pą­sias ži­nu­tes, nar­šy­ti in­ter­ne­te, žais­ti žai­di­mus te­le­fo­nu –  ne pa­ts ge­riau­sias su­ma­ny­mas prie vai­ro.

Sė­dant prie vai­ro, te­le­fo­ną re­ko­men­duo­ja­ma pa­si­dė­ti pa­to­giai, kad ne­truk­dy­tų, o pri­rei­kus bū­tų ga­li­ma leng­vai pa­siek­ti. Te­le­fo­no ieš­ko­ji­mas kel­nių ki­še­nė­je ar ran­ki­nė­je tik­rai ne­pa­dės vai­ruo­ti sau­giau.

REKLAMA

Šiais lai­kais dau­ge­lis tie­siog ne­ga­li sau leis­ti „pra­ban­gos“ ig­no­ruo­ti svar­bius skam­bu­čius, to­dėl jei daž­nai ten­ka kal­bė­ti bū­nant au­to­mo­bi­ly­je, re­ko­men­duo­ja­ma įsi­gy­ti lais­vų­jų ran­kų įran­gą. Jei to­kios ne­tu­ri­te, bet ma­no­te, kad neat­sis­pir­si­te pa­gun­dai at­si­liep­ti į skam­bu­čius bū­da­mi prie vai­ro, te­le­fo­ną ge­riau iš­jun­ki­te. Lai­du prie te­le­fo­no pri­jun­gia­mos au­si­nės – be­ne ge­riau­sias ir pi­giau­sias va­rian­tas, nes jos da­bar par­duo­da­mos kar­tu su dau­ge­liu te­le­fo­nų. Jei vis dėl­to ma­no­te, kad lai­dai ri­bo­ja jū­sų lais­vę, iš­ban­dy­ki­te be­lai­des au­si­nes, vei­kian­čias „Blue­tooth“ ry­šiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per gar­sia­kal­bius vei­kian­ti įran­ga tin­ka tiems, ku­rie ne­no­ri jo­kių au­si­nių. Yra ir lai­di­nių, ir be­lai­džių, ir at­ski­rą gar­sia­kal­bį tu­rin­čių, ir į au­to­mo­bi­lio gar­so sis­te­mą mon­tuo­ja­mų prie­tai­sų. Vis dau­giau vai­ruo­to­jų ren­ka­si „Blue­tooth“ funk­ci­ją tu­rin­čius lais­vų ran­kų įren­gi­nius. Te­le­fo­no, ku­ria­me vei­kia „Blue­tooth“ ry­šys, net ne­rei­kia iš­siim­ti iš ki­še­nės ar ran­ki­nės – už­ve­dus au­to­mo­bi­lį, sis­te­ma iš­kart „at­pa­žįs­ta“ te­le­fo­ną, o skam­bi­nan­čio­jo bal­sas sklin­da iš au­to­mo­bi­lio gar­sia­kal­bių. Aiš­ku, šis pa­to­gu­mas nė­ra pi­gus.

REKLAMA

Tie­sa, tur­būt svar­biau­sias da­ly­kas tas, kad au­to­mo­bi­ly­je ir vai­ruo­to­jui, ir ke­lei­viams ap­skri­tai de­rė­tų iš­jung­ti mo­bi­liuo­sius te­le­fo­nus, nes jų sklei­džia­mos ban­gos at­si­mu­ša į au­to­mo­bi­lio kė­bu­lą, to­dėl ke­lei­viai yra tar­tum mik­ro­ban­gų kros­ne­lė­je. Rei­kė­tų ne­pa­mirš­ti ir to, kad di­džiau­sią pa­vo­jų ke­lia ne užim­tos ran­kos, o kal­bė­ji­mu užim­tos sme­ge­nys.

 

Po­vi­las LUN­GĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų