REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sprendimas dėl alkoholio reklamos – po Velykų

Nors atrodė, kad alkoholio reklamos draudimo pataisos jau prie finišo, o Seimo valdybos sudarytos darbo grupės vadovas Virginijus Domarkas dar praėjusią savaitę teigė, kad pozicija, kuri bus pateikta Seimui, jau aiški, galutinis sprendimas bus paskelbtas tik po šv. Velykų.

REKLAMA
REKLAMA

Beveik iš 30 asmenų, atstovaujančių įvairioms suinteresuotoms pusėms (nuo alkoholio gamintojų iki aršių kovotojų su alkoholio vartojimu ir reklama), sudaryta darbo grupė, žadėjusi trečiadienį paskutinį kartą aptarti konkrečias galimų pataisų formuluotes, vėl įsileido į diskusijas bei ginčus ir sprendimo priėmimą atidėjo.

REKLAMA

Nutarta, kad šį ketvirtadienį tarsis tik 6 ir, beje, skirtingas nuomones dėl alkoholio reklamos transliavimo turintys parlamentarai: konservatorius Antanas Matulas, liberalsąjūdietis Eligijus Masiulis, valstietis liaudininkas Virginijus Domarkas ir socialdemokratai Birutė Vėsaitė, Julius Sabatauskas ir Algimantas Salamakinas.

Sveikatos reikalų komiteto pirmininkas konservatorius Antanas Matulas pasiūlė nebalsuoti dėl darbo grupės apsisprendimui pateiktų galimų Alkoholio kontrolės įstatymo pataisų.

REKLAMA
REKLAMA

„Darbo grupėje yra daugiau alkoholio gamintojų bei prekybininkų interesus ginančių atstovų - 13, todėl nulems jų, norinčių alkoholio reklamos, o ne visuomenės interesų gynėjų balsai“, - kalbėjo A. Matulas.

E. Masiulis pasiūlė prašyti Seimo valdybos pratęsti darbo grupės veiklą, tačiau tam priešinosi B. Vėsaitė: „Neprašom, nes mus užmuš“.

Kol kas yra parengti du pataisų dėl alkoholio reklamos transliavimo variantai, iš kurių ketvirtadienį darbo grupė turėtų suformuluoti vieną.

Vienas jų siūlo palikti iki šiol galiojantį bet kokio alkoholio reklamos rodymo per televiziją draudimą nuo 6 val. iki 23 val., tačiau padaryti išimtį per sporto varžybas matomiems silpnų alkoholinių gėrimų (tik alaus iki 5,5 proc. ir natūralios fermentacijos vyno iki 15 proc. stiprumo) ir jų gamintojų logotipams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jų rodymo sporto rungtynių ar kitų masinių renginių transliacijos metu siūloma nelaikyti reklama.

Kitame variante numatyta, kad būtų nustatomas tam tikro ilgio pereinamasis laikotarpis, kurio metu būtų leidžiama bet kokia silpno (alaus iki 5,5 proc. ir natūralios fermentacijos vyno iki 15 proc. stiprumo) alkoholio reklama (vaizdo klipai, bėgančios eilutės ir pan.), tačiau transliuotojai privalėtų sukurti ir nuo 18 iki 23 val. transliuoti socialinę, blaivybę propaguojančią ir apie alkoholio žalą informuojančią reklamą.

REKLAMA

Tokiai reklamai sukurti ir transliuoti siūloma skirti ne mažiau kaip 10 proc. metinių pajamų, gaunamų už alkoholio reklamos transliavimą. Be to, jos turinys turėtų būti suderintas su Vyriausybės įgaliota institucija.

Jeigu būtų pasirinktas pastarasis variantas, kartu dar būtų keičiamas prekybos alkoholiniais gėrimais laikas.

Dabar alkoholiu galima prekiauti visą parą. Prekybą alkoholiu siūloma uždrausti naktį. Kol kas siūlomi du variantai, nuo kada iki kada būtų galima prekiauti alkoholiniais gėrimais – nuo 10 iki 22 val. ir nuo 8 iki 22 valandos.

REKLAMA

Darbo grupės posėdžiuose alkoholio gamintojai ir alkoholio priešininkai sutarė, kad nuo tam tikros datos būtų draudžiama bet kokios rūšies ir stiprumo alkoholio reklama visose visuomenės informavimo priemonėse ir reklaminiuose stenduose.

Nuo siūlomos 2013-iųjų sausio 1-osios, alkoholio reklama turėtų būti uždrausta visose visuomenės informavimo priemonėse, švietimo ir mokslo, sveikatos priežiūros, visuomeninio transporto priemonių viduje ir išorėje, degalinėse ir jų teritorijose, išskyrus jose esančias alkoholinių gėrimų prekybos vietas bei ant atvirlaiškių, vokų ir pašto ženklų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Būtų draudžiama ir išorinė svaigiųjų gėrimų reklama.

Daug diskusijų sukėlusias alkoholio įstatymo pataisas, pagal kurias nuo šių metų sausio 1 dienos Lietuvoje draudžiama bet kokia silpnųjų alkoholinių gėrimų reklama televizijoje ir radijuje nuo 6 iki 23 val., Seimas priėmė pernai. Sausio pabaigoje sukurta darbo grupė turinti iki balandžio nuspręsti, kaip visiškai išspręsti alkoholio reklamos transliavimo problemas.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už alkoholinių gėrimų logotipo rodymą per šiemet transliuotas sporto rungtynes jau skyrė baudų TV3 ir LRT.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų