
Ketvirtus metus iš eilės vykstanti šventė šiemet sutraukė klasikinių automobilių vairuotojus iš skirtingų Europos šalių. Iš viso, į renginį atvyko 74 ekipažai iš Vokietijos, Estijos, Lenkijos, Latvijos ir Baltarusijos.
Daugelį entuziastų šis renginys žavi neįprastu formatu. Kiekvienas „Golden Shadow of Kenigsberg“ turi įveikti organizatorių paruoštą slalomo trasą arba kaip pasakytų „Diližanas“ klubo įkūrėjas, Valerij Rajevskij, figūrinio vairavimo ruožus.

Šiemet šiame renginyje puikiai pasirodė du ekipažai iš Lietuvos. Tai – Valerij Rajevskij su 1975 metų gamybos „MG Midget 1500“, kuris nugalėjo automobilių iki 1900 kub. cm. klasėje.
„Trasos ypatumu žinojimas leido aplenkti žymiai pajėgesnius automobilius, tokius kaip 1969 metų „Porsche 911 Targa“ ar „Mercedes Benz 190 CL“, – įspūdžiais dalinasi taurę iškovojęs Valerij Rajevskij.

Klasėje iki 1000 kub.cm nugalėjo klaipėdietis Gerhard Lohde su retai gatvėse sutinkamu „Trabant Kubel“, kuris sumaniai pasinaudojo didesne automobilio prošvaisa. Ši ypatybė leido greičiau įveikti organizatorių paruoštas kliūtis.
Sužavėjo renginio organizacija
Kelias dešimtis klasikinių automobilių vairuotojų vienijančio klubo – „Diližanas“ įkūrėjas ir vadovas, Valerij Rajevskij, kalbėdamas apie klubo pasiekimus, įvardija glaudų bendradarbiavimą su kitose šalyse įsikūrusiais klubais.
„Stengiamės su kolegomis dalyvauti įvairiuose renginiuose. Praėjusiais metais keliavome į Vokietiją, kur vyko „Ohre Classic“ varžybos“, – priduria Valerij Rajevskij. Vis dėlto, į Rusiją vykstantį susibūrimą klubo nariai vyksta dėl kelių priežasčių: puiki organizacija, pramogos neleidžiančios nuobodžiauti ir svarbiausia – atstumas, leidžiantis greitai ir neskausmingai pasiekti Karaliaučių.

Lenktynės – skatina meistriškumą
Klasikiniams, ne pirmos jaunystės automobiliams skirtos varžybos nėra absoliučiai identiškos toms, kuriose dalyvauja naujausi, pažangiausi ratuočiai.
Šnekučiuodamiesi su varžybose dalyvavusiu Valerij Rajevskij, išgirdome keletą rimtų skirtumų.
„Ralyje didžiausią įtaką turi ne greitis, o tikslumas. Už ankstesnį ar vėlesnį atvykimą skiriamos baudos. Taip pat verta paminėti, jog tam tikrus greičio ruožus reikia įveikti tam tikru greičiu. Pavyzdžiui – 47 km/val.“, – klasikinių automobilių ralio ypatumais dalinasi Valerij Rajevskij.

(nuotr. Golden Shadow of Kenigsberg organizatorių)
„Viena sunkiausių užduočių – tiltelio įveikimas. Ji ypatingai neparanki žemiems automobiliams arba dideliems, amerikietiškiems ratuočiams, kurių vairuotojai ne visada jaučia gabaritus.“

Nepaisant šių skirtumų, klasikinių automobilių ralis, klubo „Diližanas“ vadovo teigimu, teigia žymiai didesnį malonumą negu analogiškos varžybos su moderniu automobiliu.
„Čia ir yra visas draivas. Malonumas tame, jog nėra elektronikos, nėra atbulinio vaizdo kamerų, nėra didžiulio komforto. Turi pasikliauti tik savo vairavimo įgūdžiais ir šalia sėdinčiu šturmanu“, – priduria Valerij Rajevskij.


